رپورتاژ آگهی
کاشت ایمپلنت دندان به هیچ وجه جوری نیست که انگار یک دندان مصنوعی که بسیار مشخص باشد در گپ موجود در دندانتان کاشته شده است. اتفاقا یک جراحی مشابه با جراحی دندانی های طبیعی خودتان است.
کد خبر: ۸۰۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 15 December 2019

بهترین متخصص ایمپلنت تهران را بشناسید

ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان به هیچ وجه جوری نیست که انگار یک دندان مصنوعی که بسیار مشخص باشد در گپ موجود در دندانتان کاشته شده است. اتفاقا یک جراحی مشابه با جراحی دندانی های طبیعی خودتان است.

اساسا هدف از کاشت ایمپلنت جایگزینی دندان و ریشه مصنوعی (با ظاهری مشابه با سایر دندان ها) با دندان آسیب دیده یا افتاده است. نسبت به دندان های مصنوعی سابق که تمامی دندان ها را پوشش می دهدند، ایمپلنت دندان جایگزین بسیار راحت تر و بهتری است.

زمان مناسب کاشت ایمپلنت

اگر دارای شرایط زیر هستید شما مستعد کاشت ایمپلنت دندان هستید

  • یک یا چند دندان افتاده
  • دندان آسیب دیده
  • بهداشت مناسب دهان
  • وجود استخوان کافی در فک برای پشتیبانی ایمپلنت
  • به طور کلی سلامت جسمی مناسب

این ها مواردی هستند که باید درباره آنها با بهترین متخصص ایمپلنت تهران صحبت کرده و ببینید که آیا کاشت ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا خیر.

بهترین متخصص ایمپلنت تهران را بشناسید

انتظارات از کاشت ایمپلنت دندان

این جراحی طوری نیست که با گپ موجود در دندانتان وارد اتاق عمل شوید و همراه با دندان جدید و سفید خود خارج شوید. پروسه کاشت ایمپلنت دندان به مراقبت های پس از کاشت احتیاج دارد و طی چندین مرحله انجام می شود. اگر دندان آسیب دیده ای دارید که ایمپلنت دندان قرار است جایگزینش شود، شما اول باید جهت کشیدن دندان مورد نظر به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید، که کشیدن دندانتان پروسه و جراحی مخصوص خودش را دارد.

پس از آن، شاید شما به پیوند استخوان فک احتیاج داشته باشید که در این صورت باید مقداری از استخوان بخش دیگری از بدن مانند چانه یا سقف دهان را برداشته و به ناحیه مورد نظر پیوند بزند. در صورتی این مرحله مورد نیاز خواهد بود که از استخوان فک کافی برای حمایت ایمپلنت برخوردار نباشید.

استخوان فک پیوند شده مدت زمانی را برای ترمیم شدن می گذراند و سپس دندانپزشک ریشه مصنوعی فلزی را درون فک جایگذاری می کند. در حقیقت ریشه مصنوعی حالت پیچ دارد، پس درون فک پیچیده می شود (جهت ایجاد کردن بیشترین استقامت ممکن) و بعد پروسه ای تحت عنوان ادغام را باید بگذراند که در حدود چند ماه طول می کشد .پس از ترمیم کامل، متخصص ایمپلنت بخش بعدی که قرار است تاج دندان روی آن قرار بگیرد را متصل می کند. حال باید زمانی سپری شود تا لثه ها ترمیم شوند.

در آخر، فوق تخصص ایمپلنت کار قالب گیری دندان را انجام داده و بخش انتهایی که همان تاج دندان است را اضافه می کند. تمام این مراحل ماه ها زمان می برند و این به خاطر زمان هایی است که باید صبر کنیم دهان کار ترمیم را انجام بدهد.

بهترین متخصص ایمپلنت تهران را بشناسید

مراحل کامل کاشت ایمپلنت دندان

مراجعه اولیه به متخصص ایمپلنت

اول از همه شما باید به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه کرده، تا اقدامات اولیه مانند چک کردن دقیق دندان ها، گرفتن عکس اشعه x از دهان و سنجیدن میزان حساسیت دندان ها. سپس متخصص ایمپلنت راه حل های پیشنهادی درمان، مراحل، زمان ها و مراقبت های لازم پس از انجام جراحی را به شما ارائه می دهد.

پیوند استخوان و کشیدن دندان

اگر پیوند استخوان انجام شود در حدود 4 -12 ماه برای ترمیم کامل پیش از کاشت اولین ایمپلنت باید صرف کرد.

کاشت ایمپلنت

اولین مرحله کاشت ایمپلنت دندان، پیچیدن ریشه مصنوعی درون فک است که همانطور که تا کنون متوجه شده اید این بخش نقش پایه کل پروتز را به عهده دارد. انجام این کار در حدود 1 تا 2 ساعت زمان میبرد که با تشکر از مواد بیهوشی، شما تمام این مدت را خواب هستید.

سپس در حدود 5 تا 7 ماه بنا به وضعیت های متفاوت فک افراد، زمان برای ترمیم باید سپری شود.

جایگذاری کولار (یا تاج موقت)

کولار یا کپ یک فلز دایره ای شکل است که روی ایمپلنت قرار می گیرد و به این سبب استفاده می شود که به ترمیم سریع تر لثه ها کمک کند و همچنین لثه را از ایمپلنت دور نگه دارد. حدود 10 تا 14 از قرار گیری کولار باید بگذرد تا دندان برای بخش بعدی آماده شود. پیش از قرار گیری بخش بعد، کولار توسط متخصص ایمپلنت برداشته می شود.

کاشت abutment 

بخشی که درون ایمپلنت پیچ می خورد و نقشش نگه داشتن تاج دندان است. پس از کاشت این بخش، یک تاج دندان موقت قرار داده می شود، تا بافت ها به طور طبیعی و همانند دندان های سالم دیگر به رشد و شکل گیریشان ادامه دهند. این تاج موقتی برای حدود 4 تا 6 ماه است تا هنگامی که تاج دائمی ساخته شود.

کاشت تاج دائمی

مرحله نهایی کاشت تاج دندان است که یا می تواند به abutment پیچ خورده شود یا چسبانده شود، که طبیعتا چسباندن بهتر است زیرا که بسیار طبیعی تر و مشابه با دندان های دیگر است. به طور کلی دو نوع تاج دندان داریم:

تاج متحرک

این نوع، تاجی سفید با مواد پلاستیکی صورتی رنگی است که شبیه به دندان های طبیعی دیگر است که روی یک قالب فلزی پیچ شده بهabutment، سوار شده و قابل درآوردن و تمیز کردن است.

تاج دائمی

این تاج ها، قابل درآوردن و تمیز کردن نیستند و به طور دائمی کاشته شده اند. همین مسئله باعث مقاومت و پایداری زیادشان شده است.

ایمپلنت دندان می تواند برای یک دندان استفاده شود که تحت عنوان ایمپلنت تک دندان شناخته می شود و یا برای یک دسته دندان.

بهترین متخصص ایمپلنت تهران را بشناسید

مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت

هر روش و هر نوعی که برای کاشت ایمپلنت دندانتان انجام داده باشید، پس از آن به هر حال با مواردی مثل احساس درد، متورم شدن ناحیه، قرمزی و اندکی خونریزی رو به رو خواهید شد که کاملا طبیعی است مگر اینکه ادامه دار باشد که در این صورت باید دندانپزشک متخصص خود را مطلع کنید.

  • روزی 2-3 مرتبه مسواک بزنید.
  • روزانه، از نخ دندان استفاده کنید.
  • از محلول های شستشوی دهان بدون الکل و ضدعفونی کننده استفاده کنید.
  • به طور منظم دندانپزشک متخصص خود را ویزیت کنید.
  • سیگار نکشید. و یا حداقل به میزان زیادی کاهشش دهید.
  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید. مصرف زیاد نوشیدنی های خیلی سرد یا شکلات ها هم می توانند به دندان مصنوعی و هم دندان های سالمتان آسیب برشانند.

اشعه x-ray

ممکن است عکس های بیشتری پس از کاشت از دهان شما گرفته شود تا دندانپزشک از عدم وجود مشکل و هم ترازی ایمپلنت با دیگر دندان های شما اطمینان یابد.

عوارض احتمالی

ممکن است حین دریل کردن لثه و یا کاشت ایمپلنت به عصبی که در آن ناحیه واقع شده آسیب وارد شود، هرچند قابلیت ترمیم دارد پس جای نگرانی نیست.احتمال ابتلا به برخی عفونت های لثه ای وجود دارد.

دوام

طول عمر برآورد شده برای ایمپلنت دندان حدودا 20 سال تخمین زده می شود هرچند در صورت مراقبت روزانه و ویزیت منظم دندانپزشک طول عمرش بیشتر هم می شود. برای شناخت بهترین مارک کامپوزیت دندان با سایت دکتر آریام همراه باشید.

 بهترین متخصص ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان طی جراحی سخت و حساسی انجام می شود که در نهایت اعماد به نفس از دست رفته و لبخندی زیبا به شما می بخشد. بهتر است برای کاشت ایمپلنت به بهترین دندانپزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید زیرا همانقدر که شما در دوام ایمپلنت دندانتان با مراقبت های روزانه نقش دارید انجام جراحی کاشت ایمپلنت به بهترین و دقیق ترین نحو هم، نقش مهمی دارد.

دکتر آریام، بهترین متخصص ایمپلنت تهران، با داشتن علم لازم و سابقه ی درخشان در امور انجام انواع جراحی های مربوط به دندان و لثه، ایمپلنت دندان، با ظاهری طبیعی و کاملا مشابه با دندان های دیگرتان را به شما رائه می دهد. پس اگر دندان خراب یا افتاده ای دارید، که در ظاهر لبخند و چهره ی شما تاثیر منفی می گذارد، فرصت را از دست ندهید و دندان هایی زیبا، ماندگار و کاملا یک دست را به خود هدیه بدهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار