بیمارستان صحرایی به منظور بستری کردن افراد مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا در استان قزوین برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶ 29 February 2020

بیمارستان صحرایی در قزوین برپا می‌شود

به گزارش تابناک قزوین،مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: بیمارستان صحرایی به منظور بستری کردن افراد مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا برپا می‌شود، اما هنوز مکان آن مشخص نشده است.
مهدیخانی افزود: توقفگاه امام علی (ع) در جاده نجم آباد، محوطه نمایشگاه بین المللی و محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی برای برپایی بیمارستان صحرایی پیشنهاد شده است که امشب برای اینکه در کدام از این مکان‌ها برپا شود تصمیم گیری خواهد شد.
وی گفت :  مدت برپایی این بیمارستان ۷ تا ۸ ساعت طول خواهد کشد.
مدیرکل مدیریت بحران استان افزود :  این بیمارستان صحرایی ۴۵ تختخوابی است و همه امکانات یک بیمارستان مجهز در آن وجود دارد.
وی گفت :  نیرو‌های این بیمارستان از دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بیمارستان ارتش و بهداری سپاه تامین خواهد شد.
مهدیخانی افزود: علاوه بر بیمارستان صحرایی هم اکنون بخشی از بیمارستان بوعلی قزوین، بخشی از بیمارستان امام علی (ع) بویین زهرا و بخشی از بیمارستان رحیمیان الوند برای بستری کردن بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.
وی گفت: مدیریت بحران دارای ۵ سالن ورزشی در قزوین، چوبیندر، اقبالیه، مهرگان و تاکستان است که در صورت شرایط اضطراری از این سالن‌ها و سالن‌های بخش خصوصی استفاده می‌شود.
مهدیخانی افزود : وضعیت قزوین نسبت به سایر استان نگران کننده نیست اما اضطراب ناشی از این ویروس باعث نگرانی مردم استان شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: ۸۰ درصد بیماران مبتلا درمان می‌شوند و کسانی که هم جان خود را از دست می‌دهند برای آن است که از پیش دچار بیماری دیگری هستند.
مهدیخانی افزود: هم اکنون سالن‌های ورزشی و دانشگاه تا پایان هفته آینده تعطیل اعلام شده است و برای تعطیلی مدارس هم بعداز ظهر تصمیم گیری می‌شود.
وی  از مردم خواست در این تعطیلی‌ها از سفر کردن به ویژه از سفر به استان‌های شمالی خودداری کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: بهترین راه پیشگری رعایت بهداشت فردی است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت آزمایش کرونای 2  نفر در قزوین مثبت اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار