استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سایه توجه ویژه مسئولان مبارزه با مواد مخدر استان، آذربایجان شرقی به الگویی در زمینه مبارزه با مصرف مواد مخدر تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۲۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 26 February 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مبارزه با شیوع مصرف مواد مخدر در استان را از جمله سیاست های اصلی مدیریت ارشد استان دانست و با قدردانی از زحمات استانداران پیشین در این زمینه عنوان کرد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی علی رغم موقعیت بسیار حساس و استراتژیکی خود، امن ترین و پاک ترین استان در زمینه اعتیاد و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دیگر است.


وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی به استانی الگو برای سایر استان های کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر است که باید این اقدامات ارزنده با همکاری تمامی دستگاه های مسئول تداوم یابد.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مراقبت شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و سایر بیماری های تنفسی و فصلی تاکید کرد و افزود: خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده و باید اقدامات نظارتی، احتیاطی و بهداشتی لازم برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به این بیماری خطرناک، مورد توجه مسئولان امر باشد.

وی خواستار کنترل تمامی مبادی ورودی و خروجی استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مسئول شد.

وی همچنین به اهمیت مشارکت عمومی مردم در تمامی بخش های مورد نیاز شد و گفت: متاسفانه حس مسئولیت پذیری در جامعه کمرنگ شده و به عنوان مثال، کمتر کسی برای پارو کردن محوطه خانه خود اقدام می کند که دستگاه های فرهنگی باید تلاش بیشتری برای تقویت روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت همگانی مردم داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی، مسئولیت پذیری را از جمله شاخصه های شهروند بودن برشمرد و گفت: شهرنشینی و شهروندی دو مقوله جدا از هم هستند که باید تفاوت این دو مورد و حقوق و تکالیف شهروندی نیز برای اقشار مختلف مردم تبیین شود.

رضا استادرحیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این شورا در یازده ماهه نخست سال جاری گفت: کمپ بانوان مرکز ماده 16 تبریز در صورت حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اردیبهشت ماه سال آتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سردار محمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی و کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر استان ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار