جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، کاهش ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی این استان برای هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۸۲۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ 05 March 2020

تابناکئ فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسمپور،  افزود: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان در هفته آینده نیز همانند هفته جاری، هشت صبح الی ۱۳ خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این استان گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون اقدامات خوبی با همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی، مردم و دانشگاه‌های علوم پزشکی در عرصه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، شناسایی و درمان بیماران، پیشگیری از شیوع بیماری و رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم و کارکنان صورت گرفته است.
قاسمپور بیان داشت: همه مسوولان استان به سهم خود در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نقش دارند اما خط مقدم مقابله با این بیماری، پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان هستند که از آنان قدردانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه روند تهیه و توزیع اقلام بهداشتی با تغییر خط تولید چند واحد صنعتی در استان روند بهتری به خود گرفته است.
او با اشاره به کشفیات اقلام بهداشتی احتکار شده در استان فارس، بیان کرد: این اقلام مکشوفه در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته و روند برخورد با محتکران و گران فروشان در استان تشدید شده است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: هر چند هنوز مشکلاتی در استان فارس در زمینه تامین اقلام بهداشتی وجود دارد اما مردم بدانند دستگاه‌های اجرایی این استان تمام توان و تلاش خود را برای حل این مشکلات به کار گرفته اند.

نماز جمعه در نقاط مثبت ویروس کرونا برگزار نمی‌شود

قاسمپور همچنین در مورد تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برای برگزاری نماز جمعه، اظهار داشت: بر اساس تصمیم این ستاد، نماز جمعه فردا (شانزدهم اسفند ۹۸) در مراکز استان‌ها برگزار نخواهد شد، در استان فارس نیز در نقاطی که موارد مثبت بیماری کرونا را داشته اند، این نماز اقامه نخواهد شد.
وی ادامه داد: در مورد سایر نقاط استان فارس نیز توصیه ما این است که نماز جمعه در شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار نشود.

مسافران نوروزی به فارس سفر نکنند

معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و استان فارس، بیان داشت: اگرچه مردم استان فارس و شیراز همواره میهمان نواز بوده و هستند اما بنا به توصیه مسوولان بهداشتی استان به مسافران نوروزی توصیه می‌کنیم به استان فارس سفر نکنند.
قاسمپور افزود: براساس تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از پذیرش مسافر در کمپ‌ها، مدارس و سایر مراکز اقامتی معذور هستیم و این اماکن در اختیار مسافران قرار نمی‌گیرد.

لازمه تعطیلی شنبه، تصمیم گیری در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

وی همچنین در مورد احتمال تعطیلی روز شنبه (هفدهم اسفند ۹۸) گفت: در این زمینه تابع ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم و هر تصمیمی در این ستاد اخذ شود، اجرایی خواهد شد.

 

تشدید نظارت‌ها بر نانوایی‌ها، میدان‌های میوه و تره بار و فروشگاه‌ها

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین بیان کرد: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، فعالیت کمیته‌های این ستاد، با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت و با تمام توان برای ممانعت از شیوع بیماری کرونا تلاش خواهیم کرد.
قاسمپور ادامه داد: با هدف رعایت هر چه بیشتر اصول بهداشتی، بر روند پخت و فروش نان، میدان‌های میوه و تره بار و فروشگاه‌های این استان بازرسی‌ها و نظارت‌ها بیشتر می‌شود.

 

تداوم استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد

وی همچنین با تقدیر از فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد استان در کمک به مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: همچنان در حوزه‌های مختلف تولید، توزیع و ضدعفونی اماکن عمومی از ظرفیت این تشکل‌ها بهره می گیریم و همکاری و هم‌افزایی با آنان ادامه دارد.

لغو همایش‌ها و تجمع‌های غیرضرور

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در ادامه به تاکید ستاد مدیریت بیماری کرونا مبنی بر لزوم لغو تمام همایش‌ها و تجمع‌ها اشاره و بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی باید از برگزاری همایش‌ها و تجمع‌های غیرضرور خودداری کنند.
قاسمپور افزود: از تمام ظرفیت نیروی انسانی و امکانات دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان داشت: دستورالعمل‌های پیشگیری و مراقبتی به بخش‌های مختلف از جمله مراکز گردشگری ابلاغ شده و تمام بخش‌ها ملزم به رعایت این دستورالعمل هستند.
قاسمپور ادامه داد: وسایل حمل و نقل عمومی اعم از پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، قطار شهری و راه آهن با نظارت کارشناسان بهداشتی به طور مستمر ضدعفونی می‌شوند لذا مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند.
به گفته وی، همچنین بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ایستگاه‌های سلامت به منظور شناسایی بیماران با کمک و حضور دستگاه‌های متولی در نقاط مختلف استان برپا می‌شوند.

پیشنهاد حمایتی از فعالان اقتصادی

معاون استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت: تدابیر لازم برای تعویق اقساط بانکی صورت گرفته و پیشنهادهایی در رابطه با حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی از فعالان اقتصادی ارایه شده که در حال پیگیری است.
قاسمپور اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان ملزم شده‌اند تدابیری برای ارایه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی بیندیشند تا مردم حضور فیزیکی کمتری در دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.
وی ادامه داد: در روستاهای استان نیز دهیاران به عنوان مسوول قرارگاه زیستی روستا با هدف تامین سلامت و افزایش مشارکت عمومی، منصوب شده‌اند.
معاون استاندار فارس بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید نظارت لازم را داشته باشند تا دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت کارمندان و مراجعه‌کنندگان به خوبی اجرایی شود.
قاسمپور افزود: نظارت لازم نیز بر کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید اقلام بهداشتی وجود دارد.

 

عملکرد دستگاه‌های اجرایی زیر ذره بین استاندار

معاون استاندار فارس گفت: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه روزه با حضور نمایندگان اعضای ستاد در محل استانداری تشکیل می‌شود و مسایل و کمبودها را به طور مستمر رصد می‌کند و برای حل آنها تصمیم‌گیری می‌شود.
وی بیان داشت: استاندار فارس، هدایت ستاد مدیریت بیماری کرونا را بر عهده دارد و پیوسته مسایل مرتبط با این موضوع و تصمیمات ستاد را رصد می‌کند.
قاسمپور افزود: اهتمام دستگاه‌های اجرایی استان و دولت این است که مشکلات مردم در ارتباط با بیماری کرونا هرچه زودتر حل و این بیماری ریشه کن شود.
او همچنین بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال آن هستند تا از هر فرصتی استفاده کنند و در ارتباط با بیماری کرونا نیز بیکار ننشسته‌اند و در پی برهم زدن امنیت و آرامش جامعه هستند به همین سبب از مردم انتظار داریم مراقب اقدامات دشمن باشند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار