رئیس قوه قضائیه اظهار کرد که در نامه رسمی نسبت به عواقب اجرای طرح افزایش قیمت سوخت به رئیس‌جمهور هشدار دادم
کد خبر: ۸۰۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹ 11 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان» به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: 16 آذر نماد ضد استکباری، ضد استبدادی و ضد استعماری دانشگاه و دانشجو است و این نماد نقش دانشجو و دانشگاه را در شناخت نیاز‌ها و ایفای نقش برای رفع نیاز‌ها نشان می‌دهد.

نسبت به عواقب اجرای طرح افزایش قیمت سوخت به رئیس‌جمهور هشدار دادم_رئیس قوه قضائیه

پاستیل هاریبو با 50 درصد تخفیف!(به تعداد محدود)HYPE هر عدد، 4 هزار تومان زیر قیمت بازار!لیموش، هلوش، انارش، همش زیر قیمت بازار تهران!پسته بو داده مانی(8000تومان ارزان تر)اسپری ضد تعریق رکسونا، 10 هزار تومان زیر قیمت بازار!انواع سس با 40%تخفیف!

وی با بیان اینکه امروز روز احساس خطر دانشگاه و دانشجویان نسبت به خطر نفوذ بیگانگان است، گفت: چهار ماه بعد از 28 مرداد ماه و حادثه آمدن معاون رئیس جمهور وقت آمریکا و احساس مسئولیت دانشجویان به این که ایران تحت نفوذ آمریکا قرار می‌گرفت دانشجویان فریاد برآوردند و در این راه چند تن به شهادت رسیدند و این بصیرت و هوشیاری را ثبت کردند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: جریان جنبش دانشجویی و شهدای دانشجو قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای ضدیت با استبداد داخلی و استعماری خارجی و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی گواهی صدقی بر این مدعا هستند که دانشجویان در دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف ایستادگی کردند و نقش جنبش دانشجویی را به عنوان موذنان و کسانی که آرمان‌خواه و عدالت‌خواه هستند ایفا کردند و آن‌ها مانند برخی از تلاش‌ها و سخن‌ها به دنبال کسب قدرت و نام و نشان نیستند بلکه دنبال تحقق یافتن آرمان‌های بلند هستند که این امر امر مبارکی است.

رئیسی تاکید کرد: جریان دانشجویی کشور باید به عنوان جریان آگاه، بابصیرت، زمان‌شناس، دردآشنا و دغدغه‌مند نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی بماند و نقش دانشجویان در این عرصه بسیار تعیین کننده است.

مطالبه از مسئولان باید به عنوان یک نعمت و فرصت تلقی شود

وی با تاکید بر اینکه مطالبه از مسئولان باید به عنوان یک نعمت و فرصت تلقی شود گفت: هرگز نباید از مطالبات دانشجویی به عنوان یک مشکل یاد شود بلکه بیان دغدغه‌ها و مشکلات و لسان مردم بودن یک نعمت و فرصت است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: عنوانی که عزیزان دانشجو به عنوان صدای مستضعفان انتخاب کردند عنوان درستی است. اینکه دانشجویان خود را مسئول بدانند که صدای افرادی را که به هر شکلی ممکن است مشکل داشته باشند را به گوش همه برسانند این موارد جلوه‌های آرمان‌خواهی، عدالت‌خواهی و حق خواهی است و این مطالبه‌گری و نگاه به اصلاح امور همواره باید مورد توجه باشد.

رئیسی ادامه داد: بحث از جناح و جریان سیاسی خاص نیست و جریان دانشجویی ما باید جریان دلداده به انقلاب و نظام باشد و هر ایراد و اشکالی را برنتابد و در این زمینه احساس مسئولیت کند که این امر مبارکی است.

وی گفت: البته بنده با دانشجویان دانشگاه بی‌ارتباط نیستم و با اطلاعیه‌های عزیزان که در مواقع مختلف صادر می‌شود و از طرف دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برای بنده ارسال می‌شود، آگاهی می‌یابم. البته شاید این اطلاعیه‌ها برای مدیران دیگر نیز ارسال شود. بنده این مواضع، دیدگاه و نظرات و دغدغه‌ها را با دقت می‌خوانم و از بعضی از دغدغه‌ها که ممکن است در رسانه‌ها مطرح نشود، اما دغدغه جوانان و دانشجویان است خودم را موظف می‌دانم مطلع شوم چرا که اطلاع ما مسئولان از این موارد ضرورت دارد.

رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از دانشجویان، مدیران و اساتید و دانشجویانی که به دلیل محدودیت مکان در جلسه حاضر نیستند، گفت: نکاتی که بیان کردید برخی به عنوان توصیه به بنده به عنوان مسئول بود لذا در مورد آنچه که جنبه توصیه داشت لازم به مرور در اینجا نیست.

رئیسی ادامه داد: اگرچه همه مسئولان در نظام موظف به اجرای عدالت هستند، اما دستگاه قضایی دستگاه بسیار مهمی برای اجرای عدالت است. ما در مورد آنچه که در زمینه پیشانی نظام و دستگاه قضایی مطرح کردیم چند برنامه در دوره تحولی دادیم.

وی گفت: اولین نکته در رابطه با تحول در دستگاه قضایی موضوع اجرای عدالت است. عدالت در مبانی دینی ما بعد از توحید گسترده‌ترین مفهوم است اما در اینجا بحث ما از عدالت بحث ثبوتی نیست بلکه در اینجا بحث ما عدالت اجرایی است که در مورد عدالت و فرج، عدالت و معاد، عدالت قضایی، عدالت اجتماعی و عدالت سیاسی بحث‌های گسترده‌ای وجود دارد، اما در رابطه با اجرای عدالت اولین گام در این رابطه قانون عادلانه است مجریان عادل هستند که می‌توانند شیرینی عدالت در کام مردم ایجاد کنند و حتما در این رابطه اقدام به موقع و زمان‌شناسانه بسیار اهمیت دارد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عدالت باید به صورت یک گفتمان غالب و رایج در همه سطوح نظام دربیاید گفت: باید معلوم شود مهمترین هدف دولت اسلامی در جامعه اجرای عدالت است. برای تفاهم در اجرای عدالت باید روی اجرای قانون توافق کنیم و بگوییم به هر میزان به قانون عمل شود به عدالت نیز عمل خواهد شد و به هر میزان قانون نقض شود عدالت نیز نقض می‌شود و اجرای قانون همگان محور قرار دهند.

رئیسی تصریح کرد: هیچگونه بی‌قانونی، دور زدن قانون و تخلف از قانون را نباید هیچ کسی در هیچ جایگاهی به خود اجازه دهد. باید احساس شود امروز بی‌قانونی یک امر ناپسند و ضد ارزش است لذا امروز اجرای عدالت یکی از نکات محوری است و در این رابطه گفتمان غالب در دانشگاه‌ها باید اجرای عدالت باشد.

وی ادامه داد: اگر ببنید در کرسی های آزاد اندیشی و اعلام نظرات و دیدگاه‌ها و نظرات با قانون فاصله داریم باید نسبت به آن پیگیری و گوشزد کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: فساد را نباید در هیچ کجای جامعه اسلامی قبول کرد، فساد با شاخصه عدالت گستری نظام سازگار نیست فساد ظلم به مردم و نظام است و امر مردودی است ، جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر احکام دینی و عمل به وظایف است اما امکان خطا و اشتباه ممکن است، اشتباه یک امر است فساد امر دیگری است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان از فساد و دست اندازی به حقوق بیت المال، دزدی، ارتشا ، پورسانت و رانت خواری گذشت. امروز باید همه دستگاه ها در کشور با فساد مبارزه کنند. بعضی می‌گویند دستگاه قضایی فقط بگیرو ببند می‌کند؛ بله وظیفه ما برخورد با مفسدین است و برخورد هم خواهیم کرد.

این بخش از سخنان آیت الله رئیسی با تشویق حضار و دانشجویان همراه شد.

رئیسی اضافه کرد: ساختارهای فسازا باید از بین برود و بعضی از خصوصی سازی‌ها به صورت جدی برای فنا دادن اموال مردم و بیت المال است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بخشی از مسئله تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین نیاز به مصوبه شورای هماهنگی قوا داشت، تاکید کرد: آن بخشی که نیاز به مصوبه داشت این بود که درآمد‌های حاصل از افزایش قیمت سوخت باید سه الی چهار قسمت شود؛ یک بخش به دست مردم، یک بخش در تولید و یک بخش هم در ارتباط با مسائل مربوط به انرژی مد نظر قرار گیرد. پیشنهاد دولت در این زمینه این بود که درآمد حاصل از این قضیه به دلیل مسائل اقتصادی به مردم داده شود که این مسئله احتیاج به مصوبه داشت بنابراین این بخش مربوط به مصارف مدیریت قیمت سوخت بود.

وی در ادامه با اشاره به نحوه اجرای طرح مدیریت سوخت در کشور گفت: در اجرای این فرمان پیشینه‌ای همچون هدفمندی یارانه‌ها را داشتیم. باید دانست در رابطه با اجرای این طرح زمینه‌های لازم باید مد نظر قرار می‌گرفت، این مسئله هم زمینه‌های اقتصادی و هم اجتماعی داشت.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به توجه به زیرساخت‌های اجرای طرح مدیریت سوخت بیان داشت: البته در این زمینه برخی زیرساخت‌ها پیش‌تر آماده بود همچون کارت سوخت که آقایان آن را از دستور کار خارج کردند که البته باید دید دانشگاه در زمانی که این مسئله رخ داد آیا جلسه‌ای، اعلامی و یا اعتراضی کرد و یا خیر. با این حال برای اجرای این طرح لازم بود اقناع عمومی مدنظر قرار گیرد. البته بنده به صورت غیررسمی مطلع شدم که این طرح قرار است انجام شود. بنده وقتی چند روز قبل از اجرای این طرح مطلع شدم یک نامه رسمی به دفتر رئیس جمهور ارسال کردم که در ان نامه عنوان داشتم: «شنیدم این طرح (افزایش قیمت سوخت) قرار است اجرا شود، اما نه افکار عمومی آماده است و نه اقدامات مقدماتی مهیا شده است»؛ بنابراین بنده این هشدار را در یک یادداشت رسمی به دولت منعکس کردم و گفتم ممکن است این مسئله عواقبی را در پی داشته باشد. البته بعد‌ها شنیدم که برخی وزرا در دولت، دستگاه‌های امنیتی و اجرایی هم نظراتی در این زمینه داشتند با این حال این طرح اجرا شد و اعتراضات مردم برانگیخته شد.

رئیسی با بیان این که طرح اجرای سوخت برای نخبگان و مردم تبیین نشده بود تاکید کرد: این نکته نکته قابل توجهی است که بنده معتقدم که باید اعتراض مردم در این زمینه کاملا شنیده شود البته در این بین دشمنان هم فکر کردند که می‌توانند این مسئله را بهانه قرار داده و بر موج اعتراض مردم سوار شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان کشور ناامنی‌هایی را در طی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین در کشور ایجاد کردند گفت: دشمنان به مال و اموال عمومی صدمه زدند. آنچه که بنده باید در این زمینه مطرح کنم این است که اعتراض مردم همواره جای خود را دارد.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به فرمان رافت اسلامی مقام معظم رهبری در این موضوع بیان داشت: با فرمان رافت اسلامی که مقام معظم رهبری فرمودند، مسئله حل است. ما هم در همان اوایل نسبت به جمعیتی که بازداشت شده بودند به سرعت اقدام کردیم و کسانی که تقصیر نداشتند آزاد شدند، اما طبیعتا کسانی که به اموال عمومی صدمه زدند باید در جای خودش مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به اظهارات خود در سفر اخیر دستگاه قضا به اصفهان گفت: بنده در سفر اخیرم به اصفهان عنوان کردم: «رفراندوم پیش‌کش مردم را در جریان اجرای طرح‌ها و تصمیمات بگذارید» بنابراین ما تجربه داریم و شما هم قطعا این تجربه را دارید لذا هر جا ما از مردم کمک گرفته‌ایم و با مردم به صورت صمیمی مطالب را در میان گذاشته‌ایم مردم بهترین پشتوانه ما بودند چرا که مردم بهترین پشتوانه اجرای طرح‌ها هستند.

وی با اشاره به برخورد با مفاسد بیان داشت: بنده در زمینه برخورد مفاسد در دفترم ننشسته‌ام و بگویم من می‌خواهم با فساد مبارزه کنم لذا بنده همه را به همکاری می‌طلبم.

رئیس دستگاه قضایی تصریح کرد: جریان دانشجویی کشور باید پای مبارزه با فساد بیاید. تمامی نخبگان، تمامی قوا و مسئولان و هر فردی که دغدغه نظام و کشور را دارد باید پای مبارزه با فساد بیاید. ما یقین داریم همچنانی که ملت ما در عرصه‌های مختلف کار‌های بزرگ کرده‌اند در این زمینه هم با عنایت به خدا و با شعار ما می‌توانیم حتما موفق خواهیم شد.

رئیسی با اشاره به پرونده سکه ثامن گفت: در برخی از پرونده‌ها منابعی را از مردم گرفته‌اند که یک عدد نیست بنده در طی مدتی که در قوه قضاییه هستم تقریبا با بیش از 50 مورد از این پرونده‌ها برخوردم.

وی ادامه داد: در این پرونده افرادی بودند که از یک میلیارد تا 500 میلیون و تا حتی از 10 میلیون تا دو میلیون پول گذاشته بودند و الان دستگاه قضایی با یکسری از پرونده‌ها مواجه شده است. البته یکسری اموال وجود دارد، اما اگر این اموال را نیز با قیمت آزاد به فروش برسانیم باز هم طلب طلبکاران را نمی‌دهد که سکه ثامن از این قبیل پرونده‌هاست.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: البته ما تلاش داریم با همکاری مالباختگان اقداماتی را انجام دهیم؛ ناگفته نماند که بعضی از پرونده‌ها نیز مانند پرونده پدیده شاندیز و میزان رسیدگی شده است، اما همچنان بعضی از پرونده‌ها مانده است که قصد داریم با مشورت بعضی از متخصصان اقتصادی و مشورت با مالباختگان و شکات این موضوع را پیگیری کرده تا مرتفع شود.

رئیسی در ادامه در پاسخ به سئوالی پیرامون فساد درون قوه قضاییه بیان کرد: ما از ابتدا نیامدیم بگوییم که بعد از 9 ماه قرار است این کار را انجام دهیم بلکه در همان ابتدا دیدیم مبارزه با فساد درون قوه از همان ابتدا صورت گرفت.

وی درباره برخی درخواست‌ها مبنی بر اعلام اسامی قضات فاسد گفت: در قانون صراحتا اعلام شده که پرونده‌های اقتصادی بعد از قطعیت حکم باید اعلام شود که این موضوع الزام دارد و دست قاضی نیست؛ اما قاضی فاسد یا متخلف دارای دو نکته است. نخست آنکه برخورد او از نظر انتظامی یا اداری دچار مشکل شده که باید از کار برکنار شود بنده که می‌خواهم به قاضی ابلاغ دهم در وهله اول ویژگی عدالت قاضی است و زمانی که گزارش به دست ما برسد که این عدالت مخدوش شده است ما باید وی را از دستگاه قضا حذف کنیم که البته برخی از برخورد‌ها در این مرحله اول قرار دارد یعنی مرحله انتظامی رسیدگی به قضات.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در این راستا به محض آنکه گزارش‌های قطعی به ما برسد که این قاضی در معرض آسیب قرار گرفته و عدالت وی از نظر ما مخدوش است ،در وهله اول بنده ابلاغ قضایی وی را لغو خواهم کرد و او را از قضاوت عزل می‌کنم

رئیسی ادامه داد: از سویی دیگر نسبت به اصل فساد و اصل پرونده‌ای که انتظامی نیست وکیفری بوده این بخش کیفری پرونده مانند همه افراد دیگر رسیدگی خواهد شد چرا که وی دیگر قاضی نیست و هر زمان که پرونده به قطعیت رسید نام وی می‌تواند اعلام شود؛ اما در بخش انتظامی ما کار‌های مربوط به آن را انجام می‌دهیم و من بار‌ها به همکاران سلامت قضایی را تأکید کرده‌ام.

وی درباره سوال دانشجویان مبنی بر سازمان بازرسی گفت: زمانی که ما آمدیم برخی از مدیران را در بخش‌های مختلف و به دلایل عدیده‌ای از جمله آنکه برخی از مدیران از زمان پنج ساله‌شان گذشته بود و از آنجاییکه در برخی از سازمان‌ها نیز می‌خواستیم خون جدیدی در رگ‌های آنجا جاری شود، حتی در استان‌ها نیز جابه جایی‌هایی صورت گرفت که البته باز هم این جا به جایی‌ها ادامه دارد تا جایی که جریان تحول تحقق یابد.

رئیس قوه قضاییه گفت: جابه جایی‌های ما در دستگاه قضایی پایان نپذیرفته است و همچنان برای اجرای تحول جابه جایی خواهیم داشت تا تحول رخ دهد.

این صحبت رئیس قوه قضاییه با تشویق حضار همراه بود.

رئیسی درباره سوال دانشجویان مبنی بر پرونده افرادی که مسئولیت دارند یا مسئولیت داشتند، گفت: من قبلا هم گفتم ما بعضی از فعل‌ها را جرم می‌دانیم و معتقد هستیم برخی از ترک فعل‌ها خسارتش بیشتر از فعل‌ها است؛ گاهی یک مسئول یک ترک فعلی انجام می‌دهد و آنچنان خسارتی به کشور می‌زند که از بسیاری از افعال خسارت آورتر است؛ لذا بنای ما آن است که به همه این مسائل رسیدگی کنیم.

این بخش از سخنان آیت الله رئیسی نیز با تشویق حضار همراه شد.

رئیسی درباره رسیدگی به پرونده‌های خاص از جمله پرونده‌های درون قوه قضاییه و پرونده‌هایی که مربوط به شرکت‌ها و پرونده ١٨ میلیارد دلار گفت: این هم مشمول کلیتی است که گفتم؛ ما در مورد این پرونده‌ها از جمله این پرونده خاص کار کارشناسی انجام می‌دهیم و کارشناسان نیز کار می‌کنند تا پرونده برای رسیدگی آماده شود.

وی درباره شورا‌های عالی که گفتید قوه قضاییه در آنجا عضویت دارد، تاکید کرد: بنای ما این است که در شورای عالی حضورمان فعال باشد و هرگز در شورا‌ها نمایندگان قوه قضاییه منفعل نخواهند شد.

در ادامه رئیس قوه قضاییه گفت: من از شما دانشجویان یک سوالی دارم؟ آیا آقا در شب‌های ماه رمضان برای شما جلسات نمی‌گذارند تا صحبت‌های شما را گوش دهند؛ امثال من به عنوان یک طلبه نحوه پاسخگویی به مردم را از ایشان آموخته ایم.

وی ادامه داد: ایشان در همین قضیه بعد از درس خارج فقه این قضیه را تبیین کردند و گفتند صف مردم جدا است و اعتراض آن‌ها را شنیدیم، اما اغتشاشات و آشوبگری چیز دیگری است؛ نمی‌خواهم شعار دهم، اما رهبری حداقل هفته‌ای یک شب گاهی هم هفته‌ای دوشب به خانه اکثر خانواده شهدا، خانواده‌هایی که یک شهید تا چند شهید داده اند می‌روند و با تمام اعضای خانواده صحبت می‌کنند. این موضوع نه برای زمانی است که ایشان رهبر شده اند و زمانی که رئیس جمهور نیز بوده اند این کار را انجام می‌دادند.

رییسی افزود: زمانی که من در تولیت آستان قدس بودم این را به شما شهادت می‌دهم که شاید بی تشریفات‌ترین رفت و آمدی که ایشان در خیابان‌های مشهد داشتند در بین تمام مسئولان است؛ لذا مردمی بودن، پاسخگو بودن و بودن با خانواده شهدا و رزمندگان و دغدغه داشتن نسبت به مردم از مواردی است که رهبری بار‌ها به ما مسئولان نیز تذکر داده اند و پیگیر خواسته‌های مردم بوده اند.

رئیس قوه قضاییه گفت: امام راحل نیز دغدغه مردم را نیز داشتند، آیا می‌توانید در تمام کتاب های ایشان بندی را پیدا کنید که امام مردم را به خود دعوت کرده است؟خرمشهر آزاد شد و فرمودند خدا آن را آزاد کرد و تمام پیروزی‌ها را از آن خدا می‌دانستند. شما اگر به سخنان رهبری نگاه بیندازید می‌بینید که همه موفقیت‌های این کشور را به خدا نسبت می‌دهند؛ این یک نماد و شخصیتی است که از او و در مشی و سیره او چیزی است که جز خدا نمی‌بیند و دلیل محبوبیت او نیز همین است.

امین نوریان نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این مراسم با خوشامدگویی به رئیس قوه قضاییه گفت: به دانشگاه تهران، یاد و خاطره شهدای 16 آذر 1332 را گرامی داشت و با اشاره به ویژگی استکبارستیزی جنبش دانشجویی، افق‌های پیش روی ایران اسلامی را در ده پنجم انقلاب اسلامی برای جوانان روشن و امیدبخش توصیف کرد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: کشورمان پیش از اینکه به تأیید و اشاره قدرت‌های جهانی و حضور سرمایه‌های خارجی نیاز داشته باشد به ایمان به مردم، اعتقاد به جوانان و نگاه به درون احتیاج دارد؛ امری که علیرغم بیانات امام راحل(ره) و تاکیدات امام خامنه‌ای در سال‌های اخیر مغفول دستگاه‌های اداری، اجرایی و قانون گذاری مان شده است.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران اضافه کرد: حضور حضرتعالی به عنوان سکاندار دستگاه قضا در یک سال اخیر و اهتمام به رفع نواقص عدلیه که پناهگاه مظلومان و مجازات‌گر ظالمان و قانون ستیزان است، نشان داد که اصلاح و تغییر در سطوح خرد و کلان شدنی و طعم شیرین خدمت رسانی به هموطنان عزیزمان چشیدنی است.

وی گفت: سالهاست جریانی در کشور پدید آمده که از آن به مافیای قدرت و ثروت یاد می‌شود که مهمترین اخلالگر در مطالبه عدالت می‌باشد. با تقدیر از اقدامات اخیر قوه قضاییه تاکید می‌کنیم که عطوفت با کسانی که حق مردم را ضایع کرده و با آ‌بروی نظام اسلامی بازی می‌کنند، در هر سطح و جایگاهی نابخشودنی است.

محمد حسین معصوم زاده، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل هم گفت: آغاز دوره شما بارقه‌ای از امید را برای آغاز تحولات مثبت ایجاد نمود. تسریع در رسیدگی به جرایم مفسدان اقتصادی، دوری جستن از مصلحت‌سنجی‌های قبیله‌گرایانه و مصمم بودن در محاکم مفسدین در هر سطح و پشت هر نام و نشانی باعث شد تا بخش قابل توجهی از اعتماد عمومی بار دیگر به نهادی که اساسش بر تحقق عدالت بنا شده باز گردد.

وی بیان داشت: اهم دغدغه‌های جریان دانشجویی در مقطع فعلی را باید احیای جایگاه مستضعفین در مناسبات حاکمیتی و فراگیری ایده عدالت اسلامی در تمامی سطوح دانست. آنچه در این سال‌ها و در قالب سیاست‌های غلطی که حول مسائل خصوصی‌سازی یا به بیان بهتر اختصاصی‌سازی اموال عمومی صورت گرفت لزوم احیای نقش‌آفرینی قوه قضاییه در حمایت از حقوق عامه را برجسته ساخت. حال و در این فرصت اندک، لازم و ضروری است که برنامه شما را برای این مسئله حیاتی در پیشگاه دانشگاه و دانشجویان بشنویم.

معصوم زاده در ادامه با اشاره به مسئله‌ای که این روز‌ها تبدیل به یکی از مهمترین سوالات افکار عمومی شده است، گفت: از جنابعالی به عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی سران قوا انتظار می‌رود که صریح و روشن درباره ماهیت این شورا، مصوبات گذشته (که بالغ بر 200 مصوبه می‌باشد) و مصوبه بنزین به طور خاص توضیحاتی ارائه دهید. بند 3 اصل 156 قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع می‌باشد پس این وظیفه به عهده شماست که ساختار مناسب را جهت اجرای آن فراهم کنید.

وی خاطرنشان کرد: وعده‌هایی جهت برخورد با مسئولانی که قصورشان منجر به افزایش خسارات ناشی از حادثه سیل اول سال در کشور بود دادید اکنون ما منتظر عملی شدن این وعده هستیم.

میرناصری یکی از کارگران هپکو که به دعوت دانشجویان در این نشست حضور داشت، گفت: سال‌هاست که ما کارگران مجموعه‌های بزرگ صنعتی بخش زیادی از صدای خود را از زبان این عزیزان به گوش مسئولان رسانده ایم. به بهانه اجرای فرامین اصل مترقی 44 قانون اساسی کارگران را به بیکاری می‌کشند. سالهاست که کسانی در لباس سرمایه گذار و کارآفرین، ولی در واقع لیبرال‌های سرمایه خوار بیت المال و بعضا دو تابعیتی مشکوک، خود را به این قانون آویزان کرده اند و در سایه عدم نظارت دستگاه‌های نظارتی متاسفانه نان کارگر را آجر می‌کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری این‌ها مشتی قانوندان‌های قانون‌شکن هستند.

میرناصری خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: سالهاست که شیره وجود کارگران و شرکت‌های مادرتخصصی این مرز و بوم از جمله هپکو، آذرآب، آلومینیوم، کشت و صنعت مغان، هفت‌تپه و ده‌ها شرکت دیگر با یک روش تکراری مکیده می‌شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار