پیکر شهید سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردار پورجعفری لحظاتی قبل در خیابان شهید بهشتی(شریعتی) به تقاطع ولی عصر (عج) (چهارراه باغ ملی) شهر کرمان رسید. اکنون خیابان های کرمان مملو از مردمانی است که آمده‌اند برای آخرین بار با سردار محبوب‌شان وداع کنند. مردمانی که با پلاکاردهای «انتقام سخت» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند.
کد خبر: ۸۱۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 07 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان» خبرنگار ایسنا نوشت؛ مردم دیار کریمان بار دیگر ثابت کردند پای انقلاب و آرمان هایش و فدائیان نظام ایستاده اند هرچند حضور امروزشان دلیل محکم دیگری دارد و آن استقبال از جگرگوشه شان است که عمر و زندگی خود را در دفاع از اسلام و مکتب شیعه گذاشت.

مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و سردارشهید حسین پورجعفری با حضور گسترده و پرشور مردم دیار کریمان و میهمانانی از دیگر استان ها در حال برگزاری است.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

براساس این گزارش در این مراسم تشییع برخی افراد با پوشیدن کفن و با نوشته «انتقام» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند. همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان نیز با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «راهت ادامه دارد»، «سرار دلها آرام بخواب ما بیداریم» و «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم» در این مراسم حضور پیدا کردند.

«من یک سلیمانی ام» پلاکارد مردم کامفیروز شمالی و قادر آباد در استان فارس است که به گلزار شهدای کرمان آمده اند.

مردم قدردان استان فارس نیز دقایقی پیش وارد گلزار شهدای شهر کرمان شده و پلاکاردهای «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «من یک سلیمانی ام» به دست داشته و فریاد می زدند "مرگ بر آل سعود"، "مرگ بر آمریکا" و "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست".

به گزارش ایسنا، دقایقی پیش معاون اول رییس جمهور به همراه استاندار کرمان با خانواده سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی دیدار کردند.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

دریادار پاسدار علی تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اینکه حتما انتقام خون سردار سلیمانی از دشمنان گرفته خواهد شد، اظهار کرد: دشمنان خواهند دید که حاج قاسم‌ها انتقامی سخت می‌گیرند، اما زمان و جغرافیای انتقام را ما مشخص می‌کنیم نه دشمنان‌مان.

وی تصریح کرد: پیام ما به دشمنان این است که از منطقه بروند؛ ماندن‌شان هم معظلی برای منطقه است و هم برای‌شان هزینه‌های بسیار سنگینی در بردارد؛ پیش از آنکه از آنها به سختی انتقام گرفته شود، از منطقه بروند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان خاطر نشان کرد: نیروی دریایی سپاه همیشه آماده و پا در رکاب و گوش به فرمان ولایت است و آمادگی کامل داریم که فرمان ولی امرمان را اجرا کنیم. در دریاها و جزایر آمادگی کاملی داریم و با وضعیتی که پیش آمده آمادگی خود را بیشتر خواهیم کرد.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

به گزارش ایسنا، جمعیت حاضر در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و همرزم شهیدش سردارپورجعفری با شعارهایی از جمله "الله اکبر"، "علمت بر زمین نمی ماند"، "مرگ بر امریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و ... با آرمان های انقلاب و شهید سلیمانی تجدید بیعت کردند. همچنین در طول مسیر پلاکاردهایی با هشتک «انتقام سخت» در دست تشییع کنندگان به وضوح خود نمایی می کند.

داوود میرباقری کارگردان سریال مختار به همراه مصطفی پورمختاری و رحمان نظام اسلامی و اسماعیل نجار رییس ستاد بحران کشور در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا رزمندگان سیستان و بلوچستان گردان ۴۰۵ و ۴۰۹ لشکر ۴۱ ثارالله در دوران جنگ تحمیلی وارد گلزار شهدا شدند.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

همانطور که خون سرداران ایران و عراق در این اتفاق با هم یکی شده، پرچم ایران و عراق و فاطمیون نیز در کرمان باهم یکی شده است. همچنین پرچم "یا زینب کبری"، "لبیک یا حسین"، "یا نثارات الحسین" با رنگ های زرد، سبز، سفید، قرمز و مشکی در دست تشییع کنندگان قرار دارد.

در این مراسم پیام مقام معظم رهبری پیرامون شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی توسط حجت السلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان کرمان قرائت شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام  جمعه شهر کرمان نیز در این مراسم گفت: سردار سلیمانی در رابطه با بحث تدفین خود جدا وصیت کرده بودند که در گلزار شهدای کرمان دفن شوند و در این راستا نیز در گلزار شهدای کرمان چند جا در نظر گرفته شده است که طبق وصیتنامه این شهید بزرگوار و با نظر خانواده ایشان به خاک سپرده خواهند شد.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

در نخستین ساعات بامداد امروز ۱۷ دیماه پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مدیران وارد فرودگاه کرمان شد.

سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان شعارهای «سلامی، سلامی انتقام انتقام» سخنرانی خود در میدان آزادی شهر کرمان را آغاز کرد و گفت: حرف آخر را اول می‌زنم. آرام باشید. انتقامی سخت، قاطع و پشیمان کننده می‌گیریم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که شهید قاسم سلیمانی تقوا را از ابوذر گرفته بود اظهار کرد: او ابوذر بود و هست و وفاداری را از حضرت ابوالفضل گرفته بود و این وفاداری و عشق به اسلام و ولایت و ایران عزیز را اثبات کرد. او میثم، عمار و یاسر بود.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

برخی اخبار حکایت از تغییر محل آرامگاه ابدی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دارد که مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان دقایقی پیش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل اینکه محلی که سردار سلیمانی وصیت کرده اند (در کنار مزار شهید یوسف الهی) به ساختمان مهدیه گلزار شهدای کرمان نزدیک است و با توجه به حجم زیاد تشییع کنندگان، پیشنهاد داده ایم که محلی را نیز در وسط گلزار شهدای کرمان تهیه کنند که تا این لحظه هنوز محل دقیق خاکسپاری معلوم نیست و منتظر تصمیم نهایی از سوی خانواده شهید هستیم.

پس از نماز صبح مردم کرمان گروه، گروه به سمت مسیر تشییع حرکت کردند حتی کودکان هم در این سرما خشک و زیر صفر درجه مانعی برای حضور مردم نشده است. اینجا میعادگاه قاسم و محمدحسین است اینجا پایان فراق است اینجا گلزار شهداست.

حاج قاسم محمدحسین و همه دوستان و هم رزمانتان که از کاروانشان جا مانده بودی بی صبرانه منتظرت هستند.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

به گزارش ایسنا، جمعی از مردم قدردان کرمان از ساعات اولیه در گلزار شهدا تجمع کرده اند برخی ها روی کوه منتظر نشسته و چند نفر نیز روی کوه آتش درست کردند تا کمی دست های یخ زده شان گرم شود.

برپایه این گزارش، هم اکنون مکانی برای فرود بالگرد در گلزار شهدای آماده شده است تا پیکر دو شهید گرانقدر پس از تشییع از میدان مشتاق بوسیله بالگرد برای خاکسپاری در گلزار شهدا منتقل شود.

یک گروه خانم افغان با در دست داشتن پرچم افغانستان در گلزار شهدا حضور یافتند و هم اکنون نیز قرائت زیارت عاشورا در مهدیه گلزار شهدا آغاز شده است.

مردم تصاویری از سردار دلها در دست دارند و برخی پرچم ایران و پرچم های لا اله الا الله و پرچمی به رنگ زرد با مضمون الموت آمریکا در دست دارند.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

به گزارش ایسنا، هیات عزداری از شهرستان سیرجان استان کرمان و شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری لحظاتی پیش وارد گلزار شهدا شدند.

مردم لردگان پلاکاردی با مضمون «غم اوید گرهد غم وه غم سواره/ هر غمی سنگین تره غم براره همچنین مردم سیرجان پلاکاردی با مضنون قبله نما را کشتند/ قبله باقیت /از لانه شیران /سردار را کشتید/ جمله یاران همه کافیست» در دست داشتند همچنین پرچم های لبیک یاحسین و یا حسین به رنگ قرمز و مشکی در دست آنها خودنمایی می کند.

با توجه به حضور پرشکوه، حماسی و میلیونی مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش و طولانی شدن این آیین در قم، آئین وداع با پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی که قرار بود شب گذشته در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شود لغو شد.

از ساعات اولیه صبحگاه امروز حضور مردم در میدان آزادی کرمان (آغاز مراسم تشییع) و مسیرهای منتهی به گلزار شهدا جالب توجه است و پیش بینی می شود این مراسم تشییع با حضور بیش از یک میلیون نفر در کرمان برگزار شود.

با جمعیت همقدم می شوم و آقای سالمندی که چفیه بر گردن انداخته هکلام می شوم که در پاسخ به سوالم می گوید:برای کشورمان و به خاطر سردار سلیمانی امروز آمده ایم که جانش را فدا کرد و کشور، مقام معظم رهبری و ملت را سرافراز کرد.

تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان همچنان ادامه دارد

این آقا که از همشهریان شهید پورجعفری(شهر گلباف از توابع کرمان) است می گوید: شهید پورجعفری نزدیک به ۴۱ سال همراه سردار سلیمانی بود و ایشان را تنها نگذاشت و انشاءالله روحشان با انبیاء محشور شود.

در ادامه مسیر گروهی را با لباس بلوچی می بینم که پوسترهای سردارشهید سلیمانی را در دست دارند با یکی از انها همکلام می شوم.

اهل ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان است و می گوید: در مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کرده ایم تا با آرمان های ولایت تجدید میثاق کنیم و بگوییم انتقام سخت می خواهیم.

یکی دیگر از حاضران در این مراسم باشکوه که از شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان آمده، مرد میانسالی است که از داغ جانگداز از دست دادن سپهبد شهید سلیمانی می گوید.

وی اضافه می کند: ما آمده ایم ذره ای از حق سردارسلیمانی را ادا کنیم که هشت سال در دفاع مقدس بود و بعد از آن فرمانده مقاومت و کارگردان بزرگ نظامی بود که امریکا و موساد در مقابل او مانده بودند و هیچ راهی نداشتند به جز اینکه این سردار را ترور کنند که خطای بزرگی را مرتکب شدند.

این هموطن بلوچ گفت: صدها سردار دیگر پرچم شهیدحاج قاسم سلیمانی را به دست میگرند و من بلوچ نیز امروز عزادارم.

براساس این گزارش در این مراسم آحاد مختلف مردم از شهرهای مختلف خود را به کرمان رسانده‌اند تا در این مراسم باشکوه که از دقایقی دیگر در کرمان آغاز خواهد شد شرکت کنند. با وجود اینکه پیکر پاک شهدا به بامداد امروز وارد کرمان شده است ولی مردم بی صبرانه منتظر هستند که پیکر پاک شهید را در آغوش بگیرند.

گزارش ها حاکی است از بامداد امروز ورودی های شهر کرمان دارای ترافیک بسیار سنگینی است و مردم از نقاط مختلف کشور در حال رساندن خود به کرمان برای حضور در مراسم تشییع و وداع با مالک اشتر زمان خود هستند. در همین راستا نیز از شب گذشته صدها کرمانی در قالب پویش «کرمان میزبان میهمانان حاج قاسم» منازل خود را برای میزبان زائران حاج قاسم سلیمانی آماده کرده بودند و به استقبال میمهمانان رفته بودند.

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به همراه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین سیمایی صراف دبیر هیئت دولت و پیروز حناچی شهردار تهران نیز دقایقی پیش برای حضور در مراسم تشییع شهدای بامداد جمعه ۱۳ دیماه وارد فرودگاه بین المللی کرمان شدند.

گزارش خبرنگاران ایسنا در طول مسیر حاکی از آن است که هم اکنون میدان آزادی و خیابان شهید بهشتی کرمان مملو از جمعیت است.

حضور نوجوانان و جوانان و بانوان  در این مراسم پررنگ است و مردم با سر دادن شعارهای علیه استکبار و عواملش، این جنایت هولناک آمریکایی ها در عراق را محکوم  می‌کنند.

معاون اول رییس جمهور دقایقی پیش در توییتر خود با هشتک «قاسم سلیمانی قهرمان ملی»نوشت : باز سفری به کرمان دارم با داغ و درد برای تشییع پیکر پاک حاج قاسم می روم. با داغ  و دردی سنگین تر از شهادت برادرانم محمد و یعقوب. آخر او برایم هم برادر بود و هم تکیه گاه. از آغاز جنگ تحمیلی تاکنون همواره سنگ صبور بود و گره گشاییش برای همه مثال زدنی.

لحظاتی پیش سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور شرکت در آیین وداع با پیکر شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت وارد میدان آزادی کرمان شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، دکتر احمد تویسرکانی مشاور رئیس قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه، به همراه جمعی از روسای  کل دادگستری‌های استان‌های هم جوار به نمایندگی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه نیز هم اکنون در این مراسم حضور پیدا کردند.

مردم با سردار دادن  شعار "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل" و شعارهایی در تجلیل از مقام شامخ شهید سلیمانی به استقبال پیکر شهید در میدان آزادی رفته‌اند تا سردار محبوب دل‌ها را با اندوه و حزن فراوان تشییع کنند.

به گزارش خبرنگاران ایسنا سیل جمعیت در خیابان های منتهی به مسیر تشییع پیکر سپهبدحاج قاسم سلیمانی و شهید پورجعفری مشاهده می‌شود. مردم کرمان بار دیگر به خوبی رسم میهمان نوازی را در میزبانی از فرزند غیورشان به جا آوردند.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه بر پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش نماز خواندند و سپس پیکر شهدای مقاومت بر دستان مردم تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تشییع شد.

پیکر سردار شهید سلیمانی پس از تشییع در قم به کرمان منتقل و در روزهای گذشته نیز در مشهد و اهواز با حضور تاریخی و حماسی مردم بدرقه شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار