معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از برپایی اولین اِکسپوی هنری استان ایلام «بازار بزرگ فروش آثار هنری» ۱۵ الی ۲۰ اسفندماه سال جاری در محل نگارخانه استاد صندوق آبادی در مجتمع فرهنگی هنری شهر ایلام خبر داد.
کد خبر: ۸۲۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 04 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالحسین رحمتی اظهار کرد: بازار بزرگ فروش آثار هنری در استان با نگاه به شرایط موجود اقتصادی و با توجه به ظرفیت‌های پدیدآورندگان آثار هنری برتر در استان باهدف معرفی هر چه‌بهتر هنرمندان فعال در حوزه هنرهای برگزار می‌شود.

وی گفت: فروش آثار هنری از مهم‌ترین اهداف نخستین اکسپوی هنری استان است، افزود: تقویت روحیه جمعی و مشارکت عمومی هنرمندان استان در برگزار رویدادهای هنری، ایجاد زمینه مساعد جهت اشتغال و درآمدزایی هنرمندان، ایجاد ارتباط فرهنگی مناسب میان اقشار مختلف جامعه با هنرمندان، سرمایه‌گذاری و مشارکت فرهنگی و هنری مجموعه‌های تجاری و خصوصی برای حمایت از هنرمندان و تقویت جایگاه و نقش هنرمندان بومی در تولید آثار هنری از اهداف این رویداد است.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: شرکت برای تمامی هنرمندان فعال حوزه هنرهای تجسمی استان در این رویداد فرهنگی آزاد است و انتخاب آثار بر اساس تصاویر ارسالی توسط داوران اکسپو انجام می‌شود و هنرمندان باید اصل اثر را به دبیرخانه این رویداد تحویل دهند.

رحمتی با بیان اینکه هر هنرمند حداکثر می‌تواند سه اثر را در نمایشگاه شرکت دهد، تصریح کرد: محورهای اکسپو در بخش نمایشگاهی شامل نقاشی، طراحی، تصویرسازی، نگارگری، عکاسی، خوشنویسی، حجم و مجسمه، سفال، سرامیک و هنرهای دستی است.

وی گفت: داوری و قیمت‌گذاری نهایی آثار 5 اسفندماه و افتتاحیه نمایشگاه و اکسپو 15 اسفندماه برگزار می‌شود و تا 20 اسفندماه این نمایشگاه دایر خواهد بود./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار