عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:‌بر اساس مصوبه جلسه امروز ذی نفعان در پلاسکو، مجوز این مجموعه پس از تامین پارکینگ و پرداخت عوارض صادر می شود.
کد خبر: ۸۰۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 09 December 2019

به گزارش تابناک تهران، «زهرا نژاد بهرام» روز دوشنبه در گفت و گوبا ایرنا با اشاره به جلسه کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با موضوع تعیین تکلیف صدور پروانه ساختمانی  ساختمان پلاسکو با حضور نمایندگان بنیاد مستضعفان، ساختمان پلاسکو، استانداری تهران، معاونت شهرسازی شورای شهر تهران و مدیران شهری و شهردار منطقه ۱۲، ‌اظهار داشت:‌ این جلسه در ادامه جلسه هفته گذشته استانداری تهران برگزار شد و مصوبات خوبی داشت.

وی با بیان اینکه موضوع نقشه های معماری ساختمان پلاسکو،  مسائل مربوط به صدور مجوز و عوارض در این جلسه بررسی شد، ‌ خاطر نشان کرد:‌ در این جلسه مقرر شد با توجه به دریافت نقشه های پلاسکو در آخرین روزهای هفته گذشته از سوی شهرداری منطقه ۱۲، کارشناسان این منطقه در اسرع وقت کارشناسی و اقدامات مربوطه را انجام دهند.

نژادبهرام ادامه داد: در خصوص تامین پارکینگ نیز مقرر شد، بنیاد مستضعفان که مالک پلاسکو است، بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک، ‌ پارکینگ را در سازه و یا در پیرامون سازه پلاسکو تامین و معرفی کند.  

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:‌ در خصوص عوارضی که بنیاد به شهرداری منطقه ۱۲ بدهکار است نیز، مقرر شد این بدهی پرداخت شود.
وی اظهار داشت: مسائل مالی و تهاترهای مورد نیاز در این مورد نیز در جلسه مشترکی با حضور شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران،  و رئیس بنیاد مستضعفان تصمیم گیری خواهد شد.

ساختمان پلاسکو، ساختمانی تجاری در منطقه ۱۲ تهران با ۱۷ طبقه و اسکلت فلزی در سال ۱۳۴۱ افتتاح شد و یکی از مهم‌ترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود.
این ساختمان در روز پنج‌شنبه ۳۰ دیماه ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن تخریب شد.
پلاسکو درحالی بعد از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که هنوز تعداد زیادی آتش‌نشان در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند.
ساختمان پلاسکو با ارتفاع ۴۲ متر در زمان اتمام ساخت در سال ۱۳۴۱ بلندترین ساختمان تهران بود و در کنار ساختمان آلومینیوم از اولین آسمان‌خراش‌های تهران شمرده می‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار