واکنش به ممنوعیت میزبانی تیم های ایرانی
کد خبر: ۸۱۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 20 January 2020
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد ایران ناامن محسوب شود هیچ کشوری در خلیج فارس دارای امنیت نیست، این یک تصمیم سیاسی است و اگر AFC در تصمیمش تجدید نظر نکند بهترین راه همین تصمیم باشگاه‌ها است که نباید در مسابقات شرکت کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از برنا «محمدعلی وکیلی»، عضو هیات رئیسه مجلس، در ارتباط با «تصمیم AFC  مبنی بر ممنوعیت برگزاری مسابقات در ایران» گفت: این تصمیم AFC توهین‌ به ملت ایران است. از حوادثی که در ایران رخ داده حادثه‌ای مشابه اینها در کشورهای دیگر به اشکال مختلف  و به تعدد وجود دارد. اگر بهانه چنین حادثه‌ای برای ممنوعیت بیان باشد  و چنین تصمیمی در خصوص ملت بزرگی مثل ایران اخذ شود پس با این شرایط کشورهای خلیج فارس از اساس فاقد امنیت هستند اینها که امنیت‌شان تبعی است و ناامنی‌شان هم تبعی است.
او ادامه داد: اگر قرار باشد ایران ناامن محسوب شود هیچ کشوری در خلیج فارس دارای امنیت نیست، این یک تصمیم سیاسی است و اگر AFC در تصمیمش تجدید نظر نکند بهترین راه همین تصمیم باشگاه‌هاست که نباید در مسابقات شرکت کنند.
نماینده مردم تهران گفت: وزارت ورزش و فدارسیون باید از مسیر حقوقی اقامه دعوا کنند، پشتوانه ورزش آسیا تماشاگران ایرانی هستند و اگر قرار باشد ورزش فوتبال ایران از فوتبال آسیا جدا شود، فوتبال آسیا هیچ حرفی برای گفتن نه به لحاظ حرفه‌ای و نه به لحاظ سرمایه اجتماعی ندارد. این تصمیم یک تصمیم کاملا غیرحرفه‌ای، آماتور و سیاسی و از نظر حقوقی قابل تعقیب است.
وکیلی بیان کرد: بازی در زمین ثالث اصلا درست نیست چون تمکین به مسیر غیرقانونی و سیاسی و غیرورزشی می‌شود و تائید این مسیر غیر ورزشی به حساب می‌آید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار