اما یک جریان در دل قدرت هم وجود دارند که مثل آفتابگردان ،هرجایی که نور آفتاب بتابد صورتشان را به آن سو می چرخانند ،اینها مدیران در قدرتند ،مدیرانی که زندگی ومعیشت مردم هیچ نقشی در تصمیم گیری آنها ندارند ،بلکه این نگاه ورضایت جریانهای سیاسی است که محور تصمیم گیری و اجرایی آنهاست .مدیران دوزیستی که تمامی منافع مردم و اهداف دستگاه تحت مدیریتشان را قربانی امیال جاه طلبانه خود کرده اند .
کد خبر: ۸۱۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹ 23 January 2020

تابناک ایلام علی اصغراسدی ::تقریبا یک ماه مانده به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ،هنوز جامعه نتوانسته آنچنان باید وشاید خود را باشرایط انتخابات همراه نماید . به جز رد وبدل شدن بحث های پیرامون انتخابات آن هم از سوی افراد نزدیک وبستگان برخی کاندیداهادر برخی کانالها وگروههای تلگرامی  ،در فضای حقیقی اثری از مباحث انتخاباتی نیست ،این می تواند پالس های نگران گننده از اینده مشارکت اجتماعی مردم در امور انتخابات تلقی شود.

بدون اینکه نیازی به تحلیل موضوع وکنار زدن پرده ها به منظور کشف چرایی کم رونق شدن فضای انتخابات در کشور وبه تبع آن در استان همیشه پیشرو ایلام باشیم ،دلیل این سردی تنور انتخابات بر همگان روشن است ؛اول مسایل مربوط به کارکرد قوه مقننه ونقش زدایی از آن در تصمیم گیری های کلان ،دوم وضعیت معیشتی واقتصادی مردم وگره زدن مشکلات موجود به مسایل سیاسی وبه نوعی اعتراض خاموش به ناکارآمدی های مدیریتی در این حوزه وعامل مهم سوم رد صلاحیتها و حذف یک جریان سیاسی از صحنه رقابتها .

در چنین فضایی  یک جریان میدان دار این روزها فضای سیاسی وانتخاباتی کشور شده است ،جریانی که از قضا تمامی تحرکات تخریبی چند سال گذشته برای ناکارآمد جلوه دادن مدیران ،حذف مراکز قانونی تصمیم گیری وتخریب گسترده قوه مقننه ومجریه ،تلاش موثر وقدرتمند برای بی اثر سازی طرح های دولت ومجلس در حوزه روابط خارجی وکنوانسیونهای بین المللی موثر در وضعیت معیشتی مردم  و هم اینک تیر خلاص شورای نگهبان بر نیروی سیاسی مخالف آنان ،تحت عنوان مهندسی انتخابات مسیر را برای قدرت نمایی آنان یک طرفه کرده است.

برآیند تمامی اقدامات چندساله اخیر بر علیه دولت و مجلس ،تخریب و تبلیغ گسترده رسانه ای برای ناکارآمد سازی مدیران میانی وبالایی منتسب به جریان اصلاح واعتدل و همراه شدن نهادهای کلیدی حاکمیتی بر تحقق این امر به یک جا ختم خواهد شد . " تشکیل مجلسی انقلابی با تفکر کاملا همسو با تخریب کنندگان وپروپاگاندی رسانه ای ومجازی چند سال اخیر ".

برای هر کسی که از حداقل دانش سیاسی و تحلیل رفتار سیاسی وجریانی برخوردار باشد ،موضوع مهندسی انتخابات ساده ترین برداشتی است که از رفتارهای سیاسی جریان مخالف وبرخی نهادی کلیدی حاکمیتی استنباط می شود . همان موضوعی که همه سیاسیون اعم از صلاح طلبان ،اصولگریان و اعتدالیون وبخش اعظمی از نخبگان وحتی عوام بر آن اتفاق نظر دارند :"مجلس یازدهم با حداکثر اصولگرایی تشکیل واین رفتار مقدمه ای برای تصاحب قوه مجریه است و سال 1400 نیز این اتفاق رقم خواهد خورد".

تا اینجای کار اگر از زاویه سود وزیان به موضوع بنگریم ، از این منظر که رفتارهای انتقام جویانه مخرب و خنثی کننده" دولت در سایه" با اهداف مغرضانه سیاسی برای کم اثر سازی وحتی بی اثر سازی  طرح های معیشتی موثر به حال مردم  و به اصطلاح " بازی موش وگربه سیاسیون " فقط منافع مردم را به خطر انداخته وبازنده اصلی این بازی خطرناک اول مردم وسپس  هر دو جریان سیاسی هستند .چرا که خروجی ها نشان می دهد تا اینجای کار اکثریت مردم (مردم واقعی ) به هردوی انها بی اعتماد شده اند ،چون  مردم نمی خواهند زندگی ومعیشتان قربانی این رقابتها وبازیها شود.

اما یک جریان در دل قدرت هم وجود دارند که مثل آفتابگردان ،هرجایی که نور آفتاب بتابد صورتشان را به آن سو می چرخانند ،اینها مدیران در قدرتند ،مدیرانی که زندگی ومعیشت مردم در مختصات تصمیم گیری آنها هیچ جایگاهی ندارد ،بلکه این نگاه ورضایت جریانهای سیاسی است که محور تصمیم گیری و اجرایی آنهاست .مدیران دوزیستی که تمامی منافع مردم و اهداف دستگاه تحت مدیریتشان را قربانی امیال جاه طلبانه خود کرده وآن را گروگان گرفته اند .

تا دلتان بخواهداین دست از مدیران در اطرافتان یافت می شود ،فقط کافیست به صورت پنهانی رد آنان را دنبال کرده تا چهره واقعی اشان برایتان برملا شود .در همین استان خودمان ،شاهد جولان این چنین مدیرانی هستیم ،مدیران فرصت طلب ،جاه طلب و دوزیستی که در هر دوره ای رنگ عوض کرده وبه اقتضای زمان ومکان، اصلاح طلب واصولگرا می شوند ، به یمن احکام صوری دو گانه فعالیت دروغین در ستادهای انتخاباتی ، هم در دولت اصولگرا مدیر بوده اند و هم اصلاح طلب!

ساعت زمان شناسی این دست مدیران تنها برای فرصت طلبی خودشان دقیق کار می کند نه برای گره گشایی از مشگلات مردم!.هر گاه خروجی تحلیل ها پیروزی دولت حاکم بود ،اصلاح طلب دوآتشه می شوند ،هرگاه مثل امروز احساس کنند قدرت از دست اصلاح طلب ها خارج می شود ،پوستین اصولگرایی پوشیده وپشت سر کاندیداهای غیر همسو اما دارای پایگاه احتمالی رای آوری به خط می شوند.

در آستانه انتخابات مجلس  وبه رقم سردی تنور فعالیت های انتخاباتی اما متاسفانه مدیرانی در استان ایلام وجود دارند که صدای طبل پیروزی رقیب سیاسی دولت ،آنان را به رقص وغش به سمت سپاه حریف متمایل کرده است ،نه تنها پرچم های سفید را بالا برده ،بکه برای درامان ماندن اریکه قدرتشان از تبعات پیروزی حریف ،با بدعهدی هرچه تمامتر ،دست پیمان به سوی کاندیداهای رقیب دراز کرده و حتی ظرفیت اجرایی و اداری دستگاه تحت مدیریت را در اختیار اهداف انتخاباتی قرار داده اند.

این دست مدیران دوزیست وجاه طلب بهتر است بدانند ،بدعهدی بدترین خصیصه یک انسان است ،وقتی که حریف بدعهدی شما به دولتی که با تکیه بر آن به جاه ومقام رسیدید را نظاره کرد ،هرگز پس از پیروزی به شما اعتماد نخواهد کرد ،به یقین با پایان تاریخ مصرف و بهره برداری انتخاباتی، همانند کاغذ مچاله ای شما را دور خواهند ریخت !آنگاه با چرخش چرخ زمان وبازگشت قدرت مصداق " از اینجا رانده و از انجا مانده " خواهید شد.

این دست مدیران آفتاب پرست صفت باید بدانند که فروش اعتقادات وگرایشات سیاسی چیزی کمتر از چوب حراج گذاشتن بر انسانیت نیست.انسان نباید تا این سطح از تحلیل امور عاجز باشد که نداند یک جریان سیاسی که در طول چند سال اخیر از هر کوششی برای ناکارآمد جلوه دادن مدیران اصلاح طلب این دولت فروگذار نمانده ،چگونه پس از تصاحب قدرت ،سکان مدیریت را به مدیرانی واگذار می کنند که روزگاری بدترین القاب را برای تخریب وناکارآمد جلوه دادن آنان بکار بسته اند ؟!

جریانی که حتی تاب وتحمل دیدن وشنیدن نام اصولگراترین چهره های کابینه دولت ومجلس ،همچون رحمانی فضلی ،جهرمی ،واعظی و علی لایجانی وعلی مطهری بدلیل همراهی با دولت روحانی را نداشته و این سالها آنان را به بدترین وجه ممکن نواخته اند ،مگر می شود اجازه عرض اندام به افرادی همچون شما و سهیم شدن در قدرت بدهند ؟!آنانی که در محاورات روزانه  زشت ترین القاب رابرای اصلاح طلبان به کار بسته وحتی فتوای می دهند که ایران جای مخالفین فکری اشان نیست ،چگونه می خواهند حضور چهره های نفاق آلودی همچون شما را درکنار خود تحمل کنند !؟

شما مدیران دوزیست همین که بخاطر ترس از آینده ،در دفاع از دولت منتسب رویه محافظه کاری را دنبال نمودید،به خاطر انگشت نما شدن از سوی جریان مخالف لب فروبسته واز تبیین کارکردها طفره رفتید ،بدلیل شکلگیری فضای  ناامید وبی تفاوتی در جامعه  بدترین خیانت رابه تفکر خود و دولت ونظام روا داشتید  .بدترین خیانت را هم نماینده دولت در استان در حق دولت نمود ،چرا که با وجود علم به حضور چنین مدیرانی در مسند قدرت ،بازهم محافظه کار تراز آنان، فقط به شعار دفاع از دولت اکتفا کرد ،اما در عمل "الله اکبری " از وی بر نخواست !چرا که اگر غیر این بود، اکنون باید ردی از چنین مدیرانی در استان یافت نمی شد!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
قطعا شخص رئیس جمهور مقصر اصلی این وضعیت است و لاغیر! وقتی رئیس جمهور، نوبخت و واعظی و رحمانی فضلی و...را همه کاره کابینه کرد و به تمام حامیان خود پشت کرد معلوم بود که از آنجا رانده و از اینجا مانده می شود!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
تحلیل بسیار زیبایی بود. دقیقا اینطوری است که می فرمایید
سپنتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
درود بر آنکه بنیان نیکتان نهاد جناب اسدی؛عالی بود؛قلمتان نویسا.سربلند و سلامت باشید.
سپنتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
درود بر آنکه بنیان نیکتان نهاد جناب اسدی؛عالی بود؛قلمتان نویسا.سربلند و سلامت باشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار