مسئول توریسم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه گردشگران سلامت برای عمل پیوند اعضا به بیمارستان بوعلی سینا صدرا مراجعه می‌کنند، بیان کرد: شهر شیراز از نظر پیوند اعضا برند جهانی دارد و به همین علت گردشگران سلامت برای دریافت این نوع خدمت فوق تخصصی ابتدا شیراز را انتخاب و در نهایت به تهران و مشهد مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 17 January 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:نیما هنرور اظهار داشت: آمار دانشگاه علوم پزشکی شیراز براساس اطلاعاتی است که به آنان خدمات پزشکی ارایه شده و این در حالی است که آمار 9 ماهه امسال بیانگر آن است تا کنون 10هزار و 770 گردشگر سلامت از کشورهای مختلف به منظور دریافت خدمات درمانی، شیراز را برای دریافت انواع خدمات پزشکی انتخاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از تعداد 10 هزار و 770 گردشگری که برای دریافت خدمات درمانی به شیراز سفر کرده است، تعداد 5 هزار و 950 نفر از کشور عمان هستند، اضافه کرد: مابقی نیز از سایر شهرهای عراق به شیراز سفر کرده‌اند.

هنرور ادامه داد: بیشترین مراجعه کنندگان درمانی از کشورهای عمان و سپس عراق گزارش شده و درمجموع سال گذشته هفت هزار و 950 گردشگر سلامت به شیراز سفر کرده است.

مسئول واحد گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه 64 درصد گردشگران برای انواع جراحی‌های چشم به شیراز مراجعه می‌کنند، گفت: خدماتی از جمله جراحی چشم، پیوند اعضا، شیمی ‌درمانی و پرتودرمانی و دیگر خدمات درمانی به گردشگران خارجی در شیراز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگران سلامت برای عمل پیوند اعضا به بیمارستان بوعلی سینا صدرا مراجعه می‌کنند، بیان کرد: شهر شیراز از نظر پیوند اعضا برند جهانی دارد و به همین علت گردشگران سلامت برای دریافت این نوع خدمت فوق تخصصی ابتدا شیراز را انتخاب و در نهایت به تهران و مشهد مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول با تاکید براینکه توریسم سلامت بدون شک یک موضوع مهم و چند وجهی است که نیازمند توسعه بین بخشی با دستگاه های مربوطه است، گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در فارس رخ داد، ایجاد معاونت گردشگری و زائران در استانداری فارس است که به عنوان یکی از سه استان دارای این معاونت در کشور فعالیت می‌کند.

وی مهم‌ترین چالش‌هایی که در ساماندهی امور و پیشبرد برنامه‌های گردشگری سلامت وجود دارد را کمبود تعداد پرواز مستقیم از کشورهای منطقه به فرودگاه شیراز دانست که هم اکنون با رایزنی‌های انجام شده، یک پرواز در هفته از نجف به شیراز راه‌اندازی شده و از کشور عمان نیز در هفته ۹ پرواز به مقصد شیراز انجام می‌شود.

مسئول توریسم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دلالان غیرمجاز در عرصه جذب گردشگری سلامت را به عنوان یک آسیب در این حوزه اعلام کرد و گفت: در حال تدوین طرح ملی تسهیلگری حوزه توریسم سلامت هستیم که برای نخستین مرتبه این طرح در شیراز آغاز و برای کشوری شدن آن از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است.

لازم به ذکراست مدیرکل میراث فرهنگی فارس ۱۲ آذرماه امسال به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس گفته بود که طی ۶ ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۳۰ هزار گردشگر سلامت به شیراز سفر کرده‌اند.

مصیب امیری آمار داده بود که طی ۶ ماه نخست سال ۹۸ بیش از ۳۰ هزار گردشگر سلامت به شیراز سفر کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار نفر صرفا از کشور عمان بوده‌اند.

خبرگزاری فارس برای پیگیری این آمار با مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری فارس تماس حاصل کرد که پاسخی از طرف این مدیر دریافت نشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار