کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی انحلال خود را اعلام کرد و برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در طول یک سال گذشته را خواستار شد.
کد خبر: ۸۰۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 12 December 2019
پارلمان رژیم صهیونیستی رسما منحل شد

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روسیا الیوم، کنست اسرائیل پیش‌نویس لایحه انحلال بیست و دومین دوره خود را تصویب کرد تا زمینه برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی در ماه مارس آینده فراهم شود؛ این سومین انتخابات طی سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

این مصوبه پارلمان اسرائیل با 94 رای موافق در برابر 9 رای مخالف تصویب شد.

در این پیش‌نویس آمده بود: «به دلیل شرایط استثنایی که پیش آمده و بعد از دو تلاش انتخاباتی متوالی که منجر به تشکیل کابینه نشد، انحلال بیست‌ودومین دوره کنست پیشنهاد می‌شود.»

این تصویب در فاصله چند ساعت باقی‌مانده به پایان ضرب‌الاجل نهایی برای تشکیل کابینه صورت گرفت. انتخابات قبلی در ماه سپتامبر برگزار شده بود.

فلسطین اشغالی در حالی در ماه مارس شاهد سومین انتخابات طی سال جاری می‌‌شود که معلوم نیست حتی انتخابات سوم نیز بتواند به تشکیل یک کابینه منجر شود. از سوی دیگر، وضعیت آینده سیاسی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی این رژیم به دلیل  اتهامات رسمی مرتبط با رشوه و سوء‌استفاده از قدرت، نامعلوم است. وی از سوی برخی چهره‌های حزب «لیکود» به چالش کشیده شده است و احتمال می‌رود تا پیش از برگزاری انتخابات عمومی در ماه مارس، حزب لیکود انتخابات درون حزبی برای تعیین رئیس آینده خود نیز برگزار کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار