رپورتاژ آگهی
آژانس بازاریابی نردو - امروزه بازاریابی با ورود دیجیتال مارکتینگ پیچیده تر از گذشته شده است. شرکت های زیادی بر روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری می کنند. این سرمایه گذاری عموماً بر روی سایت، سئو، تولید محتوا، شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین انجام می شود.
کد خبر: ۸۲۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 15 February 2020

پرفورمنس مارکتینگ

امروزه بازاریابی با ورود دیجیتال مارکتینگ پیچیده تر از گذشته شده است. شرکت های زیادی بر روی دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری می کنند. این سرمایه گذاری عموماً بر روی سایت، سئو، تولید محتوا، شبکه های اجتماعی و تبلیغات آنلاین انجام می شود.

اما با گسترده شدن و افزایش تبلیغات آنلاین در سطح اینترنت، اثر بخشی آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. بنابراین شرکت ها باید راهکارهایی را برای اندازه گیری و بهینه سازی کمپین های آنلاین خود در نظر بگیرند و با بررسی عملکرد هر کمپین، آن را بهینه کنند. به عبارت دیگر کسب وکارها باید به پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی توجه ویژه داشته باشند.

با پیچیده شدن فرآیند بازاریابی و تکنولوژی و مشتریان، پرفورمنس مارکتینگ به کسب و کارها کمک می کند تا تبلیغاتی که به نظر خوب می آیند را از تبلیغاتی که واقعاً اثربخش هستند را تشخیص دهند. در واقع شما متوجه خواهید شد هر ریالی که خرج می کنید چگونه به نتیجه می رسد و کجا خرج می شود.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که پرفورمنس مارکتینگ چیست و چگونه عمل می کند.

پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

در واقع نوعی از بازاریابی است که بر اساس عملکرد اندازه گیری می شود. در حالی که بسیاری از برندها میلیون ها تومان صرف کمپین های بازاریابی می کنند که هیچ نتیجه قابل اندازه گیری همانند سرنخ های فروش و مشتریان جدید نمی دهد، پرفورمنس مارکتینگ به شما می گوید به ازای هر تومانی که خرج می کنید دقیقاً چه تعداد کلیک، سرنخ فروش و مشتری به دست می آورید.

مزایای استفاده از پرفورمنس مارکتینگ چیست؟

تا اینجا احتمالاً اصلی ترین مزیت پرفورمنس مارکتینگ را متوجه شده اید. اما موارد بیشتری هستد که قدرت این نوع از بازاریابی را نشان می دهند:

  • به شما خواهد گفت که در ازای هر تومانی که خرج می کنید چه چیزی به دست می آورید. متوجه خواهید شد کدام یک از پلتفرم های تبلیغاتی که استفاده می کنید بهترین عملکرد را دارند و هر کدام چه تعداد کلیک، مشتری یا سرنخ فروش جدید و یا دانلود جدید برایتان به ارمغان می آورند.
  • ریسک پایینی دارد. نیازی نخواهید داشت که کمپین های بزرگ تعریف کنید و متوجه نشوید که چه چیزی به دست می آورید. در هر لحظه از یک کمپین خواهید دید چه تعداد کلیک، سرنخ فروش، مخاطب یا مشتری جدید از آن کمپین توسط چه تبلیغاتی به دست آورده اید. اگر تعدادی از کمپین ها عملکرد ضعیفی دارند، می توانید آن ها را متوقف کنید. اگر کمپین هایی وجود دارند که عملکرد مناسبی نشان می دهند، می توانید پول بیشتری برای آن ها در نظر بگیرید تا نتایج بهتری به دست آورید.
  • داده محور است. پرفورمنس مارکتینگ به شما خواهد گفت که چه چیزی بهترین عملکرد را دارد و چه تبلیغی عملکرد مناسبی ندارد. با دانش پرفورمنس مارکتینگ می توانید کمپین های خود را بهینه کنید؛ این کار با تغییر بنرهای تبلیغاتی، رنگ دکمه ها، عناوین و یا لندینگ پیج ها اتفاق می افتد. این کار را می توانید به طور مداوم انجام دهید تا نتایج خوبی مشاهده کنید.

پرفورمنس مارکتینگ

چگونه پرفورمنس مارکتینگ را آغاز کنید؟

اگر علاقه مندید وارد این حوزه بشوید، سه گام برای شروع خواهید داشت:

  1. اهدافتان را شناسایی کنید.

    ابتدا مشخص کنید قصد به دست آوردن چه چیزی را دارید و چه میزان بودجه برای آن در نظر گرفته‌اید. به عنوان مثال تنها به دنبال جذب بازدید کنندگان جدید برای وبسایت‌تان هستید؟ یا به دنبال سرنخ های فروش جدید هستید(لازم دارید یک فرم در سایت‌تان را تکمیل کنند)؟ یا فراتر از آن به دنبال مشتریانی هستید که از شما خرید کنند؟ شاید هم به دنبال جذب فالوئرهای جدید برای شبکه های اجتماعی خود هستید. اهدافتان به شما خواهند گفت که چه چیزی را بررسی کنید و چه چیزی را به دست خواهید آورد.

  2. درباره مکان هایی که قصد تبلیغات دارید تحقیق کنید.

    زمانی که مشخص شد اهدافتان چیست، درباره مکان هایی که قصد تبلیغات دارید تحقیق کنید و انواع تبلیغات را در نظر بگیرید. برای نمونه می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

    • تبلیغات کلیکی: می توانید از پلتفرم های آنلاین استفاده کنید و با بنرهایی در سایزهای مختلف، تبلیغات در سایت های گوناگون را آغاز کنید. هزینه این نوع تبلیغات تنها زمانی که کسی روی آن ها کلیک کند برای شما حساب خواهد شد.
    • تبلیغات ریتارگتینگ: این نوع تبلیغات همانند تبلیغات کلیکی است؛ با این تفاوت که تبلیغات شما تنها به افرادی نمایش داده خواهد شد که از سایت شما بازدید کرده اند. این نوع تبلیغات مناسب تر از کلیکی است، زیرا که احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش می دهد.
    • اینفلوئنسر مارکتینگ: می توانید با افراد تاثیر گذار در حوزه کاری خودتان مذاکره کنید و از آن ها بخواهید تبلیغ محصولات یا خدمات شما را انجام دهند.
    • تبلیغات شبکه های اجتماعی: اینستاگرام امروزه یکی از اصلی ترین شبکه های اجتماعی مورد استفاده است. می توانید با صفحات پر مخاطب مذاکره کرده و تبلیغات خود را در صفحات یا استوری آن ها درج کنید. در این بخش توجه به تعداد فالوئر و میزان نرخ درگیری کاربر اهمیت بالایی دارد.
  3. اندازه گیری کنید؛ بهینه کنید؛ ادامه دهید.

    جدا از این که کدام گزینه را انتخاب می کنید، اندازه گیری عملکرد کمپین هایتان اهمیت بالایی دارد. مهم نیست چه میزان تحقیقات انجام داده اید، برخی از منتشر کننده های تبلیغات بهتر از بقیه عمل می کنند و خروجی بهتری دارند و زیبایی پرفورمنس مارکتینگ این است که می توانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

در کنار انتخاب بهترین منتشر کننده تبلیغات، باید به بنرها، دکمه ها و سایر مواردی که در عملکرد بهتر یک تبلیغ اثربخش هستند توجه کنید. گاهی با تغییراتی جزئی می توانید نرخ تبدیل کمپین را به طرز شگفت آوری بالا ببرید.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه می توان کمپین ها را بررسی و تحلیل کرد. در پاسخ باید گفت بهترین ابزار برای اندازه گیری عملکرد یک کمپین گوگل آنالیتیکس است که می توانید با تعریف UTM های مختلف آمار درستی از کمپین‌هایتان داشته باشید.

در کنار گوگل آنالیتیکس، گوگل دیتا استودیو ابزاری مناسب برای ساخت داشبوردهای تحلیلی است. می توانید ابزاری همچون گوگل آنالیتیکس را به دیتا استودیو متصل کنید و اقدام به ساخت داشبوردها، نمودارهای اختصاصی برای هر کمپین نمایید. برای آموزش گوگل دیتا استودیو از همین امروز شروع کنید و با وصل کردن Google Analytics، داشبوردهایی را برای تمرین ایجاد کنید.

پرفورمنس مارکتینگ با حرفه‌ای‌ها!

زمانی که وارد این حوزه می شوید، باید موارد بسیاری را بیاموزید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ nerdo مقالات زیادی در این ارتباط داریم. همچنین اگر تمایل دارید که کمپین های بازاریابی خود را بهینه کنید و پرفورمنس مارکتینگ را در آن ها اجرا کنید می توانید روی متخصصین ما حساب کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار