کد خبر: ۸۲۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ 08 February 2020

«ائتلاف جوانان انقلابی ایران» رسما اعلام موجودیت کرد.

به نقل از مجید صحاف، سخنگوی «ائتلاف جوانان انقلابی ایران»، در بیانیه ای که از سوی هیأت اجرایی این اتئلاف منتشر شده، آمده است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به‌سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به‌گمان زیاد، به‌دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به‌کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.

فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب

 

تاریخ ایران عزیزمان همواره گواه پیشرانی و پیشتازی جوانانش بوده است. جوانان با انگیزه و انقلابی که دیروز نقش تاریخی خود را در سرنوشت کشور با هدایت‌های پیامبرگونه رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره)، که منجر به انقلاب شکوهمند اسلامی شد، بخوبی انجام دادند و با دستانی خالی اما دل‌هایی مومن به نیروی لایزال الهی، پیشگام حرکتی در جهان گردیدند که افتخار آن برای همیشه بر تارک تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید.

در دوران دفاع مقدس نیز همین جوانان از جان شیرین خود گذشتند و نه فقط در مقابل رژیم بعث عراق، بلکه در برابر خصم جهانی که با تامین ابزارهای پیشرفته جنگی و کشتار جمعی به رژیم صدام، کمر به نابودی و تجزیه ایران بسته بودند، دلیرانه و جان برکف از تمامیت ارضی وطن دفاع کردند.

جوانانی که علاوه بر حضور به موقع در بزنگاه‌های فتنه‌خیز و رویارویی با تکفریان در دفاع از حرم و حریم، در عرصه‌های هسته‌ای و علمی غرور و افتخار ملی را به مردم سرزمین‌مان هدیه کردند.

امروز نیز نوبت اعتماد به جوانان است؛ جوانانی که مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب هستند و با نگاه ذوابعاد رهبری حکیم انقلاب، آینده‌سازان ایران و تمدن نوین اسلامی می‌باشند.

اینک پس از 40 سال ایستادگی در برابر انواع فشارها و دشمنی‌های استکبار جهانی، در دوران گذار از تشکیل نظام اسلامیِ انقلابی و تثبیت 40 ساله‌ی آن، به سوی برپایی جامعه‌ای تمدن‌ساز، بیش از هر زمانی نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت‌های درونی کشور، اصلاح ساختارها و بهینه‌سازی فرآیندها و جبران قصورها و بازنگری نقصان‌‌های قانونی و حقوقی هستیم. بستر تحقق این اهداف، تشکیل مجلسی قوی با نمایندگانی مومن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد، طرفدار عدالت است که به معنای واقعی کلمه در رأس امور و عصاره فضیلت ملت باشد.

نظر به اهمیت این امر و قرار داشتن در دوران حساس و سرنوشت‌ساز کنونی، لازم است نسل گذشته نسبت به جابجایی مدیریت به نسل جدید اهتمام ورزند و خود به‌عنوان پشتیبانی فداکار به ارائه تجربیات بی نظیر خود در جایگاه ارزشمند و والای مشاور به این نسل اقدام نمایند.

بر همین اساس و با در نظر گرفتن «اصل 26» قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ائتلاف جوانان انقلابی ایران» مستقل از هرگونه وابستگی به جناح‌ها و احزاب، اما مومن به مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(رحمۀالله علیه) و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و نیز با ایمان راسخ به ولایت مطلقه فقیه، و اعتقاد به تفکیک‌ناپذیری دو اصل «اسلامیت» و «جمهوریت» در نظام اسلامی، برای پاسخگویی به انتظارات به حق امت شریف ایران و اسلام[1]، تشکیل شده است.

 

ان‌شاءالله به زودی، طی یک کنفرانس خبری مسائل مربوط به این ائتلاف به اطلاع عموم مردم شریف ایران خواهد رسید.

مرامنامه این ائتلاف جهت تبیین مواضع، قابل دسترسی از طریق این لینک می باشد.

 

 

[1] . این اتئلاف عقیده دارد که «نماینده» نه تنها در راستای منافع «ملی» بلکه در راستای منافع «امت اسلامی» باید از مواضع انقلابی و شجاعانه برخوردار باشد و بانگاهی کلان نسبت به مسائل ایران و جهان، فعالیت نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار