سید سعید شاهرخی اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۵۹۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۹۴۴ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 05 February 2020
استاندار همدان از افتتاح شهرک گلخانه‌ای ملایر به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای غرب کشور خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۱۰ هکتار کشت گلخانه‌ای به گلخانه‌های استان افزوده شود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به افتتاح شهرک گلخانه‌ای ملایر به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه‌ای غرب کشور تصریح کرد: در سند راهبردی تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۱۰ هکتار کشت گلخانه‌ای به گلخانه‌های استان افزوده شود.

استاندار همدان سطح زیر کشت گلخانه‌های استان را در حال حاضر ۱۰۷ هکتار دانست و گفت: با افزایش سطح کشت گلخانه‌ای در آینده تحول بزرگی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴۴ مجتمع گلخانه‌ای در استان شناسایی شده و ۳۶۰ هکتار قابلیت واگذاری دارد گفت: در سند راهبردی توسعه استان ۲۱۰ هکتار گلخانه به این میزان اضافه خواهد شد.

منصور رضوانی‌جلال تصریح کرد: در دهه فجر ۶۶ طرح کشاورزی در همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و این طرح‌ها برای ۴۱۱ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

در ادامه کلنگ بزرگترین شهرک گلخانه‌ای با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان در روستای گنبد با پیش‌بینی اشتغال برای ۴۱۰ نفر و تولید سالانه ۱۵ هزار تن آغاز شد.

 شرکت «نورد لوله آریا» نیز با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با اشتغال اسمی ۳۵ نفر و میزان اشتغال فعلی هشت نفر و تولید سالانه ۲۵ هزار تن شامل تولید لوله‌های درزدار فولادی خطوط نفت و‌گاز با جوش مستقیم افتتاح شد.

حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام این عزیزان و بازدید از شرکت کیان‌کرد و معدن سرمک از برنامه‌های سفر استاندار به ملایر بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار