مدیرعامل نفت و گاز اروندان:
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص وضعیت برداشت از میادین مشترک گفت: عراقی ها امکانات بهتری نسبت به ما دارند اما ۵ تا شش پیش میزان برداشت ما از این میادین حدود ۸۰ هزار بشکه نفت بود و امروز این میزان به ۳۲۵ هزار بشکه رسیده و ۴ برابر شده است.
کد خبر: ۸۲۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 10 February 2020

جهانگیر پورهنگ، در نشست خبری که در حاشیه آیین کلنگ زنی کارخانه جمع آوری گازهای مشعل در منطقه غرب کارون برگزار شد، در خصوص میزان بکارگیری نیروهای بومی در این شرکت، اظهار کرد: استفاده از نیروی بومی موضوعی است که برآن تاکید داریم و در همه قراردادهای شرکت نیز مدنظر قرار می گیرد و نظر شرکت کانازمشاور هم همین است که تاجایی که امکان دارد از نیروی بومی استفاده کند.

وی افزود:در کل حدود ۶۷ درصد پرسنل شرکت نفت و گاز اروندان بومی هستند و در بخش کارهای خدماتی، حراست و غیره بیش از ۹۶ درصد نیروها بومی هستند و قطعا این رویه ادامه خواهد داشت.

پورهنگ تصریح کرد: میدان جفیر و سپهر توسط شرکت پاسارگاد توسعه می یابد که در فاز نخست و ظرف سه سال اول، حدود ۳۶ هزار بشکه نفت هدفگذاری شده است و نهایتا طی ۱۵ تا ۲۰سال آینده باید به ۱۱۰ هزار بشکه برسد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: شرکت پاسارگاد توسعه دهنده میادین جفیر و سپهر، داخلی است و شرکتی که میدان سهراب را توسعه خواهد داد نیز داخلی خواهد بود.

وی در خصوص اقدامات توسعه ای در شرکت نفت اروندان گفت: متولی توسعه خود شرکت اروندان نیست، متولی و نظارت کننده توسعه، شرکت مهندسی و توسعه نفت است و به محض اینکه چاه ها حفاری، خطوط و کارخانجات احداث شد، شرکت اروندان به عنوان بهره بردار پروژه مورد نظر را تحویل می گیرد.

پورهنگ افزود: حدود یک و نیم میلیون بشکه توان تولید پیش بینی شده ما است که بعضی ها اعتقاد دارند که با روش های نوین افزون بر این خواهد شد. همچنین تا ۱۴۰۴ نیز برداشت یک میلیون بشکه نفت از غرب کارون و میادین مشترک هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه اولویت شرکت ملی نفت توسعه میادین مشترک است، در خصوص وضعیت برداشت از این میادین توسط عراق گفت: عراقی ها امکانات بهتری نسبت به ما دارند اما ۵ تا شش پیش میزان برداشت ما از این میادین حدود ۸۰ هزار بشکه نفت بود که امروز این میزان به ۳۲۵ هزار بشکه رسیده و ۴ برابر شده است.

پورهنگ گفت: اگر تحریم ها و مشکلات نبود طبیعتا وضعیت بهتری در این زمینه داشتیم و تولیدمان از این میادین بیشتر می شد اما در حال حاضر خیلی عقب نیستیم اما باید تلاش کنیم که عقب نمانیم.

وی بیان کرد: خوراک کارخانه ای که امروز کلنگ زنی شد، بخشی از تولید میدان آزادگان است که شامل ۵۰ میلیون فوت مکعب می شود. در کل کمتر از ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز همراه داریم که در دارخوین ناچار هستیم به دلیل شرایط خاص مخزن، گاز را تزریق کنیم اما فاز اول ان جی ال ۳۲۰۰ ، ۲۵۰ میلیون فوت گاز نیاز دارد که اگر راه اندازی شود، در شرایط فعلی دیگر هیچ گاز مشعلی در غرب کارون نخواهیم داشت.

محمد مهدی ابوالقاسم مدیرعامل شرکت کانازمشاور نیز در این نشست با اشاره به پروژه کارخانه جمع اوری گازهای مشعل غرب کارون اظهار کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد تجهیزان این پروژه از داخل و مابقی از خارج تامین می شود

وی افزود: یخش عمده تامین مالی این پروژه از محل سرمایه گذاری داخلی و بخشی از سیستم بانکی و بخشی از طریق سرمایه گذاری خارجی تامین می شود.

ابوالقاسم تصریح کرد: مدت زمان احداث این کارخانه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است که تمام تلاش ما این است در همین مدت مقرر کارخانه احداث شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار