شهردار تهران در پاسخ این پرسش که با پول مردم تهران دوربین های کددار خریداری شده ولی پلیس راهور کد نمی دهد و اختلاف بین پلیس و شهرداری کی تمام می شود گفت: اختلافی نیست و فضای همکاری ادامه دارد چرا که اداره شهر تهران هیچ راهی جز همکاری همه دستگاه ها ندارد.
کد خبر: ۸۰۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، پیروز حناچی روز دوشنبه در آئین بهره برداری از مترو مولوی در خط ۷ ایستگاه مترو تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: پیرو قولی که داده بودیم ایستگاه را افتتاح کردیم و این ایستگاه مولوی نقش مهمی در کاهش تردد و ترافیک بخش جنوبی بازار به ویژه بازار پارچه فروشان دارد.

وی ادامه داد: سرفاصله قطارها در این خط ۱۰ دقیقه است و تلاش می کنیم با افزایش واگن ها این سرفاصله را کم کنیم.

به گفته شهردار تهران، از ۷۸ رام قطاری که قول داده بودیم امروز ۲ رام به خطوط مترو تهران اضافه شد و به زودی ۴ رام دیگر نیز افزوده می شود.

وی همچنین گفت که ایستگاه مولوی دارای مسیر سبز بوده بدین معنی که مجهز به مسیر خروج اضطراری است.

۱۴ دستگاه درکاهش آلودگی هوای پایتخت نقش دارند

شهردار تهران همچنین با بیان اینکه تعطیلی مدارس به عنوان راه حل کوتاه مدت برای آلودگی تهران موثر است، گفت:  اما مصرف کنندکان سوخت مازوت و گازوئیل باید نقطه هدف ما باشد چراکه نقش آنها در آلودگی هوا قابل توجه است.

 وی همچنین با اشاره به جلسه با جهانگیری معاون رییس جمهوری در خصوص  آلودگی هوا گفت: در این جلسه درصد سهم ۱۴ دستگاه مسئول در کاهش آلودگی هوای پایتخت تعیین نشد اما شهرداری سهم کمتری از بقیه دارد.

حناچی افزود: با افزایش واگن و اتوبوس سعی می کنیم که از آلودگی شهر کم کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل آلودگی هوای تهران  بحث آلاینده های خارج از حریم پایتخت از جمله صنایع بزرگ است که نمی توان این نقش را کتمان کرد.

حناچی در پاسخ به این سوال که مگر طرح زوج و فرد منسوخ نشده چرا باز دوباره اجرا می شود گفت: طرح زوج و فرد حدف شده اما در شرایط اضطرار ورای قاعده باید عمل کنیم تا شرایط بهبود یابد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در بودجه سنواتی دولت شاهد کاهش ۲۰ درصدی مترو هستیم، تاکید کرد: بودجه هنوز قطعی نشده و سهم شهردار در حمل و نقل از بخش فروش اوراق مشارکت است که البته در کمیسیون عمران درباره آن صحبت می شود.

مسکن ۲۵ متری نیاز به کار کارشناسی دارد

حناچی درباره مجوز ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری در تهران خاطرنشان کرد: این موضوع احتیاج به کار کارشناسی دارد و در آینده در این خصوص صحبت می کنیم.

به گزارش ایرنا، ایستگاه متروی مولوی به عنوان یازدهمین ایستگاه خط ٧ مترو صبح امروز(دوشنبه ٢ دی‌ماه) با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران بهره برداری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار