فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از دستگیری سه زمین خواری خبر داد که با جعل اسناد، اقدام به فروش اراضی ملی در یکی از خوش آب و هواترین نقاط حاشیه تهران می کردند.
کد خبر: ۸۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 24 August 2015
سرهنگ مهیار رستگاری با اشاره به کشف پرونده زمین‌خواری 290 هکتار از اراضی شهرستان پردیس در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال وصول گزارشاتی در خصوص یک مورد زمین‌خواری در اراضی ملی شهرستان پردیس، کارآگاهان پلیس این شهرستان تحقیقات گسترده‌ای را به منظور سنجش صحت و سقم موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در ادامه افزود: با انعکاس موضوع به مراجع قضایی، محل استقرار پلاک ثبتی مذکور به وسیله کارشناسان مشخص شد و پس از بررسی‌های اولیه، تصرف متصرفان این املاک محرز گردید.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که 3 نفر بدون داشتن هرگونه سند مالکیتی، به صورت غیرقانونی اقدام به انتقال این اراضی جهت ساخت و ساز کرده‌اند که پس از تحقیقات گسترده، ماموران موفق به دستگیری عامل اصلی این زمین‌خواری به نام «ن - و» و دو همدست دیگر وی شدند.

رستگاری در خصوص زمین‌های مذکور گفت: این اراضی در یکی از بکرترین مناطق استان تهران واقع بوده و در محدوده «لوران» شهرستان بومهن قرار دارد که دارای کاربری کشاورزی است.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به نحوه زمین‌خواری این متهمان افزود: متهان دستگیر شده در اعترافات خود عنوان داشتند که در ابتدا با شناسایی زمینها و پلاکهای ثبتی خاص، تحقیقاتی را در خصوص وجود یا عدم وجود مالک انجام می‌دادند و پس از آن اقدام به جعل اسناد مالکیت این زمینها و فروش آنها می‌کردند.

وی در پایان از خریداران زمین‌های قولنامه‌ای خواست تا پیش از هرگونه اقدام به خرید، نسبت به صحت و سقم اسناد مالکیتی اطمینان حاصل کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار