دکتر افشین محمدی با بیان اینکه همدان معین استان تهران است و سالیانه بیش از ۶ هزار واحد خون به این استان ارسال می‌شود، ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ هزار واحد خون به استان تهران ارسال شده است. بخاطر اینکه بسیاری از بیماران برای جراحی به تهران مراجعه می‌کنند بنابراین طبیعی است که مصرف خون در این استان بیشتر از سایر مناطق باشد.
کد خبر: ۸۱۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 26 January 2020
مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: هیچ کمبودی در ذخایر فرآورده‌های خونی استان همدان وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، دکتر محمدی اظهار داشت: بعضی از استان‌های کشورمانند سیستان و بلوچستان بخاطر درگیری سیل با کمبود فرآوده‌های خونی مواجه اند، اما در استان همدان وضعیت ذخایر خونی مطلوب است و هیچ کمبودی احساس نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همدان معین استان تهران است و سالیانه بیش از ۶ هزار واحد خون به این استان ارسال می‌شود، ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ هزار واحد خون به استان تهران ارسال شده است. بخاطر اینکه بسیاری از بیماران برای جراحی به تهران مراجعه می‌کنند بنابراین طبیعی است که مصرف خون در این استان بیشتر از سایر مناطق باشد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با تاکید بر اینکه همیشه در زمینه مدت محدود نگهداری پلاکت دغدغه وجود دارد، گفت: همیشه حواسمان به ذخایر خونی مورد نیاز استان است و در صورتیکه احساس نیاز کنیم اهداکنندگان مستمر را فراخوان می‌کنیم.

محمدی از اجرای روش آفرزیس در همدان خبر داد و گفت: در این روش به جای اینکه از اهداکننده یک واحد کامل خون که شامل تمامی فرآورده‌های خون است بگیریم، تنها پلاکت‌های خون را جدا میکینم و سایر فرآورده‌ها را به بدن اهداکننده برمی‌گردانیم.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۱۷ درصد از پلاکت‌های اهدایی به روش آفرزیس گرفته شده، ابراز کرد: با کمک این روش هر اهدا کننده می‌تواند سالیانه ۲۴ بار پلاکت اهدا کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه یک مسئول در سازمان انتقال خون استان به صورت روزانه وضعیت خون دهی و آمار ذخایر خونی را کنترل می‌کند، گفت: همیشه موجودی و میانگین مصرف ۵ روزه خون را بررسی می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار