استاندار البرز با عنوان اینکه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اتاقی شیشه ای و در معرض دید اصحاب رسانه البرز برگزار می‌شود، تاکید کرد: اجازه سیاه نمایی و مایوس کردن مردم را نخواهیم داد لذا تلاش می شود با ایجاد فضای امید، انتخابات با مشارکت حداکثری برگزار شود.
کد خبر: ۸۰۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ 08 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ شورای اسلامی در نشست خبری که در استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه در دو حوزه انتخابیه استان البرز، اظهار داشت: حضور حداکثری بانوان در انتخابات سال ۹۸ و افزایش ۳۲ درصدی جمعیت داوطلبان نسبت به دوره گذشته، حائز اهمیت و نشان از مشارکت بالای مردم در انتخابات آینده است.

وی ضمن تقدیر از افرادی که با مجاهدت، خود را در معرض انتخاب و رقابت قرار می دهند، ابراز امیدواری کرد که تمام گرایش های سیاسی کشور در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی با حضور پرشور، میزان مشارکت مردم را افزایش دهند.

لزوم بی طرفی هیات اجرا و نظارت انتخابات

شهبازی گفت: آنچه ملاک و معیار انتخابات است، قانون است و با توجه به انجام امور انتخابات استان در موعد مقرر، آنچه رئیس دولت و وزیر کشور مبنی بر بی‌طرفی از استانداران و مدیران مجموعه انتظار دارند با جدیت در البرز دنبال می شود.

برگزاری انتخابات در اتاق شیشه ای

وی ضمن قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز، رئیس کل دادگستری و سایر مسئولان دستگاه های اجرایی در بازدید از حوزه انتخابیه کرج که با تعامل و هم افزایی انجام شد، تصریح کرد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اتاقی شیشه‌ای و در معرض دیدِ اصحاب رسانه برگزار شود.

استاندار البرز با عنوان اینکه، فعالیت تبلیغاتی طبق قانون در زمان مشخص خود شروع می شود، تاکید کرد: چیزی که برای اجرا و نظارت انتخابات استان مهم خواهد بود، قرائت بی کم و کاست آراء مردم در صندوق های رای است.

پرهیز از سیاه نمایی و مایوس کردن مردم

شهبازی ادامه داد: در شرایط فعلی کشور به هیچ عنوان اجازه تخریب و سیاه نمایی، نخواهیم داد چراکه مایوس کردن مردم آن هم در شرایط حساس اخیر، اقدام ناجوانمردانه است لذا تلاش می شود با ایجاد فضای امید، انتخابات برگزار شود.

استاندار البرز با اشاره به ادوار گذشته و مشکلاتی چون جنگ و فشار ۴۰ تا ۵۰درصدی تورم تحمیل شده به کشور، افزود: در دورانی که با فشار دشمن، رشد اقتصادی کشور منفی بود با تعامل و گفت و گو و تدابیر مقام معظم رهبری از بحران خارج شدیم.

رسانه ها در جذب مشارکت مردم موثرند

استاندار البرز تاکید کرد: اصحاب رسانه و اهل قلم، می توانند در بالا بردن سطح شور شرکت در انتخابات، موثر باشند و این امر منجربه عبور از مرز ۸۰ درصدی مشارکت مردم در انتخاباتِ یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

شهبازی با عنوان اینکه استان البرز یکی از استان های راهبردی کشور است، ابراز امیدواری کرد که مردم در روز دوم اسفند افراد با علم و دانش را انتخاب کنند چراکه باید ۴ سال در نهاد قانون گذار که تجلی اراده حاکمیت ملی است به دست افرادی سپرده شود که با عقل و شعور و دانشِ خود، اسباب پیشرفت و توسعه را برای مردم البرز فراهم کنند.  

استاندار البرز با اشاره به ادامه همراهی اصحاب رسانه در عرصه های مختلف، گفت: همه در معرض دید و پایش رسانه ها و مردم هستند لذا لازم است رسانه ها معایب کار را اطلاع رسانی و محاسن  کار را به خوبی یاد کنند که موجب هم افزایی و امید مردم و اعتماد به نفس مسئولان شوند.

سرعت و دقت بالا با رای گیری الکترونیک

شهبازی با عنوان اینکه امکان رای گیری الکترونیک در استان البرز فراهم است، تصریح کرد: در صورت موافقت وزارت کشور و شورای نگهبان می توانیم با استفاده از رای گیری الکترونیکی، سرعت و دقت بالا را در انتخابات پیش رو لحاظ کنیم.

استاندار البرز با اشاره به ۱۴ حوزه انتخابیه در استان، گفت: از این تعداد، ۲ حوزه انتخابیه اصلی و حوزه های انتخابیه فرعی در شهرها و بخش های استان البرز، فعال خواهند بود.

حوزه اقلیت مذهبی در فردیس

وی با عنوان اینکه یک حوزه، مختص به هم استانی های آشوری و کلیمی در فرمانداری شهرستان فردیس، مستقر خواهند بود، افزود: فرماندار این شهرستان مجری انتخابات این گروه از شهروندان خواهد بود.

 شهبازی گفت: هیات های اجرایی با تعامل کامل با اعضای هیات ناظر بر اساس تقویم انتخاباتی، فعالیت های خود را دنبال می کنند.

فعالیت مراکز علم و فناوری در راستای اقتصاد مقاومتی

استاندار البرز با اشاره به هفته پژوهش گفت: با اتفاقات خوب عرصه علم و تکنولوژی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و سازمان انرژی اتمی استان البرز، فعال هستند. 

شهبازی افزود: پارک علم و فناوری و مراکز دانش بنیان استان با تلاش شبانه روزی اهل علم و دانش پژوه البرزی در راستای پیاده کردن سیاست اقتصاد مقاومتی، توفیقات ارزشمندی در بخش های علمی استان، کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار