آنچه در حاشیه یک نشست اتفاق افتاد
چندی است که کاندیداتوری یکی از شهروندان چهارمحال و بختیاری از اصفهان برای انتخابات مجلس نه تنها جای تامل و تعجب دارد و سوژه رسانه های اصفهان شده است بلکه در سوال از معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان پس از یک سکوت سنگین ترجیح دادند اظهار نظری در این ارتباط نکند.
کد خبر: ۸۱۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 30 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان ،  اما و اگرهای بسیاری در خصوص کاندیداتوری یکی از نامزدهای انتخاباتی اصفهان برای این دوره از مجلس شورای اسلامی در حالی است که وی تا پیش از این در دوره های قبل به نمایندگی مردم چهارمحال و بختیاری بوده است و برای این دوره از اصفهان نماینده شده است.

هر چند این پرسش خبرنگار تابناک از معاون حفاظت آب منطقه ای اصفهان  مبنی بر اینکه فکر نمی کنید این امر یک خطر و هشداری برای منابع آب در اصفهان باشد زیرا که تاکنون عمده اسیب هایی که به اصفهان وارد شده از سوی مدیران غیر بومی بوده است و اینکه یکی از نمایندگان مجلس مردم اصفهان از چهار محال و بختیاری باشد قطعا به خاطر برنامه ریزی قبلی و تفکرات ضد آب علیه اصفهان  است و مدیران آب منطقه ای اصفهان برای این پیشامد چه اظهار نظری دارند، ترجیح داد سکوت کند و سخنی  در این ارتباط به جامعه رسانه ارائه نکند هرچند این امر بسیار طبیعی است .

ساسانی با بیان اینکه همه ما ایرانی هستیم و باید قطع به یقین از ایجاد مرزبندی خودداری کنیم در حالی است که طی سال های گذشته مردم اصفهان که به خاطر داشتن تفکرات ملی آب زاینده رود به یزد برده شد و اجرای طرح های مختلف آبی به بیشتر نقاط کشور ناشی از همی ون تفکر است امروز به خاطر نبود تفکرات و دید ملی نسبت به مردم اصفهان این استان در معرض شدید خشکسالی و فرونشست زمین است.

وی همچنین با اشاره به اینکه میزان بارش ها در سال آبی جدید به نسبت سال گذشته بسیار کمتر بوده است و به علت تامین آب شرب مردم اصفهان و خدمات و صنعت مجبور به بستن دوباره زاینده رود کردیم.

 مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان نیز در حالی رسانه ها و مردم اصفهان را به تفکر ملی تشویق کرد و از دامن زدن به تفرقه ها خودداری کرد که امروز شاهدیم به خاطر نبود تفکرات ملی به راحتی مانع انتقال آب از دیگر استان ها به اصفهان میشود و همواره مسئولان و متولیان آب منطقه ای به خطر غلبه شدن سیاست بر اصل ماجرا مجبور به سکوت شدند.

زندگی در  اصفهان که یا بر اثر خشکسالی شدید یا به دلیل فرونشست زمین بسیار آسیب زا شده است در صورتی است که معاون حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای عنوان می کند که اگر ما هم جای چهار محال و بختیاری ها بودیم قطعا همین رفتاری را می کردیم که استان های همجوار با ما می کردند و شاید اگر اصفهان در بالا دست قرار داشت شاهد پمپاژ های آب بسیار بودیم.

هر چند به صراحت در این نشست اعلام شد که برای توسعه کشاورزی اجازه هیچ گونه مجوز آبی نیست اما اجازه دادن هر گونه مجوز برای توسعه صنعت وجود دارد.

پرداختن به کشاورزی و رونق به آن  اگر چه عامل بالا رفتن اشتغالزایی میشود و نمی توان منکر تاثیرات آن در رونق اقتصادی اصفهان شد و این امر اگر بیشتر از صنعت نباشد قطع به یقین کمتر از آن نیست و در یکسال اخیر که با بازگشایی طولانی مدت زاینده رود مواجه بودیم هم باعث کاهش چشمگیر بیکاری در استان اصفهان بودیم هم از نظر منابع غذایی و واردات آن و صرفه جویی ارز به نفع اقتصاد کشور شد و هم از طریق صادرات مواد خام و محصولات تولید شده کشاورزی توانستیم به رونق اقتصادی دست یابیم اما چگونه است که همواره کشاورزی را با دید کم نگاه می کنند.

و این در صورتی است همین مسئولانی که اصفهانی ها را با دید و تفکر ملی فرامی خوانند خود از کشت چندین برابری برنج در استان چهار محال بختیاری در حالی خبر می دهند که طی سالیان سال کشاورزان برنج کار اصفهان را از هر گونه تسهیلات کشاورزی به صفر رساندند و مجبور به تغییر الگوی کشت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار