معاون فناورری و نوآوری وزیر ارتباطات:
معاون فناورری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: اگر می‌خواهیم شهر هوشمند به معنای واقعی تحقق یابد باید شهروندان هم  هوشمند شوند و در پلت‌فرم‌های شهر هوشمند مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۸۱۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 22 January 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، ستار هاشمی، معاون فناورری و نوآوری وزیر ارتباطات، در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد گفت: در تحقق شهر هوشمند باید به چند نکته توجه ویژه داشت. اولین نکته بحث اهمیت مشارکت شهروندان است. به این معنی که اگر بخواهیم شهر هوشمند داشته باشیم باید شهروندان نیز هوشمند باشند.

وی با بیان اینکه کارکرد شهر هوشمند، کمک به بهره‌وری و مدیریت کم‌هزینه و مؤثر است، اظهار کرد: می‌توان با کمک شهروندان این اقدامات را انجام داد؛ به‌عنوان‌مثال وقتی در فضای شهر، کیفیت ارائه سرویس‌ها مدیریت شود، باید ساختارهایی برای نظارت بر کیفیت ارائه سرویس ایجاد شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تأکید کرد: مشارکت شهروندان به کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهینه کمک می‌کند، البته در کنار این موضوع باید بتوانیم داده‌های مورد نیاز را بر اساس اصول و قوانین را در اختیار دهیم و انتشار داده‌ها را در دستور کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم در انتشار داده‌ها و امکان دسترسی به داده این است که داده به‌خودی‌خود ممکن است مورد استفاده مفید قرار نگیرد، بنابراین باید توجه داشته باشیم جنس سرویس‌هایی که بر اساس داده‌ها، مورد نیاز مخاطب است را شناسایی کرده و در بستر مناسب قرار دهیم.

هاشمی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی در حاشیه نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، اظهار کرد: بر اساس امضاء تفاهم‌نامه بین آستان قدس و شهرداری مشهد مقرر شد تبادل اطلاعات بین این دو مجموعه انجام شود که این مهم، اقدامی ارزشمند برای تسهیل امور است.

وی ادامه داد: افراد و شهروندان باید شهر هوشمند و تسهیل‌گری را لمس کنند که در شهر مشهد این موضوع با هوشمندسازی کامل بخشی از مناطق شهرداری محقق شده‌ است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهر هوشمند یک پروژه نیست بلکه فرایندی مستمر است و همواره باید مورد توجه و پایش باشد.

هاشمی با بیان اینکه باید خدمات بدون مراجعه حضوری شهروندان، ارائه و شفافیت ایجاد شود، گفت: در بخش مرکز توسعه اقتصادی دیجیتال نیز باید از ظرفیت استانی استفاده کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه نهمین نمایشگاه شهر هوشمند در مشهد مورد استقبال گسترده قرار گرفته است، افزود: مشهد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای هوشمندسازی دارد و باید تجربیات خود را به سایر شهرهای کشور نیز تعمیم دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار