رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب با بیان اینکه ۳۰ سال است هیچ استانداری از معادن قیرطبیعی گیلانغرب بازدید نکرده، گفت: تقاضا داریم استاندار کنونی کرمانشاه سراغ این معادن بیاید و از نزدیک در جریان مشکلات و نحوه فعالیت این معادن قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۱۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 20 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ایسنا،جهانبخش مرجانی، با اشاره به ظرفیتی که گیلانغرب در زمینه قیرطبیعی دارد، اظهار کرد: بیشترین حجم ذخیره قیرطبیعی را در معادن گیلانغرب داریم که چندین میلیون تن است و نزدیک به 40 معدن در این منطقه فعال بوده و استخراج قیر را انجام می‌دهند.

وی میزان برداشت سالیانه این معادن را بسته به شرایط بازار بین 20 تا 50 هزار تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در گذشته که بازار بهتری داشتیم، برداشت بیش از صد هزار تن هم انجام می‌شد.

مرجانی خاطرنشان کرد: معادن در شرایط سخت اقتصادی خود را سرپا نگه داشته و با همه مشکلات توانستند رونق معادن را حفظ و در عین حال اشتغالزایی کنند.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از اشتغالزایی 300 تا 400 نفری معادن قیرطبیعی گیلانغرب خبر داد و اضافه کرد: اگر حمایت شویم و بتوانیم کار خود را توسعه دهیم، این اشتغالزایی به هزار نفر هم خواهد رسید.

مرجانی با بیان اینکه معادن با شرایط سختی کار می‌کنند و برخی از آنها زیرظرفیت مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: با مشکلات دیگری از جمله نامناسب بودن جاده دسترسی، آسیب به معادن در زمان بارندگی، عدم بارگشت حقوق دولتی برای تکمیل زیرساخت‌ها و ... هم مواجهیم.

وی یادآور شد: در تمام سال‌هایی که فعالیت می‌کردیم منتظر بودیم یکی از استانداران بازدیدی از معادن قیرطبیعی و اشتغالزایی که انجام داده اند داشته باشند، اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

مرجانی افزود: هم اکنون نیز منتظریم استاندار فعلی سراغ معادن قیرطبیعی گیلانغرب بیاید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات ما قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار