رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری جلسه تکریم و معارفه دادستان بندرعباس اعلام کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان موفق شده در یک بازه زمانی پنج ماهه ،ضمن کاهش 25 درصدی موجودی پرونده‌های قضایی، موجبات صدور رأی برای نیمی از پرونده‌های مهم را فراهم سازد.
کد خبر: ۸۰۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 19 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان«بندرعباس» با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی در سالن همایش های ثارالله سپاه امام سجاد (ع) بندرعباس برگزار شد.

کاهش 25 درصدی موجودی پرونده‌های قضایی در بازه زمانی پنج ماهه/نصف پرونده های مهم منجر به صدور رأی شده است

در جریان این مراسم ، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن خوش آمدگویی به دادستان کل کشور و هیئت همراه، با اعلام این که دستگاه قضایی استان هرمزگان طی بازه زمانی پنج ماهه با توسل به برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات مناسب موفق به کسب دستاوردهای متعددی شده است ، گزارشی از این موفقیت ها بیان کرد.

وی اظهارداشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان موفق شده طی این مدت با صدور رأی برای بیش از 15 هزار پرونده ، موجودی پرونده های قضایی را به میزان 25 درصد کاهش دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: طی این مدت 46 درصد از پرونده های مهم یعنی چیزی در حدود نیمی از این پرونده ها منجر به صدور رأی شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اعلام اینکه دادگستری استان هرمزگان رتبه دوم عملکرد را در سطح کشور کسب نموده، از کسب رتبه نخست کشوری در شاخص نرخ رسیدگی در دادسرا های عمومی و انقلاب توسط دستگاه قضایی استان هرمزگان خبر داد.

وی اعلام کرد: 45 درصد از پرونده های محاکم تجدیدنظر رسیدگی شده و دادگستری استان هرمزگان در این حوزه رتبه اول کشوری را کسب نموده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه از راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس ، افتتاح دادگستری بشاگرد و استقرار نمایندگان ثبت اسناد و پزشکی قانونی در این شهرستان و کسب رتبه نخست کشوری در شاخص کاهش جرائم به عنوان دیگر دستاوردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان نام برد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ابوالفتح ابوالهادی دادستان سابق بندرعباس ، انتصاب مجتبی قهرمانی را در این سمت تبریک گفت.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار