مدتی است که یک ویروس تقریبا خطرناک به نام کرونا از مبدا چین در جهان شیوع پیدا کرده و کشور‌های متعددی را درگیر کرده است.
کد خبر: ۸۲۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 04 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: مدتی است که یک ویروس تقریبا خطرناک به نام کرونا از مبدا چین در جهان شیوع پیدا کرده و هم اکنون نیز کشور‌های متعددی را درگیر کرده است. از چین گرفته تا نیوزیلند و حتی آمریکا و کشور‌های اروپایی مانند فرانسه و آلمان.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

ویروس کرونا تاکنون در همه کشور‌های جهان تعدادی زیادی را مبتلا کرده و تعدادی دیگر را نیز به کام مرگ کشانده است. این ویروس در ایران نیز تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر را مبتلا کرده و در حدود ۷۰ نفر را کشته است.  

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

تا امروز در جهان برای مقابله با این ویروس اقدامات زیادی انجام شده که کشورمان نیز در این خصوص مستثنی نبوده و نیروهای مسلح در کنار بخش بهداشت و درمان برای کمک به مردم وارد میدان شدند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ پایِ کار همیشگیِ حمایت از مردم 

ارتش جمهوری اسلامی ایران هم که در همه موانع و مواقع که مردم به کمک های آنها نیاز دارند در صحنه حضور داشته است؛ در این زمینه نیز بیکار ننشسته و با تمام امکانات خود وارد میدان شده و ظرفیت‌های مورد نیاز که مد نظر وزارت بهداشت بوده است را پای کار آورده است.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

در همین راستا هم امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش از تشکیل یک قرارگاه زیستی در ارتش برای مقابله با کرونا خبر داد. 

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

این قرارگاه که به صورت مرکزی فعالیت می کند قرار است تا با هماهنگ کردن اداره‌های بهداشت و درمان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی فعالیت های مقابله ای با ویروس کرونا را در مجموعه ارتش ساماندهی کند.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

یکی از مهم‌ترین وظایف این قرارگاه علاوه بر غربالگری، انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی کردن اماکن، آسایشگاها، تست و ارزیابی تمامی نفرات در هنگام ورود و خروج و همچنین برگزاری کلاس‌های آگاه سازی است.

بیمارستان‌های ارتش در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

ارتش جمهوری اسلامی که در زمینه بهداشت و درمان ید طولایی دارد، با تجهیز و آماده سازی بیمارستان‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم این مبارزه قرار دارد. در این زمینه هم بیمارستان های ارتش وارد عمل شدند.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

بیمارستان‌های هاجر و خانواده نیروی زمینی، بیمارستان بعثت نیروی هوایی و بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش چند مرکز از مراکز متعدد ارتش برای مقابله با این ویروس هستند. در حوزه نظام وظیفه هم امیر سرتیپ شیخ گفته که پادگان ها ایزوله هستند و خانواده ها نگران فرزندان خود نباشند.

دانشگاه علوم پزشکی ارتش 

مرکز تخصصی تشخیص ویروس کرونا تحت عنوان «آزمایشگاه اقدام کلی تشخیص ویروس کرونا» توسط دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده و از روز ۱۰ اسفند سال جاری در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران است.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

نیروی زمینی ارتش 

نیروی زمینی ارتش یکی از نیرو‌هایی است که اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرارداده است.  

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات این نیرو در مقابله با ویروس کرونا گفته است که در سطح نیرو‌های مسلح و ارتش قرارگاهی برای مقابله با ویروس کرونا به وجود آمده که تمام فعالیت نیرو‌ها را هماهنگ می‌کند. البته ما در تمام استان‌ها خدمت‌رسانی به مردم و مبارزه با ویروس کرونا را در گستره وسیعی آغاز کردیم و به راه خود ادامه خواهیم داد و به ملت قول می‌دهیم در چند روز آینده نسبت به این ویروس حالت آفندی و تهاجمی پیدا کنیم تا آن را ریشه‌کن کنیم.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین به این مورد نیز اشاره کرده که این نیرو علاوه بر طراحی و ساخت تجهیزات مقابله با انواع امراض همچون دستگاه تبدیل مواد ضدعفونی کننده؛ به سامانه‌هایی نظیر اتاق ایزوله و دستگاه‌های پاشیدن مواد ضد عفونی کننده به سطح شهر و انواع اجسام و اشیاء مجهز شده و نیروی زمینی ارتش در راستای مقابله با ویروس کرونا از آن‌ها نیز استفاده می‌کند.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

البته نیروی زمینی ارتش در اقدامی دیگر نیز خط تولید لباس های نظامی را به خط تولید ماسک و گان حفاظتی تبدیل و امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش هم از این پروژه بازدید کرد.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

همچنین نیروی زمینی ارتش کارگاه‌های مختلفی با ظرفیت ۱۰ هزار ماسک و لباس حفاظتی را در استان‌های کرمانشاه، ایلام، تهران، گلستان و خوزستان ایجاد کرده تا پاسخگوی یگان‌های نیروی زمینی ارتش، بیمارستان‌ها باشد؛ با ایجاد چنین کارگاه هایی این امکان وجود دارد تا این محصولات به مکان های عمومی نیز ارسال شود. در حال حاضر این توانمندی در نیروی زمینی ارتش وجود دارد تا سقف روزانه ۵۰ هزار ماسک و لباس را تولید و در اختیار قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا قرار دهد.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

پادگان ابوذر سرپل ذهاب نیروی زمینی ارتش هم با تولید روزانه یک هزار ماسک در عرصه خدمات به مردم و ارتش نقش مهمی ایفا می‌کند.

قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا تاکنون محیط های عمومی در برخی شهرها مانند کرمانشاه را ضد عفونی کرده است؛ همچنین بارگاه مطهر و منور حضرت امام رضا (ع) را نیز ضدعفونی کرد. 

نیروی هوایی ارتش 

نیروی هوایی ارتش در زمینه مقابله با ویروس کرونا هم اقدامات خوبی را انجام داده است. بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش یکی از مراکز درمانی مرجع مبارزه با ویروس کروناست که با درمان برخی از بیماران کرونایی به بهبود آنها کمک کرده است. خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نیز با مراجعه به این بیمارستان از روند درمان و بهبودی این بیماران بازدید کرد.

<video src="https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/12/14/11489363_251.mp4" width="100%" height="100%" controls>

از سوی دیگر خط تولید مواد ضد عفونی کننده فردی، سطوح و اماکن عمومی در پایگاه شهید یاسینی بوشهر نیز توسط پرسنل اداره بهداشت و درمان نهاجا در این پایگاه راه اندازی شده است. 

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی ارتش هم با آموزش‌های لازم به تیم‌های بهداشتی خود سعی دارد تا علاوه بر نظارت، از بروز و شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

پس از اینکه این ویروس وارد کشور شد، نداجا همراه با ستاد ارتش اقدام به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با حضور فرماندهان و معاونت‌های این نیرو کرد و در این قرارگاه تصمیمات خوبی اتخاذ و عملیاتی شد.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

نیروی پدافند هوایی ارتش 

نیروی پدافند هوایی از لحظات اولیه اعلام خطر شیوع این ویروس اقدامات پیشگیرانه خود را در سطح وسیعی شروع کرده و تا ریشه‌کنی کامل این ویروس اقدامات خود را تداوم می‌بخشد.

ارتش، کرونا و رینگ مبارزه‌ای به نام ایران

مجموعه اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی پدافند هوایی با اتخاذ تدابیری همچون چک دمای بدن کارکنان در بدو ورود، ضدعفونی‌کردن اماکن اداری، زیستی و سرویس‌های حمل و نقل کارکنان و نظارت بر تهیه مواد غذایی تاکنون از ورود و انتشار این بیماری جلوگیری کرده است.

کلام آخر 

ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل همچون حضور در صحنه های نبرد در صحنه مبارزه با ویروس کرونا هم حضوری فعال دارد و تا ریشه کنی این بیماری کار خود را ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار