کد خبر: ۸۰۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲ 23 December 2019
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت نفر بدلیل حوادث ناشی از کار در سال جاری جان خود را در استان از دست دادند که به ترتیب ۶ نفر به سبب سقوط از بلندی، یک نفر برق گرفتگی و یک نفر اصابت جسم سخت جان خود را از دست دادند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کامروز امینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار درمدت مشابه سال گذشته تعداد هفت پرونده بوده است.
وی افزود: همچنین سال جاری ۲۵۳ نفر به دلیل مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد هفت نفر زن و ۲۴۶ نفر مرد بوده اند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳.۸ درصدی داشته است.
امینی بیان کرد: این آمار به تفکیک مراجعه به ادارات پزشکی قانونی شهرستان ها شامل بویراحمد ۱۱۷ نفر، کهگیلویه ۵۰ نفر،گچساران ۶۸ نفر ،دنا ۱۱ نفر و بهمئی ۷ نفر بوده است.
 بر اساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۵ سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه هفتم میزان معاینات بالینی مصدومان ناشی از حوادث کار بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت قرار گرفته است.
مطابق تعریف پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می‌شود و نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.
بر اساس برخی از اظهارات رسمی در حال حاضر ایران جزء یکی از پرحادثه‌ترین کشورهای جهان در حین کار است.
در بخش حوادث کار ایران در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار دارد و پرحادثه‌ترین فضای کاری در ایران نیز، کارگری ساختمانی است.
سازمان بین‌المللی کار در بررسی‌هایی که انجام داده اعلام کرده است که ۹۸ درصد حوادث ناشی از کار قابل پیشگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار