معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام؛
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: ریشه اصلی وقوع جرایم در ۱۰ جرم نخست این استان خشونت است.
کد خبر: ۸۰۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷ 23 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  عبدالوهاب بخشنده  اظهار داشت: سالانه حدود سه میلیون نفر به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند که نزاع، بیشترین پرونده‌های ورودی را به خود اختصاص داده و که در استان ایلام همواره ضرب و جرح عمدی یا جرم اول و یا دوم استان بوده است.

وی افزود: خشونت فقط به شیوه‌های فیزیکی محدود نمی‌شود، بلکه خشونت می‌تواند در اشکال مختلف از جمله تهدید، تمسخر، بی‌احترامی به قانون، تعدی به حقوق شهروندی و ... نیز باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با بیان اینکه هر یک از این موارد می‌تواند بستری برای بروز خشونت باشد، یادآور شد: موضوع خشونت یک مقوله جدی است و فقط در فرد درگیر با مساله مورد نظر تاثیرگذار نیست، بلکه بر دیگر افراد جامعه و درگیر با آن نیز تاثیرگذار است.

بخشنده با تاکید بر بحث آموزش در زمینه خشونت تاکید کرد: متاسفانه پایین آمدن آستانه تحمل مردم در ایجاد درگیری و خشونت تاثیر زیادی دارد لذا مهارت های کنترل خشم، آموزش تصمیم‌گیری، آموزش مدیریت استرس و اضطراب را باید از مدارس به دانش آموزان یاد داد.

وی ادامه داد: در برخی مواقع تبعیض می‌تواند زمینه بروز نارضایتی و درگیری در جامعه را افزایش دهد، وقتی در جامعه به شیوه‌های قانونی توانایی حل مساله وجود نداشته باشد و یا اینکه روند مراحل انتظامی و قضایی طولانی می شود مردم امید خود را به حل مسئله از دست می دهند و به خشونت متوسل می‌شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار