رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:احتمال روی کار آمدن دولت پارلمانی از سوی مجلس آینده / واعظی: در سفر روحانی به ژاپن قرار نیست پیامی برای آمریکا ارسال شود و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 13 December 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
کشف ۸۴ اسلحه شکاری در قم با گلوله‌هایی خاص
 
دادستان کل کشور گفت: ما در میدان ۷۲ تن قم، از یک ماشین پژو ۸۴ اسلحه شکاری با گلوله‌های خاص آن در بحبوحه همین حوادث کشف کردیم، تعداد زیادی از کشته شده‌هایی که ما در سراسر کشور داریم با همین اسلحه‌های شکاری است.

ضرغامی در جاده یاسوج رابین‌هود شد!

عزت ضرغامی پس از یک سخنرانی پر چالش در دانشگاه یاسوج که در آن برای اولین بار پذیرفت ماجرای ۹۴۷ میلیون دلار گم شده مربوط به دوره مدیریت او در صدا و سیما بوده و عنوان کرد این ها هزینه های دلاری رسانه ملی بودند و برای شان سند دارد و حالا بسیاری منتظر انتشار این اسناد هستند، فیلمی از خود منتشر کرد که سوژه شبکه‌های اجتماعی شده است. او در برف و جلوی دوربین خود را در حال نجات ماشین گیر کرده در برف نشان می دهد. اینکه چطور با یک هول ساده ، ماشین از برف در می آید و چرا آقای فیلمبردار کمکش نمی کند، سوژه شبکه‌های اجتماعی شده است.
 
احتمال بیرون آمدن ۳ لیست از جریان اصولگرا

حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی با نامه نیوز به نکاتی پیرامون عدم به لیست واحد رسیدن اصولگرایان و خلا ریش سفیدی میان جناح راست، اشاره کرده است.وی می‌گوید: بعد از فوت جناب آقایان مهدوی کنی و عسکراولادی بین مجموعه‌های اصولگرا خلا جدی ریش سفیدی به وجود آمد بنابراین چنانچه کسی که بخواهد حرف آخر را در این اردوگاه سیاسی بزند وجود ندارد. البته در حال حاضر افراد و گروه‌های تمامیت خواه با طرح ادعا‌هایی واهی سعی می‌کنند مدیریت و لیدری این صحنه ناهمگون را به دست بگیرند، اما چون تصمیمات شان توجیه منطقی ندارد و همه منافع را فقط برای خود ویا باند همسوی خود می‌خواهند، پس نمی‌توانند همه گروه‌ها را به هم متصل کنند.بیادی با بیان اینکه حداقل ۳ لیست اثرگذار بیرون می‌آید، گفت: جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، شورای ائتلاف و پایداری لیست جدا خواهند داد. از صحبت‌های آقای باهنر این‌طور برداشت می‌شود که لیست نمی‌دهند و با شورای باصطلاح «شاجا» ائتلاف نموده‌اند. اگرچه افراد محترمی در جبهه‌های ائتلاف «شاجا» و پایداری حضور دارند، اما همانطور که قبلاً گفتم هرنوع فعالیت آنان قابل تقدیر میباشد، ولی آنان را بدلیل عده و عدم وحدت هیچ گاه گروه موفقی ندیده و نخواهم دید.
 
احتمال روی کار آمدن دولت پارلمانی از سوی مجلس آینده

خضری با اشاره به این‌که افرادی که از جناح اصولگرایی آمدند مدعی شدند که دولتی را بر سر کار خواهند آورد، گفت: در مجلس آینده دولت سال آخرش است و رأی مردم تعیین می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد که او کابینه هم را تشکیل می‌دهد. وی ادامه داد: گمانه دیگری هم مطرح می‌شود مجلس می‌خواهد مراحل دیگری را طی و یک دولت پارلمانی تشکیل دهد. نماینده مردم پیرانشهر درباره دولت پارلمانی بیان کرد: ما قبلا هم بر اساس قانون اساسی دولت پارلمانی داشتیم که نخست وزیر بعد‌ها به رئیس‌جمهور تغییر کرد، امروز هم اگر دولت بخواهد به سمت پارلمانی بودن برود قطعا باید قانون اساسی تغییر کند که نیاز به اذن رهبری دارد.وی درباره اینکه آیا در مجلس برای تغییر دولت به سمت پارلمانی رفتن بحثی شده است، یا خیر گفت: در مجلس بحثی برای پارلمانی شدن دولت مطرح نشده است، اما مجلس آینده با شکل‌گیری که خواهد داشت شاید این موضوع را مطرح کند. خضری تاکید کرد: پیش‌بینی آن‌چه که در آینده اتفاق خواهد افتاد بسیار سخت است، زیرا نمی‌دانیم چه افرادی در مجلس حاضر خواهند بود، اما با توجه به طیفی که برای حضور در خانه ملت ثبت نام کردند؛ مطرح کردن دولت پارلمانی یکی از احتمالات است. وی در خاتمه عنوان کرد: علم سیاست محل احتمالات است و ممکن است بسیاری از اتفاق‌ها رخ دهد حال باید منتظر بود و دید چه رخ خواهد داد.
 
روایتی از ردصلاحیت متفاوت امام جمعه کن در انتخابات خبرگان

امام جمعه کن می‌گوید که در انتخابات مجلس خبرگان به آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی رای نداده است. حجت‌الاسلام صالح‌نیا، امام جمعه کن تهران یکی از افرادی بود که در انتخابات میان دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد. او روایت جالبی از ردصلاحیتش در دوره قبلی انتخابات خبرگان دارد. امام جمعه کن درباره دلیل ردصلاحیتش در انتخابات خبرگان به خبرآنلاین گفت: در هر دوره‌ای خبرگان یک روشی دارد. در دوره قبلی این طور بود که اول آزمون کتبی می‌گرفتند و بعد آزمون شفاهی. در آزمون کتبی از ۴۰۰ نفر ۴۰ نفر قبول شدند که من یکی از آنان بودم، اما در مصاحبه دوستان صلاح دانستند که من کنار بکشم. او در پاسخ به این سوال که آیا از شورای نگهبان به او گفته‌اند که کنار بکشد، گفت: شورای نگهبان که خودش رسما نمی‌گوید. ببنید قضیه خبرگان با مجلس فرق می‌کند و یک حالت دوستانه‌تری دارد. آن‌ها می‌گویند که مجموع قوه عاقله این جناح که می‌خواهد یک عده‌ای را انتخاب کند، صلاح نمی‌داند که شما باشید. مثل اتفاقی که برای لیست‌های مجلس می‌افتد و می‌گویند که اگر لیست‌ها متکثر باشد این افراد رای نمی‌آورند -که البته من این را قبول ندارم-، اما خب باید همیشه تابع نظر جمع و گروه باشیم.
 
واعظی: در سفر روحانی به ژاپن قرار نیست پیامی برای آمریکا ارسال شود

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر این که قرار است در سفر روحانی به ژاپن پیامی به آمریکا ارسال شود، گفت: «خیر؛ سفر به ژاپن دوجانبه است.» براساس گزارش رسانه‌های ژاپنی، قرار است ۲۸ آذر (پنج شنبه هفته آینده) رئیس جمهور به دعوت نخست وزیر ژاپن به این کشور سفر کند. برخی رسانه‌های بین المللی، سفر روحانی به توکیو را حاوی پیامی از سوی ایران به آمریکا دانسته اند. به گزارش خراسان، محمود واعظی که روز گذشته در حاشیه نشست هیئت دولت با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، درباره این سفر تصریح کرد: وقتی آقای آبه به تهران آمده بود، از آقای روحانی برای سفر به ژاپن دعوت کردند؛ چون در اجلاسی که در مالزی برگزار می‌شود، حضور خواهیم داشت، به ژاپنی‌ها اعلام کرده ایم که اگر همه شرایط مهیا شود، آمادگی انجام سفر به ژاپن را داریم. در این راستا قرار بوده که فرستاده ویژه ژاپن به تهران بیاید و احتمالا وی الان در تهران باشد. وی درباره زمان دقیق این سفر نیز گفت: «اگر شرایط مهیا شود بر اساس قرار قبلی ان‌شاءا... اواخر هفته آینده رئیس جمهور به ژاپن سفر می‌کند».
 
پیشنهاد ترکان: بن مواد غذایی جایگزین یارانه نقدی شود

اکبرترکان با بیان اینکه کاهش مصرف بنزین در نهایت به نفع اقتصاد کشور است، اظهار کرد: ادامه افزایش مصرف بنزین موقعیتی را رقم می‌زند که در پی آن ناچار به ساخت یک پالایشگاه دیگر خواهیم شد. به گفته وی، جامعه در خطر فقر غذایی قرار دارد و باید تلاش کرد این مقوله را به بهترین شکل ممکن با پرداخت بن‌های الکترونیکی مواد غذایی مدیریت کرد. ترکان با اشاره به اینکه توزیع بسته‌های حمایتی به صورت بن مواد غذایی یکی از بهترین شیوه‌های حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه است، ابراز کرد: این شیوه مسیر گسترش فقر غذایی را کُند و حتی متوقف می‌کند. فراموش نکنید که اولین آسیب حاصل از فقر نه تنها در ایران بلکه در دیگر نکات دنیا نیز گرسنگی است. این روند باید با بیشترین سرعت ممکن کنترل شود.

پروانه سلحشوری: حامی وزیر ورزش بودم، اما الان به دنبال استیضاح او هستیم

پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص استیضاح احتمالی وزیر ورزش و جوانان به رویداد۲۴ گفت: یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان هستم و تا آخر هم پای امضای خود خواهم ایستاد و آن را پس نخواهم گرفت. وی افزود: متاسفانه تصمیمات آقای سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان باعث بروز مشکلات جدی شده است. ما هرچه جلوتر رفتیم دیدیم که عملکرد وزیر ورزش و جوانان ضعیف‌تر شد و حال خود من که روزگاری حامی آقای سلطانی‌فر بودم به نقطه‌ای رسیدم که دنبال استیضاح ایشان هستم. عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: من به عملکرد آقای سلطانی‌فر در حوزه جوانان هم انتقاد دارم و اصلاً نمی‌دانم ایشان کارنامه‌ای برای دفاع در این حوزه بزرگ و تاثیرگذار هم دارد یا خیر؟

دادستانی: ۱۳۵ دختر و پسر با شمایل شیطان‌پرستی در دماوند بازداشت شدند

براهیمی بسابی، دادستان شهرستان دماوند اظهار داشت: بنابر گزارش‌های مردمی و هوشیاری پلیس ۱۳۵ دختر و پسر در حوزه قضایی دماوند که شمایل شیطان‌پرستی داشتند دستگیر شدند. وی ادامه داد: در حال حاضر از این تعداد ۷ نفر در زندان و بقیه افراد با تعهدات لازم آزاد شدند. دادستان شهرستان دماوند بیان کرد: این افراد مواد روان‌گردان، سلاح سرد، مواد مخدر، چاقو، قمه و ... به همراه داشتند که علاوه بر این فعالیت‌های غیرمجاز مانند تتو و خالکوبی انجام می‌دادند. ابراهیمی بسابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال بررسی پرونده این افراد هستیم و از مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده پارتی‌ها و مهمانی‌های مشکوک پلیس را در جریان بگذارند.مجوز شرکت زنان ایران در مسابقات خارجی ژیمناستیک صادر شد
بانوان ایران می‌توانند از این پس با لباس مطابق با شئونات اسلامی در رقابت‌های بین المللی آکروباتیک ژیمناستیک شرکت کنند. فدراسیون ژیمناستیک اعلام کرد: بانوان ایران می‌توانند از این پس با لباس مطابق با شئونات اسلامی در رقابت‌های بین المللی آکروباتیک ژیمناستیک شرکت کنند که این اتفاق، موفقیتی بزرگ برای ژیمناستیک ایران محسوب می‌شود. پس از ماه‌ها پیگیری فدراسیون ژیمناستیک ایران و مکاتبات و رایزنی‌های فراوان با فدراسیون جهانی ژیمناستیک، شرایط برای حضور بانوان ایران در مسابقات بین المللی آکروباتیک ژیمناستیک مهیا شد و فدراسیون جهانی ژیمناستیک در نامه‌ای به فدراسیون ژیمناستیک ایران رسما این موضوع را تائید کرد.

رئیس قوه قضائیه: فضای مجازی باید مدیریت شود

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز معتقد هستم راه پناه بردن ما به قانون خدا و نماز برای رهایی از آسیب‌های اجتماعی که جامعه را رنج می‌دهد می‌تواند راهکاری برای برون‌رفت از آن باشد. وی اظهار کرد: ارتباطات دیجیتال می‌تواند تبدیل به فرصتی شود، این ارتباطات همه لایه‌های جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. فضای مجازی باید مدیریت شود و مصون‌سازی و صیانت‌بخشی از جوانان اتفاق بیفتد که در پرتو ارتباط با خدا و نماز است و ساخته شدن انسان‌هایی که تکانه‌ها در آن‌ها هیچ تکانی ایجاد نکند. رئیس قوه قضائیه گفت: در پرتو نماز می‌توانیم از استکبار، خود بزرگ‌بینی و خودمحوری که ریشه همه مفاسد اخلاقی است دوری کنیم.

شمخانی: اجرای «پروژه کشته‌سازی» در این منطقه قطعی است

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۱ آذر) با سفر به شهرستان‌های غرب استان تهران با خانواده جان باختگان حوداث آبان ماه سال جاری دیدار کرد. براساس متن اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی،  دریابان شمخانی در این دیدار‌ها که در جوی صمیمی انجام شد؛ ضمن دلجویی از خانواده جان باختگان از عزم مسئولان نظامبرای ترمیم سریع خسارت‌ها و کاهش آلام خانواده‌ی محترم شهدا و جان باختگان حوادث اخیر خبر داد و تاکید کرد: لازم است از همه ظرفیت‌های ملی برای تسریع در انجام این وظیفه ملی استفاده شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخداد‌های اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ‌یک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشته‌اند و به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیر سازمانی کشته شده‌اند لذا اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین در این منطقه قطعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار