فرماندار شیراز گفت:زرق و برق و امکانات شیراز باعث شده است نه تنها مردم شهرهای مجاور شیراز به این شهر مهاجرت کنند بلکه از استان های دیگر نیز به این شهر مهاجرت کرده اند و جمعیت این شهر در سال های اخیر 30 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۱۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ 20 January 2020

محمدرضا امیری افزود: شیراز از جذابیت‌ها و البته زرق و برق‌هایی برخوردار است که باعث شده نه ‌تنها از روستاها و شهرستان‌های فارس بلکه از استان‌های همجوار نیز مهاجران زیادی روانه این کلانشهر شوند به گونه‌ای که این مهاجرت‌ها و افزایش جمعیت شیراز در دهه‌ اخیر، جهشی ناگهانی پیدا کرده است.

او گسترش حاشیه‌نشینی و مشکلات متعاقب آن را از دیگر عوارض افزایش ناهمگون جمعیت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حاشیه‌نشینی حتی از حریم شهر فراتر رفته و تا روستاهای اطراف شیراز گسترده شده است.

فرماندار شیراز با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جمعیت این کلانشهر ظرف سال‌های اخیر، بیان داشت: مشکل جدی این است که به تناسب این رشد جمعیت، خدمات و امکانات توسعه نیافته و همین موضوع موجب اختلال در خدمت‌رسانی به مردم شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
خواهشا خواهشا برای مهاجرت معکوس این جمعیت افسارگسیخته برنامه ریزی کنید. تا کی قراره همه ی شهرستان های فارس و استان های جنوب ایران سرریز جمعیتشون رو تو شیراز خالی کنند.؟؟؟ این شهر چه گناهی کرده؟؟؟ مگه ما مسئول کسر و کمبود شهرستان ها ی جنوب ایران هستیم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
خود شیرای ها هم مهاجرت کردن اصفهان و تهران و کانادا و..
وقتی خود شماها مهاجرت می کنید برای سایرین نمیشه محدودیت تعریف کرد
در قانون اساسی هم هست که هر ایرانی هر جا دلش بخاد میتونه زندگی بفرماید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار