یادداشت
دکتر علیرضا منادی سفیدان از معدود نمایندگانی است که عملکرد او به خوبی قابل مقایسه و البته قضاوت است .
کد خبر: ۸۲۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 17 February 2020

دکتر علیرضا منادی سفیدان از معدود نمایندگانی است که عملکرد او به خوبی قابل مقایسه و البته قضاوت است . بسیاری از نمایندگان مجلس که اغلب با توجه به حضورشان در لیست های سیاسی و در سایه موج های انتخاباتی وارد مجلس شورای اسلامی میشوند ، مجلس را بدون اینکه کارنامه مشخصی از خود ارائه کرده باشند ، ترک می نمایند. اما این امر در مورد دکتر علیرضا #منادی کاملا بر عکس است چرا که وی با اتکای صرف به رای مردمی که او را به دلیل خصوصیت های فردی و اجتماعی اش برای نمایندگی مجلس شایسته دانسته و اعتماد می کنند ، راهی مجلس میشود. از همین بادی امر تفاوت او با دیگران شروع میشود. منادی خود را فقط مدیون اعتمادمردم می داند و خود را فقط و فقط در برابر آنها و مطالبات شان پاسخگو می داند و لذا تمام تلاشش برای جلب رضایت مردم و اجرای وظیفه نمایندگی اش مبذول میگردد .

منادی به خوبی مجلس را میشناسد چرا که حضور 12 ساله در این نهاد مهم کشور در کسوت نماینده مجلس و معاوم پارلمانی دانشگاه آزاد، وی را با پیچ و خم های آن آشنا نموده و کارکردهای پیدا و پنهان پارلمان را به او نمایانده است. برای اینکه کلی گوئی نکرده باشیم به چند مورد از عملکردهای او حین عمل به وظیفه نمایندگی مردم اشاره میکنیم

منادی ، جزو پرچم داران ارتقای آموزش عالی در استان است . وی بانی تاسیس دومین دانشکده دندانپزشکی تبریز است که به تحصیل 400 دانشجو ، و اشتغال 25 استاد و 100 کارمند آموزشی منجر شده است . همین یک قلم اقدام او را میتوان با عملکرد دهها ساله برخی دیگر از نمایندگان مجلس مقایسه نمود. 700 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد که منجر به اشتغالزایی برای 10 هزا نفر و جذب 140 هزار دانشجو شده است نیز از اقدامات منادی است.

منادی از پیشروان بیمه قالیبافان است . معظلی بنام بیمه نبودن قالیبافان دهها سال ادامه داشت تا اینکه با تلاش های منادی و برخی از همکارانش این مساله مهم حل شد بطوریکه میتوان گفت تحولی در زندگی این قشر مظلوم و زحمت کش استان و بخصوص تبریز ایجاد نمود .در واقع خانواده بزرگ صد هزار نفری بافندگان فرش استان دیگر دغدغه ای بنام بیمه ندارند.

بزرگترین اقدامات منادی را میتوان در حوزه زیرساختی استان جستجو نمود. سه پروژه مهم انتقال خط لوله اتیلن به تبریز ، انتقال آب_ارس به تبریز و بزرگراه تبریز-نوردوز .

در اهمیت این خط لوله باید گفت خط لوله‌ایست که مجموعه‌ای از مجتمع‌های پتروشیمی در غرب کشور را به طول ۲ هزار و ۶۰۶ کیلومتر به هم متصل کرده تا در قالب ۳ فاز گاز اتیلن از منطقه عسلویه را به واحدهای مستقر در غرب، شمال غرب و جنوب غرب ایران می رساند . البته باید تاکید شود این خط لوله تا میاندوآب کار شده بود اما رساندن آن به تبریز ، یک کار انقلابی و مجاهدانه لازم داشت که با تلاش های منادی این امر نیز محقق شد .

انتقال آب ارس به تبریز ، یکی از الزامات بسیار مهم و جدی توسعه تبریز و حتی مناطق اطراف آن است . معظلاتی چون آب شرب تبریز و هم چنین تهدیدات ناشی از خشک شدن دریاچه اورمیه این الزام را دو صد چندان میکند که منبع مطمئنی برای آب استان و تبریز فراهم گردد.

بزرگراه تبریز نوردوز میتواند تراز لجستیکی منطقه و تبریز را بسیار بالا برده و ارتقا دهد بطوریکه تبریز میتواند بعنوان شاهراه انتقالی اروپا و آسیا نقش ایفا نماید . درآمد بالایی که از ترانزیت ماشین های باری میتواند عاید مان شود ، میتواند سکوی پرتابی برای اقتصاد استان باشد .بهرحال اینها شمه ای از اقدامات و طرح های استراتژیکی بود که دکتر علیرضا منادی سفیدان با همت و پشتکار عالی خود توانست آنها را به فرام برساند و تحولی در هر کدام از این زمینه ها ایجاد نماید.

این عملکردهای مهم منادی در مقایسه با دیگران نباید فراموش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار