در ارتباط ويدو كنفرانسي استاندار اصفهان با وزير ارتباطات؛
تابناک: مراسم افتتاح پروژه هاب ماهواره اي ايران" هما" در اصفهان به صورت ويدئو كنفرانس و با حضور وزير ارتباطات و فناوري و استاندار خراسان رضوي برگزار شد
کد خبر: ۸۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 25 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا رسول زرگرپور در مراسم افتتاح پروژه هاب ماهواره اي ايران" هما" كه به صورت ويدئو كنفرانس و با حضور وزير ارتباطات و فناوري و استاندار خراسان رضوي برگزار شد، گفت: محور توسعه ي استا ن اصفهان در سند آمايش سرزمين ، علم و فناوري ،گردشگري و فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است كه در اين رويكرد حوزه فناوري اطلاعات اصلي ترين جايگاه را به خود اختصاص داده است و در استان اصفهان از اهميت ويژه اي برخوردار است.

استاندار اصفهان تصريح كرد: در اين راستا اصفهان اولين استاني است كه مصوبه ي كريدور علم و فناوري را از شوراي عتف دريافت كرده است.

زرگرپور با بيان اينكه اصفهان يك استان كويري ، كوهستاني و حادثه خيز است، عنوان نمود: به رغم كسب رتبه برتر در زمينه مخابرات و ارتباطات و زير ساخت در طول چند سال گذشته اصفهان در برقراري ارتباط با نقاط مختلف استان با مشكل مواجه است و افتتاح اين پروژه كمك شاياني به استان خواهد كرد.

استاندار اصفهان به سفر وزير ارتباطات و فناوري به اصفهان اشاره كرد و افزود: در اين سفر ايجاد ۴ پروژه ملي به تفاهم رسيد كه مديريت استان خواهان كمك اين وزارت خانه در اجرايي كردن اين پروژه ها است.

دكترمحمود واعظي، وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات نيز در اين مراسم گفت: استان اصفهان همواره نقش بسيار بالايي در توسعه ي كشور داشته است و اميدوريم كه اين افتتاح خدمتي براي مردم فهيم ، باهوش و با استعداد اين استان باشد.

وي با ابراز خرسندي از اينكه زيرساخت ها در استان اصفهان چندين برابر شده است، گفت: اميدوارم شهرك ها و بخش خصوصي در استان همگام با زيرساخت ها بتوانند حركت كنند.

وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات ضمن تقدير از پيگيري هاي استاندار اصفهان گفت: كمك در اجراي پروژه ها از وظايف ما است و موضوعات مربوط به افتتاح پروژه هاي اين وزارت خانه حتما پيگيري خواهد شد.

گفتني است شبكه‌هاي ماهواره‌اي وب ست شركت ارتباطات زيرساخت با هدف استفاده از ارتباطات ماهواره‌اي در كنار ديگر سيستم‌هاي ارتباطي نظير فيبر و راديو به عنوان يك مكمل سهل‌الوصول و مطمئن براي تأمين ارتباط نقاط دور افتاده و خاص در حداقل زمان ممكن و همچنين براي پاسخگويي به نيازهاي ارتباطي ممكن در مواقع اضطراري و حوادث غير مترقبه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

هاب شبكه ماهواره اي وي‌ست بومهن با بهره‌گيري از آخرين فناوري‌هاي موجود در امر ارتباطات ماهواره‌اي و در جهت دسترسي استفاده بهينه از پهناي باند فضايي و كاهش هزينه بخش فضايي استفاده از تكنيك‌هاي موثر كدينگ و مدولاسيون براي افزايش سرعت انتقال و كاهش هزينه‌هاي تجهيزات و پهناي باند (OPEX) و (CAPEX) داراي قابليت‌هاي استفاده از تكنيك پرش فركانسي براي استفاده موثر و حداكثر از پهناي باند اختصاصي مي باشد ، همچنين براي پايانه‌هاي شبكه و كاهش هزينه‌هاي مربوطه، ارسال همزمان بر روي پنج ماهواره مختلف براي افزايش پوشش ماهواره‌اي و ارائه سرويس در بيش از دو سوم كره زمين، ارائه سرويس به پايانه‌هاي متحرك و ارائه سرويس به هدف‌هاي متحرك نظير قطار، هواپيما، كشتيها و ...، ايجاد شبكه مجازي و كنترل مجازي براي ايجاد امكان استفاده اپراتورهاي هاب و امكانات شركت ارتباطات زيرساخت، ايجاد شبكه‌هاي مختلف با توپولوژي‌هاي STAR، MESH، Data و Interface ويدئو كنفرانس و تأمين ارتباط نقاط صعب العبور جزائر، سكوهاي نفتي با ضريب دسترسي بالا و همچنين انتقال ترافيك اپراتورهاي سيار(موبايل) به نقاط مختلف و برقراري ارتباط بين BTSها و BSC هاي آنها است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار