یک واعظ و سخنران مذهبی با بیان اینکه هیچ گاه از اهل بیت (ع) درس اخلاق نگرفتیم، اضافه کرد: فونداسیون اسلام بر پایه ادب و احترام به مردم بوده سپس نماز و روزه مطرح شده است.
کد خبر: ۸۰۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 24 December 2019
واعظ و سخنران مذهبی گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها در بیانات خود به شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی اشاره کرده ند و اکنون قتلگاه فرهنگی در همین گوشی‌ها و فضای مجازی است چرا که به راحتی به همه افراد توهین و دروغ‌ها بسته می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مهدی دانشمنداظهار کرد: نخستین درسی که مکتب اسلام برای کسی که خودش را آماده شاگردی مکتب اسلام کرده، این است که در برخورد‌های اجتماعی حق را به انسانیت بدهد که متأسفانه بسیاری از افراد در این قصه مشکل دارند.

وی با بیان اینکه ادب در هیچ جایگاهی نباید فراموش شود، افزود: اسلام همواره تأکید دارد هرگاه با کسی برخورد کردی، کاری به مذهب او نداشته باش و ادب را در برخورد با همه انسان‌ها رعایت کن.

این واعظ و سخنران مذهبی با بیان اینکه هیچ گاه از اهل بیت (ع) درس اخلاق نگرفتیم، اضافه کرد: فونداسیون اسلام بر پایه ادب و احترام به مردم بوده سپس نماز و روزه مطرح شده است.

وی ادامه داد: زمانی که ۴۰ نفر از اهالی مدینه درب خانه امام علی (ع) را به آتش کشیدند، حضرت زهرا (س) در نماز شب باز هم مردم را دعا کرد و در پاسخ به چرایی دعا برای مردم فرمودند که آشغال را با آشغال تمیز نمی‌کنند، حضرت علی (ع) نیز به فرزندان خود توصیه می‌کردند تا قاتل خود را به دست مردم ندهند این در حالیست که وقتی ما با کسی به مشکل بر می‌خوریم تا نسل و ریشه وی را نخشکانیم، دست بردار نخواهیم بود.

دانشمند با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها در سخنرانی‌های خود به جوان گرایی تأکید داشتند، اما کسی به صحبت‌های ایشان توجه نمی‌کند، گفت: اتحاد شیعیان با یکدیگر بسیار مهم است و پس از آن، اتحاد شیعه و سنی و در نهایت اتحاد بشریت بر قانون اخلاق و ادب در جایگاه بالایی قرار دارد چرا که اسلام قانون فتح قلوب است و ما با کسی دعوا نداریم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها به مسئولان تأکید بر تقوای سیاسی می‌کنند که آبروی همدیگر را نبرید و کاری نکنید که دنیا به ما بخندد و در این باره باز هم به فرمایش ایشان توجهی نمی‌شود.

این واعظ و سخنران مذهبی با انتقاد از برخی افراد جامعه مبنی بر تبعیض و اختلافات قومی و قبیله‌ای در کشور، بیان کرد: بخشی از مردم ما در خوزستان عرب هستند و شهدای زیادی از این خطه دادیم و تعداد زیادی از ترک ها، لر‌ها و کرد‌ها نیز شهید شدند، پس این مملکت متعلق به همه مردم است و به شهر و قوم خاصی اختصاص ندارد.

وی در ادامه با انتقاد از توهین برخی از افراد به جامعه روحانیت، تصریح کرد: بالاترین شهید از جامعه روحانیت تقدیم اسلام و انقلاب شده، ۷۵ درصد طلبه‌ها مستأجر هستند و بیشترین درآمد طلبه‌ها ۷۵۰ هزار تومان است، پس این حق یک طلبه نیست که آنقدر مورد توهین قرار گیرد چرا که این رفتار‌ها فقط ریختن آب در آسیاب دشمن است.

دانشمند خاطرنشان کرد: بیشترین شهدای مدافع حرم از فاطمیون افغانستان هستند، اما بسیاری از افراد به افغانستانی‌ها توهین می‌کنند که این رفتار در هیچ جای قرآن نیامده است.

وی با طرح این سوال که چرا آنقدر کینه بین ما هست؟ چرا رحم و عاطفه نیست، چه اتفاقی افتاده؟ گفت: انقلاب را پا برهنه‌ها انجام دادند، تا الان نیز همان پابرهنه‌ها پای انقلاب مانده اند، آنقدر که آن‌ها شهید دادند، ثروتمندان شهید ندادند و در همه اغتشاشات همان پابرهنه‌ها بودند که وارد میدان شدند و پشتیبان ولایت بودند، پس چرا می‌گویند هر جا فقر وارد شود ایمان بیرون می‌رود پس پابرهنه‌ها و فقیران چگونه پای انقلاب ماندند؟ آنقدر که بداخلاقی‌ها مردم را اذیت می‌کند، گرانی‌ها اذیت نمی‌کند.

 از ۲۸۵۰ شهید شهر همدان، ۱۸۴ شهید از کوی امام خمینی (ره) تقدیم اسلام و انقلاب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار