نگاهی به ویژگی‌های شش محصول مختلف و مهیج بازار هاچ‌بک کراس‌های ایران در بخش میانی که در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارند.
کد خبر: ۸۲۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 19 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: خرید خودرو سخت، کم و با وسواس بیشتری همراه شده. دلیل آن هم سختی به دست آوردن پول و گرانی خودرو بیش از توان مصرف‌کنندگان است. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، دودوتا چهارتا برای انتخاب بین مدل‌های مختلف اهمیت می‌یابد و طبیعتاً قیمت کمتر و امکانات بیشتر در اولویت قرار می‌گیرد. بازندگان این بازی احتمالاً خودرو‌های باکیفیت‌تر و برندگان هم معمولاً خودرو‌های متوسط‌تر هستند که با بهای کمتر و شاید ظاهری بهتر برای افرادی که توان خریدشان در اثر تورم تضعیف شده، دلبری می‌کنند

همه خودرو‌های این جمع را نه در بازه زمانی خیلی دور، در همین سال ۹۶ می‌شد با بهای حدود ۵۰ میلیون تومان خرید ولی خب از آن زمان خیلی دور شده‌ایم و فعلاً سایپا کوییک در نسخه پلاس و اتوماتیک بهترین انتخاب ممکن از نظر میزان پرداخت به آپشن‌های دریافتی است. البته پنج خودرو با قیمت بالاتر هم داریم که همگی بزرگ‌تر و قوی‌ترند. کوییک اینجا باید با برلیانس کراس، ساندرو استپ‌وی، بایک X۲.۵، دانگ‌فنگ H۳۰ کراس و ام‌وی‌ام X۲۲ بجنگد و از حیثیت خود دفاع کند. بازی را تمام شده فرض نکنید. بررسی را بخوانید و بعد سراغ خرید بروید.

سایپا کوییک پلاس

با ۶ خودروی هاچ‌بک در بازه‌ی قیمتی ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون آشنا شوید

یک خودرو کاملاً ایرانی که مناسب‌ترین قیمت را با کارکردی معمول و شهری در سطح کیفی متوسطی ارائه می‌کند و از بدو ورود به بازار طرفداران زیادی پیدا کرده است. این خودرو ۱۱۰۰ کیلوگرمی که از موتوری ۸۷ اسبی و جعبه دنده اتوماتیک سود می‌برد، به استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی هفت اینچی، دوربین دید عقب، کروز کنترل، بلوتوث، صندلی برقی چند حالته برای راننده، فرمان برقی هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و سانروف مجهز است.

این خودرو با ۳.۹۸ طول کمی از ساندرو استپ‌وی و بسیار از چهار رقیب دیگرش عقب‌تر است. با توجه به اینکه این خودرو آزمایش‌های تصادف خود را در دو مرکز مختلف در اروپا و آسیا گذرانده، کوییک خودرویی مناسب برای شهر است که کم‌مصرف بوده و هزینه نگهداری پایینی را با ابعاد معمول و مناسب یک هاچ‌بک شهری به خریداران ارائه می‌کند. اگر دنبال گاز دادن و ویراژ در اتوبان‌ها نیستید، ۱۰۰ میلیون کمتر خرج کنید و همین کوییک اتومات را بخرید.


برلیانس کراس اتومات ۱.۶۵

با ۶ خودروی هاچ‌بک در بازه‌ی قیمتی ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون آشنا شوید

حجیم‌ترین موتور گروه با توان ۱۱۳ اسب بخار در قلب خود دارد و یکی از گران‌ترین خودرو‌های گروه هم هست. از جمله داشته‌های این خودرو در کابین می‌توان به تهویه مطبوع، قابلیت تنظیم صندلی راننده در هشت جهت به همراه تنظیم گودی کمر، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم رهیاب GPS، سیستم ورود و استارت بدون کلید و غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه تنظیم صدا اشاره کرد. این خودرو زیبا، اما مثل خیلی از چینی‌های دیگر، استهلاکش واقعاً بالاست، افت قیمتش تا حدی زیاد است و از همه مهم‌تر قطعاتش در بازار قیمتی بالاتر از میانگین خودرو‌های این رده قابل خرید است.


ام‌وی‌ام X۲۲ اتومات EX

با ۶ خودروی هاچ‌بک در بازه‌ی قیمتی ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون آشنا شوید

همان چری ۳۱۵ فالوین است که بازطراحی شده و امکانات بیشتری دریافت کرده. البته جدا از فرم کلی بدنه، فضای اتاق در مقایسه با رقبای هم‌رده در وضعیت بهتری قرار داشته و تجهیزات و مواد به کار رفته در این مدل چری بهتر از همیشه هستند؛ گرچه همچنان استفاده فراوان از پلاستیک خشک و مونتاژ متوسط قطعات کابین باعث شده ایکس ۲۲ تا رسیدن به حد ایده‌آل فاصله زیادی داشته باشد.

ایکس ۲۲ که اغواگرانه در تلاش است خود را بزرگ‌تر از واقعیتش نشان دهد، خودرویی است کوچک و کاربردی که با فضای صندوق ۴۲۰ لیتری، گنجایش پنج سرنشین بزرگسال را دارد. گرچه فضای پای سرنشینان عقب کم است و در مسافرت‌های طولانی به‌طور کامل راحتی سرنشینان را تأمین نمی‌کند.

این خودرو در حالت اقتصادی مصرفی کمتر از شش لیتر دارد تا با کمک باک ۵۰ لیتری خود بتواند تا حدود ۸۰۰ کیلومتر مسافت را بدون مراجعه به پمپ بنزین طی کند. این خودرو در ظاهر به لطف استفاده از بچه‌گلگیر‌های مشکی و پلاستیک، باربند‌های سقف و رینگ‌های اسپورت ظاهری خشن دارد، اما توان چندانی برای عبور از مناطق بیابانی و خارج از جاده نداشته و به دلیل ارتفاع پایین توصیه می‌شود وارد مسیر‌های پردست‌انداز نشود. این خودرو در نسخه فول بهایی نزدیک به استپ‌وی دارد ولی با توجه به افت قیمت شدید، خریدش ریسک بالایی دارد.


دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس

با ۶ خودروی هاچ‌بک در بازه‌ی قیمتی ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون آشنا شوید

تنها استیشن موفق عرضه شده به بازار کشور طی دو دهه اخیر، همین مولد مشترک چین و فرانسه است که با نام H۳۰ کراس آن را می‌شناسیم و به دلیل آپشن زیاد، نظر بسیاری از خریداران را به سمت خود جلب کرده است. این استیشن کوچک که پرفروش‌ترین خودرو این رده هم هست، با طولی معادل ۴.۳۵ متر، یک خودرو خانوادگی واقعی در این بخش به حساب می‌آید. دانگ فنگ H۳۰ کراس با داشتن فاصله بین دو محور بین ۳ تا ۸ سانتی‌متر هم فاصله محوری بیشتر نسبت به رقبا داشته تا در مجموع گنجایش اتاقش برتر از رقبا باشد.

البته گنجایش صندوق بار H۳۰ کراس از یکی از خودرو‌های قدیمی‌تر این کلاس یعنی لیفان X۵۰ کمتر است و با برلیانس سی ۳ کراس حدوداً یکسان بوده ولی با خواباندن ردیف دوم صندلی‌ها همچنان بهترین وضعیت ممکن را در این کلاس به خود اختصاص داد و نسبت به باقی رفقای گروه در وضعیت به‌مراتب بهتری قرار دارد. افت قیمتش معمول و هزینه نگهداری‌اش مناسب است. این خودرو گزینه افراد معقول و اقتصادی است.

رنو ساندرو استپ‌وی اتومات باور کنید جز کیفیت چیزی ندارد. نه بزرگ است، نه سریع است، نه زیبا است و نه آپشن‌های چندانی دارد ولی تا دل‌تان بخواهد آرام و رام و بی‌سروصدا و کم‌مصرف است و هزینه نگهداری‌اش پایین است. این خودرو اغلب انتخاب کسانی است که زیاد در شهر تردد می‌کنند و به پرستیژشان چندان توجهی نمی‌کنند!


بایک X۲۵ اتومات

با ۶ خودروی هاچ‌بک در بازه‌ی قیمتی ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون آشنا شوید

بایک X۲۵ مدل تغییر شکل یافته هاچ‌بک سابرینا است. خودرویی کوچک که با کمک مرسدس بنز ساخته شده و به دلیل تلفیق مدیریت چینی و آلمانی در یک پروژه، محصول مدرن و محافظه‌کاری از آب درآمده است. طراحی داخلی بدنه با اندکی تغییر یادآور نسل قبل هاچ‌بک مرسدس A کلاس است که پنج سال از عمرش می‌گذرد. در بدنه، اما با تغییر الگوی قدیمی، سعی شده فرمی خشن و اسپورت برای بایک X۲۵ ایجاد شود که قابل قبول، اما ناامیدکننده است. بایک X۲۵ مثل رقبایش در این گزارش به پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است ولی با حجم کمتر در حد ۱۴۹۹ سی‌سی قادر است ۱۱۳ اسب بخار تحویل راننده دهد.

یک جعبه‌دنده چهار سرعته خودکار هم این نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت سابرینا بهتر از پژو، اما در پس ساندرو قرار دارد و خب سطح امکاناتش بین دو خودرو به چند آپشن ساده محدود می‌شود. کلید‌های کنترلی روی فرمان، رهیاب، سنسور باران، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال و سانروف برقی برخی از مهم‌ترین امکانات این خودرو چینی هستند. این خودرو ناشناس‌ترین عضو گروه است که احتمالاً بعد از خرید، دردسر‌های نگهداری و تعمیرش زیاد خواهد بود، از این رو به‌رغم ویژگی‌های خوب، ما توصیه نمی‌کنیم سمت بایک X۲۵ بروید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار