کد خبر: ۸۲۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 16 February 2020
روز گذشته همزمان با روز مادر کلیپی بسیار زیبا از شعرخوانی مرحوم نورالله سلامی چهره ماندگار فرهنگ و ادب استان کهگیلویه و بویراحمد در برخی شبکه های مجازی دست به دست می شد.
دانلود
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد نورالله سلامی به عنوان یکی از چهره های فرهنگی و ماندگار استان کهگیلویه و بویراحمد 29 بهمن سال 95 دار فانی را وداع گفت.
استاد نورالله سلامی,چهره ی ماندگار فرهنگ و ادب استان, در مهرماه ۱۳۱۷ در خانواده ی عشایری,در منطقه ی بویراحمد,متولد شد.ایشان دو سال اول مقطع ابتدایی را در دبستان سعدی روستای نره گاه , به علم آموزی سپری کرده و برای ادامه ی تحصیل به شهر بهبهان عزیمت نمود و مقطع ابتدایی را با نمره ی عالی به پایان رسانید . استاد سلامی به سال ۱۳۳۷،در دانشسرای عشایری بهبهان با نمره ی ممتاز پذیرفته شد و به تاریخ ۱۳۳۸،به استخدام اداره ی فرهنگ درآمد . ایشان , برای نخستین بار در بخش سرفاریاب شهرستان چرام , اولین مدرسه و کلاس درس را در روستای تلوندی دایر کرد .
استاد همچنین برای مدتی در روستای اسپر شهرستان گچساران و قریب به ۲۰سال در شهر چرام , برای فرزندان میهنش ، خالصانه و صادقانه معلمی نمود و بعد از سالها , برای ادامه ی خدمت معلمی خویش , به زادگاهش بویراحمد بازگشت  و در سال ۱۳۷۳ بعد از ۳۶سال خدمت معلمی ، که همه اش را از جان و دل مایه گذاشت ، به افتخار بازنشستگی نایل گردید .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
روحشان شاد، نام نیکش در چرام ماندگار است ،، از خاطراتش توسط بزرگترها بسیار شنیده ایم ، معلمی واقعی به تمام معنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار