کد خبر: ۸۰۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 12 December 2019

عباس جنگی مرنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دشت اردبیل با کمبود آب زیر زمینی مواجه است، افزود: مصرف آب در این دشت آنقدر زیاد بوده که سهم پنج سال آینده را نیز شامل می‌شود.

وی بیان کرد: تنها راه جلوگیری از استفاده غیرمجاز از منابع آب در این دشت، عمل به قانون و تنگ کردن فضای سوء استفاده برای قانون شکنان است.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه و غیر علمی از منابع آبی بویژه در بخش کشاورزی حجم زیادی از آب را هدر داده و از ذخایر آن می‌کاهد ، اضافه کرد: با وجود خشکسالی چند سال اخیر و کاهش منابع، مصرف بی‌رویه آب در این استان همچنان وجود داشته و این امر نگران کننده است.

او با تاکید بر ضرورت صرفه جویی و مصرف بهینه آب افزود: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در زمینه آبیاری تحت فشار و قطره ای اقدامات خوبی  انجام داده‌اند و امید است با صرفه جویی ۲۵ درصدی مشکلات آب شرب و صنعتی برطرف شود.

جنگی مرنی  اضافه کرد: دشت‌های منطقه به خاطر مصرف بی‌رویه در بخش کشاورزی آسیب جدی دیده اما دولت با اجرای طرح تعادل بخشی توانسته تا حدی جلوی این مشکل را بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به شناسایی نقاط آسیب پذیر و اقداماتی که در راستای رفع خطرات احتمالی ناشی از سیلاب انجام گرفته، عنوان کرد: نقاط پرمخاطره ناشی از سیلاب در رودخانه نوران چایی در محدوده روستای گلمغان و حسن باروق با انجام عملیات لایروبی، بازگشایی، آزادسازی دخل و تصرفات و برداشت نخاله  و

وی بحث حفظ و نگهداری آب‌های گرم و معدنی استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار برنامه‌ریزی  جهت استفاده مناسب از پتانسیل و ظرفیت های آبهای گرم شد.

جنگی مرنی همچنین با بیان اینکه آبهای گرم و معدنی امروز یکی از اساسی‌ترین محورهای توسعه استان محسوب می شود، اظهار داشت: در بحث ظرفیت‌های گردشگری، آبگرم‌های استان بعنوان زیربنای توسعه گردشگری و توریستی استان مطرح هستند که باید این موهبت الهی را قدر بدانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به وضعیت بارش در استان اردبیل افزود:این استان امسال جزو استانهای کم بارش مطرح است و باید با تمام توان از منابع موجود آب در اردبیل حفاظت و صیانت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار