کد خبر: ۸۲۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 04 February 2020
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: بودجه‌ای که در سال ۹۹ برای دانشگاه یاسوج درنظر گرفته شده، زیر خط تورم است و حدود ۲۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به شفافیت‌های مالی دانشگاه گفت: وزارت علوم و دانشگاه جزو شفاف‌ترین سازمان‌ها در کشور هستند و ردیف‌های بودجه‌ای در دانشگاه مشخص است.

عریان با اشاره به اعتبارات دانشگاه‌ها افزود: اعتبارات دانشگاه‌ها اندک است؛ اگر بخواهیم کشورتوسعه یافته ای داشته باشدیم، باید به رشد مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و نیروی انسانی توجه بیشتر شود. در این راستا اعتبارات پژوهشی ما باید بالای سه درصد درآمد ناخالص ملی باشد، ولی در واقع اینگونه نبوده است.
 
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به بودجه سال ۹۹ دانشگاه گفت: بودجه‌ای که در سال ۹۹ برای دانشگاه یاسوج درنظر گرفته شده حدود ۲۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی با اشاره به رکود علمی در دانشگاه بیان کرد: عضو هیئت علمی تا سه سال فعالیتی در زمینه آموزشی، پژوهشی اجرایی و فرهنگی نداشته باشد و اگر نتواند پایه سنواتی را دریافت کند، دچار رکود علمی می‌شود و طبق قانون دستور العمل‌های برای برخورد این موضوع داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار