دغدغه‌های روزمره امروزه به قدری زیاد شده که بسیاری از ما به راحتی از اصول اساسی زندگی مان غافل شده ایم. وقتی همه چیز درست پیش نمی‌رود، اغلب به این دلیل است که تمرکز خود را بر آنچه که واقعا مهم است، از دست داده ایم.
کد خبر: ۸۲۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 19 February 2020

۱۰ اصل اساسی زندگی برای تغییر ذهنیت و خوشبختی

به گزارش تابناک سمنان: بهترین چیز‌ها در زندگی به سادگی حاصل نمی‌شوند و موفقیت مستلزم رعایت برخی از اصول است. من معتقدم که سقراط در این مورد بهترین حرف را زده است، او می‌گوید: “زندگی نیازموده، ارزش زیستن ندارد. ”

این نظر سقراط در مورد تجارت نیز صدق می‌کند. هنگامی که اریک اشمیت مدیرعامل گوگل بود، گفت: “ما این شرکت را با سؤالات اداره می‌کنیم، نه جواب ها. ”

به گزارش آلامتو به نقل از success؛ زندگی و تجارت بر روی سؤالات می‌چرخد، نه جواب ها. باید به طور مرتب از خود بپرسید که آیا من در مسیر صحیح قرار دارم یا نه؟ بسیاری از حقایق اساسی زندگی نیاز به تکرار دارند. ما به یادآوری‌ای که به ما کمک کند روی این حقایق متمرکز شویم، نیاز داریم. این حقایق را دم دست نگه دارید، آن‌ها مطمئناً به شما کمک زیادی خواهند کرد.

موفقیت بزرگ اغلب با شکست همراه است
زمانی که یاد بگیرید شکست‌ها را بپذیرید و در آغوش بگیرید، موفقیت حقیقی را تجربه خواهید کرد، در غیر این صورت موفق نخواهید شد. اشتباهات شما راه را برای شما هموار می‌کند تا وقتی که در مسیر اشتباهی هستید، موفق شوید. بزرگ‌ترین موفقیت‌ها معمولا زمانی رخ می‌دهد که احساس می‌کنید ناامیدترین فرد روی زمین هستید. این ناامیدی است که شما را مجبور می‌کند که متفاوت فکر کنید، به بیرون از کادر نگاه کنید و راه حلی که پیش از این از دست داده بودید را ببینید. موفقیت مستلزم صبر و شکیبایی زیاد است و این توانایی را می‌طلبد که حتی در هنگام سخت‌ترین رنج‌ها نیز به آنچه اعتقاد دارید پایبند بمانید.

گرفتار بودن و شلوغ بودن با بازدهی برابر نیست
به همه اطرافیان خود نگاه کنید. همه آن‌ها بسیار شلوغ به نظر می‌رسند، اما واقعا از این افراد چه تعدادشان بازدهی بالایی دارند و واقعا در سطح بالایی موفق هستند؟ موفقیت حاصل حرکت و فعالیت نیست. موفقیت بیشتر به تمرکز بستگی دارد، تمرکز بر روی اینکه تا چه حد سازنده و موثر هستید و به چه تعداد از هدف هایتان دست یافته اید. با تمرکز پیش بروید و کارهایتان را با اولویت انجام دهید و مطمئن شوید که تلاش‌های شما به کار‌هایی که می‌توانند نتیجه بگیرند اختصاص داده شده است.

شما فقط به اندازه کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستید، خوب هستید
شما باید تلاش کنید تا خود را با افرادی که به شما انگیزه کار و بازدهی بیشتر می‌دهند و باعث می‌شوند شما بهتر باشید، احاطه کنید. آیا به این فکر کرده اید که در صورتی که با افرادی که مداوم به فکر پایین کشیدن شما هستند در ارتباط باشید، چه نتیجه‌ای دارد؟ در انتخاب افرادی که با آن‌ها ارتباط دارید دقت کنید.

شما زندگی‌ای که خودتان ایجاد کرده اید، را تجربه خواهید کرد
شما قربانی شرایط نیستید. هیچ کس نمی‌تواند شما را وادار به تصمیم گیری و اقداماتی کند که برخلاف ارزش‌ها و آرزو‌های شما باشد. شرایطی که امروز در آن زندگی می‌کنید را خودتان ایجاد کرده اید. به همین ترتیب، آینده شما نیز کاملاً به شما بستگی دارد. اگر احساس می‌کنید که گیر افتاده‌اید، احتمالا به این دلیل است که از خطرات لازم برای رسیدن به اهداف خود و زندگی کردن در رویا‌های خود می‌ترسید. هنگامی که وقت عمل فرا می‌رسد، به یاد داشته باشید که همیشه بهتر است در پایین نردبانی که می‌خواهید از آن بالا بروید قرار بگیرید تا در بالای آنچه که نمی‌خواهید.

ترس منبع شماره ۱ پشیمانی است.
از خطر کردن نترسید. من اغلب می‌شنوم که مردم می‌گویند “بدترین اتفاقی که برای شما می‌افتد چیست؟ آیا این شما را خواهد کشت؟ “با این حال، مرگ بدترین اتفاقی نیست که برای شما می‌افتد. بدترین اتفاقی که می‌تواند برای شما رخ دهد این است که به خودتان اجازه دهید در حالی که هنوز زنده هستید، بمیرید.

برای بخشیدن منتظر عذرخواهی دیگران نمانید
هنگامی که از کینه‌ها رها شوید، زندگی بسیار راحت‌تر می‌شود. کینه‌ها به رویداد‌های منفی گذشته اجازه می‌دهند که شادی امروز شما را هم خراب کنند. نفرت و خشم، انگل‌های عاطفی هستند که شادی شما را در زندگی از بین می‌برند. احساسات منفی که همراه با کینه به وجود می‌آیند، یک واکنش استرس در بدن شما ایجاد می‌کنند و نگه داشتن استرس می‌تواند عواقب مخربی برای سلامتی به همراه داشته باشد. محققان دانشگاه اموری معتقدند که استرس می‌تواند به فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی نیز منجر شود. وقتی کسی را ببخشید، دیگر مدام در حال محکوم کردن اشتباهات او نیستید.

در لحظه زندگی کنید
تا زمانی که یاد نگیرید در لحظه زندگی کنید، نمی‌توانید به پتانسیل کامل خود دست پیدا کنید. هیچ احساس گناهی نمی‌تواند گذشته را تغییر دهد و به همین ترتیب هیچ نگرانی در مورد آینده نمی‌تواند آینده شما را تغییر دهد. اگر به طور مداوم در گذشته و یا آینده سیر می‌کنید نمی‌توانید قادر به درک همین لحظه باشید و بدین ترتیب نمی‌توانید طعم خوشبختی را بچشید.

برای اینکه بتوانید در لحظه زندگی کنید، باید دو کار انجام دهید:

گذشته خود را بپذیرید. اگر گذشته را نپذیرید و با آن در صلح نباشید، فکر گذشته هرگز شما را رها نخواهد کرد و در نهایت آینده تان را نیز خراب خواهید کرد.
عدم قطعیت آینده را قبول کنید. نگرانی از الان برای آینده سودی ندارد. همانطور که مارک تواین می‌گوید: ” نگرانی مانند پرداخت بدهی است در حالی که واقعا بدهی‌ای ندارید. ”

ارزش شخصی شما باید از درون تان بیاید
وقتی احساس رضایت از خودتان از مقایسه خود با دیگران نشات می‌گیرد، دیگر استاد سرنوشت خود نیستید. وقتی نسبت به کاری که انجام داده اید احساس خوبی دارید، اجازه ندهید که نظرات یا دستاورد‌های هر کسی این احساس را از شما دور کند.

اگرچه غیرفعال کردن واکنش هایتان نسبت به آنچه دیگران درباره شما فکر می‌کنند غیرممکن است، اما واقعا لازم نیست خود را با دیگران مقایسه کنید و قبل از انجام هر کاری به نظر دیگران در مورد خودتان فکر کنید. به این ترتیب، مهم نیست که افراد دیگر در مورد شما چه فکری می‌کنند، ارزش شخصی شما از درون خودتان می‌آید. صرف نظر از آنچه مردم در هر لحظه خاص در مورد شما فکر می‌کنند، یک چیز مسلم است: شما هیچ وقت به اندازه‌ای که آن‌ها می‌گویند خوب یا بد نیستید.

زندگی کوتاه است
هیچ تضمینی وجود ندارد که فردایی زنده باشیم. با این حال وقتی کسی به طور غیر منتظره‌ای می‌میرد، باعث می‌شود که ما با خودمان فکر کنیم: وقتی زندگی انقدر کوتاه است که از فردایمان خبر نداریم، واقعا چه چیزی در این دنیا مهم است؟

به یاد داشته باشید که همین که هر روز صبح بیدار می‌شوید، یک موهبت الهی است و تا جایی که ممکن است باید از نعمت‌هایی که به شما داده شده نهایت استفاده را ببرید. از این گذشته، یک روز عالی با یک ذهنیت عالی شروع می‌شود. پس قدر این نعمت را بدانید و بهترین بهره را از آن ببرید.

تغییر اجتناب ناپذیر است، آن را بپذیرید
فقط زمانی قادر خواهید بود از تغییرات چیز‌های خوبی بیاموزید که آن را بپذیرید. اگر بخواهید فرصت‌هایی که حاصل تغییر است را به رسمیت بشناسید و در آن سرمایه گذاری کنید، باید یک ذهن باز و خلاق داشته باشید. زمانی که تغییرات را نادیده بگیرید و از آن به عنوان یک فرصت استفاده نکنید، قطعا با شکست مواجه خواهید شد.

زندگی برای هیچ کس متوقف نمی‌شود. زمانی که همه چیز خوب پیش می‌رود، از آن‌ها قدردانی کرده و از آن‌ها لذت ببرید، چون آن‌ها موظف به تغییر هستند. اگر همیشه برای خوشحال بودن به دنبال چیز‌های بیشتر و بهتر بگردید، هرگز نمی‌توانید پیش از تغییر شرایط به اندازه کافی از لحظات عالی زندگی تان لذت ببرید.

و، اما سخن پایانی…
درست است که متمرکز ماندن و پرسیدن سوالات دشوار می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما به یاد داشته باشید که موفقیت حاصل تلاش سخت است و با راحتی به موفقیت‌های بزرگ نخواهید رسید.

منبع: مجله آلامتو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار