آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز میزبان سه دانش‌آموزی بود که در پانزدهمین جشنواره بین المللی"اختراعات کره جنوبی" افتخارآفرینی کرده بودند.
کد خبر: ۸۰۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 17 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،کیارش ذوالفقاری دانش‌آموز مدرسه هوشمند کرمانشاه که در این مسابقات موفق به کسب مدال طلا شده بود، با اضافه کردن یک سنسور به زیر پای ربات‌های انسان‌نما سعی کرده مشکل این رباتها را که در برخورد با کوچکترین مانعی توانایی حرکت خود را از دست داده و ممکن است بیافتند، حل کند و بخاطر همین اختراع خود هم موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شده است.

ایلیا یارتبار دیگر دانش‌آموز مدرسه هوشمند کرمانشاه که در این مسابقات مدال برنز گرفته، میز هوشمندی را طراحی کرده که جلوی تقلب کردن دانش‌آموزان را در امتحانات می‌گیرد. البته این میز هوشمند امکانات دیگری مثل سیستم گرمایشی و سرمایشی و چراغ مطالعه و سیستم آلارم برای اطلاع معلم از خواسته‌های دانش‌آموز هم دارد.

فرزان فرهادی سومین دانش‌آموز مدرسه هوشمند کرمانشاه است که در این مسابقات جهانی مدال برنز کسب کرده هم اختراعی داشته که در صورت نشت گاز عمل قطع گاز را بدون نیاز به برق و به صورت کاملا مکانیکی انجام می‌دهد که مزیت خوب این اختراع این است که هزینه زیادی ندارد و با 100 هزار تومان ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، در مراسمی که امروز(25 آذر) در آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، بعد از اینکه این سه دانش آموز در مورد اختراعات خود توضیحاتی دادند، قنبری‌زاده مربی آنها هم به ارائه توضیحاتی در مورد شیوه انتخاب این دانش‌آموزان برای شرکت در مسابقات پرداخت و گفت: بعد از برگزاری یکسری دوره‌ها هفت نفر از دانش‌آموزان استان راهی این مسابقات شدند که در نهایت سه نفر موفق به کسب مدال شدند که یک نفر آنها طلا و دو نفر مدال برنز گرفتند.

قنبری‌زاده با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره بین المللی و تخصصی "اختراعات کره جنوبی" در روز های ششم تا نهم آذر و با شرکت 35 کشور جهان در این کشور برگزار شد، اضافه کرد: برای شرکت در این مسابقات بیش از 800 طرح ارسال شده بود.

قنبری زاده سپس با اشاره به رویکرد اختراعات دانش‌آموزان به "بیونیک" - الهام از طبیعت-، گفت: تلاش می کنیم تا دانش‌آموزان را به محیط اطراف خود حساس کرده تا همانطور که مثلا اختراع هواپیما با الهام از پرواز پرندگان انجام گرفت، با الهام گرفتن از طبیعت در زمینه‌های مختلف تلاش کرده و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه در مدارس استان دانش‌آموزان باهوش و توانمندی مثل این سه دانش‌آموز زیاد داریم، گفت: باید قدر داشته های خود را بدانیم و برای معرفی دانش‌آموزان با استعدادهای خاص برنامه ریزی کنیم.

یزدان‌پناه گفت: وقتی دانش‌آموزی توان ساخت مثلا یک زیردریایی را دارد و ساعت ها می تواند در مورد آن حرف بزند، یعنی با استعداد است و باید برای شکوفایی این استعدادها کار شود.

وی ادامه داد: باید به دانش‌آموزان با استعدادی که اختراعاتی دارند کمک کنیم تا با جذب سرمایه گذاران، اختراعات خوب آنها به مرحله تولید برسد.

یزدان‌پناه از مسئولین مدرسه هوشمند استان خواست تا دانش آموزان با استعداد استان را شناسایی کرده تا در دیداری با استاندار کرمانشاه از موفقیت های خود گزارش بدهند و درخواست های خود را از مدیریت ارشد استان مطرح کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به جهت گیری به سمت حمایت از کارهای فنی در کشور و استان، گفت: راه اندازی پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان نوید بخش آینده خوبی در این حوزه است.

وی با اشاره به مطرح بودن راه اندازی مدرسه کسب و کار در استان، ابراز امیدواری کرد: این نوع اقدامات بتواند در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان موثر واقع شود.

یزدان‌پناه در ادامه اشاره ای هم به گرایش بالای دانش‌آموزان و خانواده های آنها به تحصیل در رشته تجربی داشت و افزود: اولین مقصر این موضوع خانواده ها هستند، هرچند جامعه و اطرافیان هم در این موضوع تقصیر دارند.

وی تاکید کرد: خیلی از ماها با اینکه می دانیم فرزندانمان کشش تحصیل در رشته علوم تجربی و قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی را ندارند، اما اصرار به تحصیل فرزندانمان در رشته علوم تجربی داریم و این در حالیست که امروز دنیا گرایش به سمت رشته های فنی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: چند سالی است که شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم و تعداد دانش آموزانی که تحصیل در رشته های فنی را انتخاب می کنند در حال زیاد شدن است که این موضوع جای خرسندی دارد.

یزدان‌پناه در ادامه اشاره ای هم برنامه اموزش و پرورش برای خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه فرهنگیان در پارکینگ شهرداری کرمانشاه داشت و گفت: برخی از تجهیزات این درمانگاه مثل تجهیزات آزمایشگاهی، "سی تی اسکن" و "ام آر آی" این درمانگاه به بخش خصوصی اختصاص دارد که در حال خرید این تجهیزات هستیم که امیدواریم با قول های مساعدی که استاندار کرمانشاه داده اند بزودی این اتفاق خوش بیافتد و از این پس تمامی خدمات این درمانگاه با تعرفه مخصوص فرهنگیان ارائه شود که این خبر خوشی برای فرهنگیان استان خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به اختصاص زمین برای ساخت یک مدرسه اتیسم در شهر کرمانشاه داشت و ابراز امیدواری کرد: با ساخت این مرکز خدمات ویژه ای به دانش‌آموزان اتیسمی ارائه شود.

در پایان این مراسم از این سه دانش‌آموز مخترع استان با حضور خانواده‌های آنها تقدیر شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار