منصور ستوده با اشاره به اینکه امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به سد نعمت‌آباد اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای سد نعمت آباد تا پایان سال ۹۶، ۳۴.۵ میلیارد تومان و در سال ۹۷ نیز سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و امسال نیز ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۱۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 19 January 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه سد نعمت آباد اسدآباد ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این سد در سال ۹۹ افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ستوده اظهار کرد: در حال حاضر سد نعمت آباد دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا پایان سال مالی این پروژه را به افتتاح برسانیم.

وی با بیان اینکه هنوز بخشی از مباحث فنی، تاج و آبگیری سد باقیمانده است، تصریح کرد: سد نعمت آباد از نظر فنی هنوز آماده افتتاح نیست به‌طوریکه بخشی از تاج سد و آبگیری سد هنوز انجام نگرفته و فردا کمیته آبگیری برای بازدید از این سد به استان همدان خواهند آمد و مباحث فنی سد را بررسی خواهند کرد و اگر تشخیص دهند که سد نواقصی ندارد، اجازه آبگیری خواهند داد.

ستوده با اشاره به اینکه امسال ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به سد نعمت‌آباد اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای سد نعمت آباد تا پایان سال ۹۶، ۳۴.۵ میلیارد تومان و در سال ۹۷ نیز سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و امسال نیز ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان یادآور شد: در بودجه ۹۹ نیز ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است و در مجموع حدود ۵۰ میلیارد تومان برای سد نعمت آباد هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به بارش ۱۰ میلی‌متر برف و باران در یک هفته گذشته در سطح استان، یادآور شد: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۵۰ میلی‌متر بارش در استان همدان به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته کاهش ۳۹ درصدی دارد البته اگر بارش‌ها تا پایان هفته ادامه یابد می‌تواند این میزان را جبران کند.

ستوده با بیان اینکه میزان بارش در استان نسبت به میانگین بلندمدت افزایش ۱۰ درصدی دارد، گفت: در حال حاضر به علت اینکه بارش‌ها به صورت برف است، ورودی سد‌ها تغییر نکرده و پیش‌بینی می‌شود در فروردین و اردیبهشت با آب شدن برف‌ها سیلاب‌های خوبی وارد سد‌های استان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار