رییس اداره محیط زیست شهرستان ری از تشدید برخورد با متخلفان زیست محیطی طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: ۲۵ واحد آلاینده هوا در این شهرستان اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.
کد خبر: ۸۰۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، زهره عبادتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره محیط زیست شهرستان ری از ابتدای آذرماه که شرایط سکون جوی و تجمیع آلاینده‌های در کلان شهر تهران آغاز شده است به صورت شبانه روزی واحدهای آلاینده هوا را پایش می کند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد آلاینده هوا طی یک ماه اخیر مورد پایش زیست محیطی قرار گرفته اند، افزود: واحدهای تولید بتن، قیر، آسفالت، ریخته‌گری، آجر نسوز، گچ و معادن شن و ماسه که در تولیدات خود از سوخت‌های فسیلی استفاده می کنند، پایش شده اند.

عبادتی ادامه داد: پالایشگاه شهید تندگویان و کارخانه سیمان تهران به دلیل بالا بودن مواد آلاینده هوا در  خروجی دودکش‌هایشان به صورت ویژه و شبانه روزی مورد پایش قرار می گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه پسماندسوزی یکی از منابع عمده آلایندگی در جنوب پایتخت است، تصریح کرد: پسماندسوزان بیشتر مواقع ساعت‌های پایانی روز و شب‌ها اقدام به این کار می کنند که در بازرسی‌های اخیر ۲۳ مورد اطفاء شده و ۲ پسماندسوز نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

عبادتی یادآرو شد: پسماندسوزان با حمل مقادیر زیادی لاستیک کامیون، سیم و کابل برق، و سایر موارد صنعتی به مناطق جنوبی شهرستان ری اقدام به سوزاندن برای استحصال سیم‌های فلزی می کنند که همین امر موجب ایجاد آلودگی هوا و مه در هوای جنوب شهرستان ری به ویژه در بخش کهریزک و فشافویه می شود.

وی اضافه کرد: تجمیع و سکون آلاینده‌ها در هوا موجب افزایش بیماری‌های تنفسی، قلبی و ریوی می شود که باید با فرهنگ سازی مناسب و تامین امکانات لازم برای پایش واحدهای تولیدی و خودروهای شخصی جلوی این کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب تهران قرار گرفته است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع مختلف تولید و خدماتی به عنوان قطب صنعتی پایتخت مطرح می شود و همین امر در کنار قرارگیری مجمتع پردازش آراد که روزانه در حدود هفت هزار تن زباله تهران به آنجا حمل می شود، این شهرستان ری کانون اصلی آلودگی هوا و بوی نامطبوع کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار