مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از جلوگیری تغییر کاربری ۹۷ هکتار اراضی و باغی در استان با اجرای یک هزار و ۶۱ مورد احکام تخلف دستگاه قضایی در ۹ ماهه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 16 January 2020

بهرام درخشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۸۸۴ فقره حکم دادستانی مربوط به آزادسازی ۸۴ هکتار از زمین های کشاوری بود که به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی اجرا شد.
وی ادامه داد : همچنین ۱۲۸ حکم اجرا شده مربوط به قلع و قمع بناهای ساخته شده به مساحت ۱۰ هکتار در اراضی کشاورزی و باغی بود که استناد قانونی آن ماده ۳ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی است.

درخشان تصریح کرد: تعداد ۴۹ فقره از پرونده های تغییر کاربری غیرمجاز با ۴ هکتار مساحت به صورت داوطلبانه حکم قانون را تبعیت و اجرایی کردند.

وی با اشاره به تشکیل ۷۶۴ فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز در دادگاه های استان در ۹ ماهه نخست امسال گفت: از این تعداد حکم قلع و قمع ۲۲۰ فقره از آنها به مساحت ۱۰ هکتار صادر شده است و به زودی اجرایی خواهد شد و مابقی نیز در حال بررسی می باشد.

درخشان خاطرنشان کرد: شهرستان های چالوس با ۲۲۴ مورد، آمل با ۹۱، ساری با ۸۵ و عباس آباد با ۷۲ مورد بیشترین تعداد پرونده تغییر کاربری غیر مجاز مازندران را به خود اختصاص دادند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از شناسایی ۱۰۸ پلاک اراضی بلاکشت به مساحت ۳۲۹ هکتار در مازندران در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد.

درخشان افزود: با توجه به اهمیت بازگرداندن زمین های بایر کشاورزی به چرخه کشت به عنوان اولویت های این نهاد، بازرسان این نهاد در جریان بازرسی پس از اخطار به صاحبان ۷مورد با هفت هکتار از اراضی بلاکشت مازندران به چرخه تولید بازگشت.
وی تصریح کرد: در مرحله اولیه به صاحبان اراضی بلاکشت اخطار داده می شود و در صورت عدم کشت در این اراضی، پرونده آنها پس از بررسی در کمیسیون بایر مازندران براساس مصوبه این کمیسیون قانون برای آنها اجرا خواهد شد.

درخشان خاطرنشان کرد: براساس قانون، اراضی که بیش از پنج سال بدون عذر موجه بلاکشت بماند، ملزم به کشت براساس ضوابط کشاورزی یا فروش یا اجاره یا مزارعه زمین بایر خود هستند و به غیر از این به صورت بلاعوض در اختیار دولت قرار خواهند گرفت.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از شناسایی یک هزار و ۵۴۰ پلاک از اراضی کشاورزی که دارای تداخل مالکیت دولتی و مردمی در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: با گرفتن مصوبه ۳۰۲ هکتار آن رفع تداخل شد.

وی گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده تغییرکاربری غیر مجاز اراضی با تماس با سامانه تلفنی ۱۳۱ در سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، موضوعات را گزارش کنند.
وسعت اراضی کشاورزی و باغی مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار است که سالانه حدود ۶میلیون تن محصول از ان برداشت می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار