«محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، در جریان نامگذاری معتبری به نام «یشم» گفت: ما زمان مدرسه می خواندیم :«یشمی، خال خال پشمی».
کد خبر: ۸۰۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 17 December 2019

به گزارش تابناک تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا، نامگذاری و تغییر نام ۱۴ معبر را در دستور کار قرار دادند.

«محمدجواد حق شناس» در توضیح این مصوبه عنوان کرد که پیشنهاد می شود که خیابان بی نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به «یشم» پیشنهاد داده شده است.

حق شناس گفت: کوچه بی نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰شهرداری تهران به «یشم۱» و بن بست بی نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰شهرداری تهران به «یشم ۲» و خیابان بی نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰شهرداری تهران به « یشم ۳» و بن بست بی نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰شهرداری تهران به «یشم ۴» و بن بست بی نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰شهرداری تهران به «یشم ۵» نیز پیشنهاد شده است.

بهاره آروین عضو شورای تهران درباره این نامگذاری اظهار داشت: کلمه یشم دو سکون دارد و در گفتار راحت نیست .

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز به شوخی گفت: ما هم زمانیکه مدرسه می رفتیم می خواندیم 
«یشمی، خال خال پشمی». شوخی هاشمی برای لحظاتی فضای شورا را تغییر داد.

حجت نظری عضو کمیسیون نامگذاری شورا هم در پاسخ گفت: ما چون با شما هم مدرسه ای نبودیم و مودب تر بودیم، از این شعرها نمی خواندیم .

اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی مصوبه نامگذاری 
 بازار میوه و تره بار بی نام در محدوده امامزاده عبدالله واقع در منطقه ۹ وجود داشت را به «جرجانی» نامگذاری کردند.

همچنین خیابان «فروردین» در محدوده یاخچی آباد واقع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران بنام پیشنهادی «شهید امیر لطفی» و کوچه «حیدری» در محدوده شهید رجایی واقع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران بنام پیشنهادی «شهید علیرضا اسکندری» تغییر نام داد.

در ادامه  کوچه ۷۲ در محدوده جوادیه واقع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران بنام پیشنهادی «شهید حیدر داوری» با حفظ شماره و کوچه سوم در محدوده زمزم واقع در منطقه ۱۷ شهرداری تهران بنام پیشنهادی «شهید محمدرضا برادری» نامگذاری شد.
خیابان پنجاهم در محدوده ایران خودرو واقع در منطقه ۲۱شهرداری تهران بنام پیشنهادی «اروند ایرانیان» و زیرگذر بی نام در محدوده دهکده المپیک واقع در منطقه ۲۲ شهرداری تهران بنام پیشنهادی «دژپل»
و خیابان بی نام در محدوده هوانیروز واقع در منطقه ۲۲شهرداری تهران بنام پیشنهادی «دزفول» پیشنهاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار