مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: ۱۲ هزار مخاطب در شانزدهمین جشنواره موسیقی فجر این استان حضور یافتند.
کد خبر: ۸۲۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ 19 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:صابر سهرابی گفت: شانزدهمین جشنواره موسیقی فجر فارس که از بیست و چهارم بهمن‌ماه آغاز شده و تا امروز (سی‌ام بهمن) ادامه دارد، با حضور چهار گروه و پنج خواننده در سالن‌های تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تالار احسان و مخابرات برگزار شده است.

وی افزود: این جشنواره بخشی از تلاش‌های هنرمندان موسیقی کشور است و فرصت مغتنمی برای بیان احساسات و عواطف لطیف انسانی، بیان اوج‌ها و فرودها و دعوت از سایر ملل است تا با ابزار هنر و موسیقی به زبان مشترک برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: با توجه به فرهنگ و پیشینه موسیقایی استان این مهم سرآغازی برای اجرای قطعات جدید گروه‌های مختلف حتی در حوزه بین‌الملل است.

سهرابی با اشاره به کیفیت اجراهای بین‌المللی در این جشنواره اظهار داشت: در این راستا از هنرمندان موسیقی گروه بین‌المللی اتریش دعوت شد تا در شیراز به اجرای برنامه بپردازند، افزون بر این در حوزه موسیقی محلی نیز گروه قشقایی و گروه سه تارنوازان به ارایه آثار خود پرداختند.

وی همچنین به حضور ارکستر ملی به خوانندگی سالار عقیلی با اجرای قطعه وطن، علی یاسینی، پازل، هوروش، آرون افشار و امیر عباس گلاب در دیگر سبک‌های موسیقایی در جشنواره شانزدهم فجر اشاره کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین اعمال سیاست‌های تشویقی را در عرصه موسیقی ضروری دانست و گفت: با مرور آثار ارایه شده در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ظرف چهار دهه، شاخص‌ترین آثار متعلق به هنرمندانی است که به معنای واقعی به این اصول پایبند بوده‌اند، با این اوصاف می‌توانیم شاهد تولید یک اثر شاخص انقلابی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله موسیقی باشیم و بکوشیم که فرهنگ موسیقایی ما برآیندی از انقلاب اسلامی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار