رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: کمیته امنیت انتخابات با حضور تمام دستگاه‌های امنیتی فعال شده و برای برگزاری یک انتخابات بدون دغدغه امنیتی اطلس امنیتی انتخابات نیز تدوین شده است.
کد خبر: ۸۲۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 17 February 2020
حیدر قاسمی گفت: تعداد نامزدهای استان تا روز گذشته بر اساس سامانه جامع اطلاع رسانی انتخابات ۳۸۰ نفر با نقل و انتقالات بوده است، اما آمار دقیق این تعداد تا آخر وقت روز چهارشنبه مشخص می شود، چرا که تا روز پنجشنبه نامزدها می توانند انصراف دهند.

قاسمی تصریح کرد: کاندیداهایی که برای اولین بار در انتخابات مجلس نامزد شده اند، باید حداقل مدرک تحصیلی‌شان کارشناسی ارشد باشد و این مدارک در زمان ثبت نام اسکن شده و در هیئت اجرایی به آنها رسیدگی می شود. بنابراین باید بر مبنای همین مدارک کاندیداها در پوسترهای تبلیغاتی خود عنوان مدرک تحصیلی خود را هک کنند. یکی از کاندیداهایی که زمان ثبت نام مدرک کارشناسی ارشد ارائه کرده است در پوستر تبلیغاتی خود از عنوان دکتر استفاده کرده که در این خصوص به این کاندیدا تذکرات لازم داده شده است و هیئت های اجرایی به این موضوع رسیدگی می کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان ادامه داد: برای افزایش مشارکت دانشجویان و مردم در انتخابات در حوزه های دانشجویی و دانشگاه‌ها کمیسیون دانشجویی را تشکیل دادیم که باید با تشکل های دانشجویی، نهادهای مربوط همکاری کنند تا بتوانند کرسیهای آزاد اندیشی را در محیط دانشگاه به راحتی برپا کنند. همچنین در حوزه های اجتماعی و کارگری تشکل ها خودشان امور انتخاباتی را دنبال می کنند و سازمان‌های مردم نهاد نیز برنامه هایی را برای ترغیب مردم و شرکت در انتخابات برگزار کرده اند، صدا و سیما نیز در این خصوص برنامه های خوبی داشته و استاندار نیز به فرمانداران شهرستانها تاکید کرده که مردم را برای مشارکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند.

وی گفت: مردم بین کاندیداها و نامزدهای موجود، می توانند انتخاب درست داشته باشند چرا که برای انتخاب دست افراد بسته نیست.

قاسمی خاطر نشان کرد: تعداد شعب روستایی ۶۵۱ شعبه، شهری ۲ هزار و ۱۸۵ شعبه و تعداد صندوق های ثابت ۲ هزار ۴۷۹ و سیار ۳۵۷ صندوق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار