عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر این که اقدامات ذکر شده را باید همه مسئولین در همه قوا و ارکان کشور به صورت متحد انجام دهند، تصریح کرد: اگر برای مسئولیت‌های مختلف آدم‌های درستی را انتخاب کنیم می‌توانیم به سمت حل این مشکل بزرگ اجتماعی حرکت کنیم. اینکه فلان فرد با فشار من نماینده، چون در ستاد من کار می کرده است، به مسئولیتی برسد معلوم است نتیجه چه می‌شود. آدمی که سواد ندارد و مسئولیتی می گیرد، معلوم است که دنبال چیست. آدمی که فقط جناحی و حزبی فکر می کند معلوم است که برآیند مدیریتش چه می شود. نتیجه مدیریت آدمی که فقط به فکر سفر خارجی است، مشخص است. در نتیجه باید در انتخاب مسئولین در سطوح مختلف هم دقت نظر بیشتری وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 11 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:«محمدجواد جمالی نوبندگانی» با اشاره به اتفاقات بعد از اصلاح قیمت سوخت در کشور و راهکارهای درست مواجهه با این اتفاقات گفت: در همه دنیا حتی در کشورهای پیشرفته مسئله اعتراضات وجود دارد و اینکه ما فکر کنیم این اعتراضات فقط مختص کشور ما است نگاه اشتباهی است. بنابراین اصل وجود اعتراضات در جامعه را باید بپذیریم. همواره یکسری آدم‌ها در کشور هستند که با بعضی از تصمیمات موافق نیستند. حتی برخی ممکن است به علل متفاوت با ماهیت حکومت و ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی بر پایه آن‌ها ایجاد شد، موافق نباشند.

نگاه علمی به نارضایتی‌های اجتماعی داشته باشیم

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: موضوع بعدی این است که ما بایستی به صورت علمی و جامع به قضایا نگاه کنیم و مشخص کنیم که این اعتراضات رخ داده چقدر به ناکارآمدی مسئولان و چقدر به فشار بیگانگان مرتبط می شود. باید برآوردی از نقش حوزه‌های مختلف در ایجاد این نارضایتی‌ها داشته باشیم، علاوه بر این عملکرد نهادهای فرهنگی مانند صدا و سیما، نهادهای اجتماعی، اقتصادی و غیره باید مشخص شود.

سیستم بودجه‌ریزی باید بر مبنای آمایش سرزمین طراحی و تدوین شود

نماینده مردم فسا سومین گام در این زمینه را توجه به منافع ملی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولین ما باید واقعاً بلوغ سیاسی را داشته باشند. نباید به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش زد، مسئولین ما نباید مانند برخی نمایندگان که این روزها درحال سیاه‌نمایی هستند، رفتار کنند و همه ما باید منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح بدهیم.
نوبندگانی افزود:‌ سیستم بودجه‌بندی و بودجه‌ریزی کشور اسیر همین عدم ترجیح منافع ملی است و باید آن را از این وضعیت که بخواهیم همه را راضی کنیم نجات بدهیم. سیستم بودجه‌ریزی ما باید بر اساس آمایش سرزمینی انجام بگیرد تا دیگر شاهد نباشیم که مثلا در جایی که آب وجود ندارد پتروشیمی یا صنایع فولاد ایجاد شود و اینگونه منابع خود را از بین ببریم.

اهتمام ویژه ای به اصلاح فرهنگ غلط داشته باشیم

عضو فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر لزوم مدیریت درست توقعات در جامعه گفت: اهتمام مدیران کشور باید بر اصلاح فرهنگی باشد. باید ببینیم چرا در دنیا از نظر فرهنگ انرژی جزو بدترین‌ها هستیم؟ چرا از نظر مصرف مشروبات الکلی و مواد مدر در منطقه جزو اولین‌ها هستیم؟ چرا از نظر فرهنگ ترافیک جزو بدترین‌ها هستیم؟ چرا از نظر آلودگی هوا در دنیا اول یا دوم هستیم؟ چرا از نظر سزارین که این همه هزینه روی دست دولت می‌گذارد، اول هستیم؟ چرا از نظر عمل های زیبایی خانم‌ها و حتی آقایان در دنیا جز به ۴-۵ کشور اول هستیم؟
جمالی نوبندگانی افزود: علاوه بر اینها باید ببینیم چرا از نظر مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک در دنیا اول هستیم؟ چرا هزینه‌های بیمه ای ما به صورت وحشتناکی بالا است و سالانه هر بیمه شده‌ای حداقل یک ام آر آی دارد؟ ما در دنیا از نظر تعداد دانشگاه‌های بی‌کیفیت هم اول هستیم و تعداد دانشگاه‌های ما با کشور چین، با جمعیت میلیاردی برابر است؟ و بسیاری چرای دیگر که ما مسئولین این کشور باید بشینیم و این مسائل را حل کنیم.

آموزش پرورش کیفی‌سازی شود

وی اظهارداشت: باید فرهنگ سازی را از مدارس آغاز کنیم و آموزش و پرورش باید در توجه به این مسائل پیشگام باشد. به عبارتی باید آموزش و پرورش را کیفی‌سازی کرد. اما متاسفانه در همین مجلس دهم که ۵ نفر برای مدیریت آموزش و پرورش به مسئولیت رسیده‌اند، هر نماینده علیه وزیر آموزش و پرورش حرف می‌زند به مسئله حقوق معلمان و رتبه‌بندی آنها می پردازد و هیچ کدام از این‌ها در مورد کیفیت آموزش سوالی ندارد.

از سیاست‌زدگی در مباحث تخصصی پرهیز شود

وی با اشاره به آسیب سیاست‌زدگی در حوزه های مختلف گفت: متاسفانه ما در کشور، مشکلات فنی و تخصصی را تبدیل به ابزارهایی برای رقابت‌های سیاسی می‌کنیم. در نتیجه مردم را با بمباران اخبار منفی مواجه کرده‌ایم و هر روز خبرهای منفی مانند دزدی‌ها را منتشر می‌کنیم. در حالی که خبررسانی باید هدایت شده باشد، اینکه الان با این رفتار اعتماد مردم را به هر مسئولی گرفته‌ایم، خیلی بد است. بنابراین باید برگردیم و اعتمادسازی کنیم.

مسئولین شایسته انتخاب و انتصاب شوند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر این که اقدامات ذکر شده را باید همه مسئولین در همه قوا و ارکان کشور به صورت متحد انجام دهند، تصریح کرد: اگر برای مسئولیت‌های مختلف آدم‌های درستی را انتخاب کنیم می‌توانیم به سمت حل این مشکل بزرگ اجتماعی حرکت کنیم. اینکه فلان فرد با فشار من نماینده، چون در ستاد من کار می کرده است، به مسئولیتی برسد معلوم است نتیجه چه می‌شود. آدمی که سواد ندارد و مسئولیتی می گیرد، معلوم است که دنبال چیست. آدمی که فقط جناحی و حزبی فکر می کند معلوم است که برآیند مدیریتش چه می شود. نتیجه مدیریت آدمی که فقط به فکر سفر خارجی است، مشخص است. در نتیجه باید در انتخاب مسئولین در سطوح مختلف هم دقت نظر بیشتری وجود داشته باشد.
وی در پایان افزود: بالاخره در بین مسئولین یکسری ها هستند که با شایستگی انتخاب شده اند و می‌تواند این تغییرات را آغاز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار