رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتراضات خشونت بار، نتیجه خاموشی دانشگاه و انزوای نخبگان است.
کد خبر: ۸۰۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 08 December 2019

به گزارش تابناک تهران، «محسن هاشمی» روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر، به مناسبت روز دانشجو، گفت: روز دانشجو یادآور آرمانگرایی و فدارکاری جنبش دانشجو است.
 
وی با بیان اینکه ۶۶سال از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ که سه دانشجوی میهن پرست، در اعتراض به دخالت های دولت آمریکا و سفر نیکسون به تهران در تظاهرات به شهادت رسیدند می گذرد، گفت: در این زمان، جنبش دانشجویی دچار فراز ونشیب های زیادی شده و اکنون در حالت رکود بسر می برد.
هاشمی ادامه داد: اگر جنبش دانشجویی نشاط و پویایی خود را از دست بدهد و بعنوان یک جریان آرمانگرا و آزادی خواه، در جامعه نقش پیشرو و جلودار جریانات اجتماعی را ایفا نکند، سایر اقشار و طبقات اجتماعی که ترقی خواهی و روشنفکری جنبش دانشجویی را ندارند، محور اعتراضات و تحول خواهی اجتماعی خواهند شد.
رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: یکی از دلایل نا آرامی های آبان ماه گذشته، تضعیف نقش جنبش دانشجویی و خالی شدن میدان تحول خواهی اجتماعی از جریانات مترقی بود که بعضا موجب میدان دارای جریانات خشونت طلب را ایجاد کرد.
وی گفت: اگر ما نسبت به انتقادات واعتراضات دانشجویان، نخبگان، روزنامه نگاران و روشنفکران جامعه خود سعه صدر نداشته باشیم، آنگاه با اعتراضات خشونت بار سایر اقشار ناراضی و معترض که صدایی را برای طرح مطالباتشان نمی شوند، مواجه خواهیم شد.

هاشمی ادامه افزود: در طول دهه گذشته، صدای جریانات اجتماعی مترقی و پیشرو در جامعه ما ، کم رنگ شده و نسبت به منتقدان بی مهری و برخوردهای سخت صورت گرفته است.
رئیس شورا ادامه داد: همین امر موجب به حاشیه رفتن و انزوا و یاس نخبگان و جریانات آرمانگرا و روشنفکر در جامعه شده که نمادی از آن را در عدم تمایل به ثبت نام ومشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده می کنیم.

به گفته هاشمی، رهبر معظم انقلاب، بارها وبارها بر لزوم وجود پویایی، نشاط و فعالیت انتقادی جنبش دانشجویی تاکید کردند.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه دستگاه های نظارتی، امنیتی و قضایی است که این رهنمود را به واقعیت تبدیل کنند و احساس امنیت و آزادی را به جنبش دانشجویی و سایر منتقدان وروشنفکران داخل کشور که بدنبال اصلاح مشکلات و ناهنجاری های جامعه هستند، بازگردانند.

وی گفت: جنبش دانشجویی و نخبگان نیز باید آرمانگرایی را با واقع گرایی تلفیق کنند و بپذیرند که انزوا و یاس، مشکلی از جامعه حل نمی کند و تنها را اصلاح امورکشور، مشارکت و طرح دلسوزانه انتفادات و پیشنهادات سازنده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار