معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از مصوبه ستاد بحران مبارزه با ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: ساعت کار کارگران صنایع و بخش خصوصی در گیلان کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۲۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 04 March 2020

 

ساعت کار کارگران صنایع و بخش خصوصی گیلان کاهش می‌یابد

آرش فرزام صفت مصوبه ستاد بحران مبارزه با ویروس کرونا استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: بر اساس این مصوبه و مذاکرات انجام شده کارخانجات استان باید همانند ادارات و شرکت‌های دولتی، نسبت به کاهش ساعات کار، نوبت‌بندی و ایجاد شیفت‌های کاری با یک سوم نیروهای خود اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه در همان روزهای آغازین بحث گسترش ویروس کرونا در مورد کاهش ساعات کاری ادارات دولتی تصمیم‌گیری شد عنوان کرد: اجرای نوبت‌بندی و مرخصی تا یک سوم نیروها از جمله اقداماتی است که استانداری گیلان در راستای پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا انجام داد.

فرزام‌صفت مستقل بودن سیستم کاری بخش‌های خصوصی و کارخانجات را از دلایل عمده عدم تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها جهت کاهش ساعات کار کارگران اعلام کرد و افزود: با توجه به حساسیت‌های موجود ستاد مدیریت بحران استان گیلان دیروز در همین زمینه تصمیم‌گیری و تغییر ساعت کار کارگران صنایع و بخش خصوصی را مصوب کرد.

 

وی اهمیت سلامت کارگران و شاغلان در بخش کارخانجات و صنایع را به عنوان یک اولویت مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اجرای سیستم نوبت‌بندی و شیفت‌بندی کردن از جمله مسائلی است که خواسته شده در راستای مبارزه با انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت کارگران کارخانجات نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان رعایت مسائل بهداشتی و تکلیف همه کارخانجات در این مورد را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه الکل و مواد ضدعفونی کننده باید در اختیار کارگران قرار داده شود افزود: از صاحبان صنایع خواسته شده در این شرایط کنونی به کارگرانی که سابقه بیماری زمینه‌ای دارند مرخصی داده شود.

فرزام‌صفت دادن مرخصی به کارگران بالای 50 سال سن در کارخانجات و صنایع استان گیلان را از دیگر مفاد مصوبه اخیر ستاد مدیریت بحران استان ذکر کرد و اظهار داشت: البته در کنار تمام این اقدامات و لزوم حفظ سلامت کارگران، باید شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که از قطع شدن چرخ تولید و صنعت استان جلوگیری به عمل آورده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار