ستاد بحران استان ایلام لحظاتی پیش با حضور تمامی اعضای خود وبه ریاست استاندار تشکیل جلسه داد و خروجی این جلسه مصوبه تعطیلی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی تعدادی از شهرستان های استان بود .
کد خبر: ۸۱۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 24 January 2020

ستاد بحران استان ایلام لحظاتی پیش با حضور تمامی اعضای خود وبه ریاست استاندار تشکیل جلسه داد و خروجی این جلسه مصوبه تعطیلی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی تعدادی از شهرستان های استان بود .

به گزارش تابناک ایلام ،ستاد بحران در این جلسه مقرر کرد که بدلیل برودت هوا ورود سامانه بارشی به استان ؛مدارس کلیه مقاطع تحصیلی ،دانشگاهها ومراکز آموزشی نوبت صبح شهرستانهای ایلام ،یوان ،ملکشاهی ،بخش کارزان ،آسمان آباد وشهر سرابله فردا شنبه 5بهمن تعطیل است .

همچنین براساس این اطلاعیه فعالیت ادارات وبانکهای مناطق یاد شده از ساعت 9صبح آغاز خواهد شد ،این تاخیر شامل دستگاههای امدادی وخدماتی نخواهد شد.

این روزها موضوع تصمیمات واطلاعیه های ستاد بحران به دستاویزی برای نقد های منصفانه وگاها مباحث هدفمند تخریبی بر علیه ستاد بحران شده است .شاید از همین حالا این تصور در منتقدین شکل گیرد که چرا با وجود پایدار هوای استان ،ستاد بحران فردا مناطقی از استان را تعطیل اعلام کرد ؟

کسانی که از روند تصمیم گیری و تشکیلات ستاد بحران شناخت لازم را دارند قطعا می دانند که قریب به 30 دستگاه اجرایی عضو این ستاد هستند . مدیرکل ستاد بحران  بعنوان دبیر ستاد ،همانند سایر اعضای ستاد تنها از یک رای برخوردار بوده وملزم به اعلام واجرای مصوبات این ستاد است .

یکی از محوری ترین اعضای ستاد بحران ،اداره کل هواشناسی استان است ،دستگاهی که تنها وظیفه آن بررسی نقشه های پیش یابی بر اساس تجهیزات فنی ،پیش بینی وضعیت هوا وانتقال داده ها به اعضای ستاد بحران است ،ستاد بحران هم بر اساس داده های هواشناسی تصمیمات لازم را در خصوص تعطیلی یا استمرار فعالیت مدارس ودستگاههای اداری اعلام می کند.

در حلسه ستاد بحران ،همه اعضابه نسبت مساوی دارای یک رای می باشند ،اگر نظر اکثر اعضا بر تعطیلی بود ،این تصمیم بعنوان مصوبه از سوی مدیرکل ستاد بحران به دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود .

هرچند وضعیت هوای کنونی استان در حالت تقریبا پایداری قرار دارد،اما مدیرکل هواشناسی در جلسه امروز براساس اطلاعات دریافتی از کارشناسان وتجهیزات فنی اعلام کرده است که هوای مناطق یاد شده در فردا صبح با کاهش دمای  تا 5درجه منفی ویخبندان روبرو خواهد شد ،لذا بدلیل لغزندگی معابر وبرودت هوا مدارس این مناطق تعطیل اعلام شده است .

بنابراین لازم است قبل از هرگونه اظهار نظری در خصوص اتخاذ تصمیمات و شکستن کاسه کوزه ها بر سر مدیرکل ستاد بحران استان ،کمی شیوه تصمیم گیری در این ستاد و اعضای تشکیل دهنده آن را مورد مطالعه قرار دهیم تاخدایی نخواسته با اظهارات غیر واقع در حق فردی اجحاف صورت نپذیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار