رییس اورژانس مازندران از افزایش ۱۰۰ درصدی قربانیان گازگرفتگی در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت که در ۹ ماهه امسال ۱۲ نفر در مازندران بر اثر گازگرفتگی جان باختند.
کد خبر: ۸۱۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 20 January 2020

یحیی صالح طبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی در مدت مشابه سال پیش را ۶ نفر اعلام کرد.

وی همچنین از دو برابر شدن آمار حوادث گازگرفتگی در استان خبر داد و گفت که آمار مصدومان هم امسال بیشتر از ۲ برابر سال گذشته بوده است.

صالح طبری توضیح داد : اورژانس مازندران در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ مورد ماموریت برای امدادرسانی و ارائه خدمات درمانی به مسمومان گازگرفتگی انجام داد در حالی که سال گذشته تعداد ماموریت ها ۸۵ مورد بود .

وی آمار مصدومان این حوادث را هم ۱۶۷ نفر اعلام کرد و گفت : در مدت مشابه سال گذشته آمار مصدومان ۷۲ نفر بود.

رییس اورژانس مازندران با اعلام این که امسال ۳۴ تن از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نداشتند ، آمار مصدومان سرپایی سال گذشته را ۱۴ نفر اعلام کرد.

صالح طبری بیشترین حوادث مربوط به گازگرفتگی در مازندران را مربوط به مناطق غربی استان دانست و گفت : آمارهای دو سال اخیر نشان می دهد که بیشترین گازگرفتگی در تنکابن ، عباس آباد ، چالوس ، کلاردشت ، فریدونکنار ، نور و محمود آباد رخ داد.

وی افزود که بیش از نیمی قربانیان گازگرفتگی اعم از مسمومان، مصدومان و فوتی افراد غیر بومی و کسانی بودند که برای گذراندن تعطیلات به مازندران سفر و در اقامتگاههای غیررسمی و یا خانه هایی سکونت کردند که سلامت سیستم گرمایشی پایش نشده بود.

صالح طبری توضیح داد : با توجه به اینکه بخشی از واحدهای مسکونی در مازندران را خانه هایی تشکیل می دهند که به صورت دوره ای و موقت از آنها استفاده می شود ، غالبا به وضعیت ایمنی وسایل گرمایشی در این خانه ها توجهی نمی شود که این مساله حادثه آفرین می شود.

بر اساس آمارهای رسمی مازندران در ۹ ماهه امسال میزبان حدود ۷۵ میلیون نفر شب گردشگر در اقامتگاههای رسمی بود.

بسیاری از گردشگرانی که بویژه در تعطیلات پایانی هفته به مازندران سفر می کنند ، افرادی هستند که طی دو دهه گذشته با خرید زمین در مناطق روستایی یا شهری صاحب خانه شدند و تنها در تعطیلات در این خانه ها سکونت می کنند.

بررسی های سال گذشته خبرنگار ایرنا مشخص کرد بیشتر قربانیان گازگرفتگی در مازندران یا این افراد هستند که سلامت سیستم گرمایشی خانه هایشان را پایش نکردند و یا افرادی هستند که در خانه های استیجاری موقت و فاقد سیستم گرمایشی ایمن سکونت می کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار