مدیر فرودگاه ایلام:
مدیر فرودگاه ایلام گفت: پروژه ترمینال جدید فرودگاه ایلام با پیشرفت 50 درصدی در حال ساخت بوده و احتمال می‌رود سال آینده افتتاح شود.
کد خبر: ۸۲۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 04 March 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد جواد یگانه مدیر فرودگاه ایلام، گفت: پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با پیشرفت 50 درصدی ساخت با زیربنای ۶٠٠٠ هزار متر مربع با اعتبار ۲۳٠ میلیارد ریال در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود این پروژه نیمه دوم سال آینده افتتاح شود. 

وی افزود: هم اکنون ماهانه  60 تا 70 پرواز به مقصد تهران و مشهد از این فرودگاه انجام می‌شود  که توسط شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان، ایران ایر و زاگرس انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام اضافه کرد: هر هفته تعداد زیادی از شیعیان عراق درقالب کاروان و یا بصورت انفرادی با 10 سورتی پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و آسمان از فرودگاه ایلام به مشهد مقدس و برعکس جابجا می‌شوند.

وی ادامه داد: مهمترین اقدامات این فرودگاه در سال جاری، برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی زاگرس در مسیر مشهد- ایلام و برقراری پروازهای ایلام به نجف در ایام اربعین توسط هواپیمایی ایران ایر است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال جاری، حدود 10 هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی استان توسط فرودگاه تملک شده که به ساخت سایت دستگاه ناوبری NDB اختصاص یافت. سیستم NDB نصب شده در فرودگاه بدلیل محدودیت پخش از فرودگاه به ارتفاعات مشرف بر فرودگاه انتقال خواهد یافت.

وی بیان داشت: با اختصاص دو دستگاه خودرو کفساز پیشرفته و پیشرو جدید از ستاد شرکت که با همکاری اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی شرکت با هزینه‌ای بالغ بر 50میلیارد ریال اشاره کرد. در سال 98 یک دستگاه XRAY جدید و پیشرفته جهت اسکن بار همراه مسافر از اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت به این فرودگاه اختصاص یافت.

یگانه یادآور شد: در راستای بالا بردن کیفیت ارسال و دریافت پیام بین برج مراقبت و پروازهای ورودی به فرودگاه یک دستگاه فرستنده گیرنده در ارتفاعات کوه مانشت در 10کیلومتری فرودگاه در ارتفاعات مانشت ایلام توسط اداره کل ارتباطات و ناوبری شرکت نصب و راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: سال آینده طبق پیش بینی و برنامه زمانبندی شده حدود 10 کیلومتر جاده حفاظتی فرودگاه به دوربین مداربسته مجهز می‌شود.

مدیر فرودگاه ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال 98 تا پایان بهمن دو هزار و ۵۵۴ پرواز  با جابجایی 198هزار مسافر و 130 تن بار انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5درصد افزایش داشته است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار